Tak mnozí se nad tím pohoršují, ale já si říkám proč ne, když si to najde sám. Lepší než podobné věci zakazovat úplně a nedat dítěti příležitost se s tím naučit.
Vždyť on už v tom takový rozdíl není. No a co, že už si nehrají s kostkami, teď je stejně důležitější umět řešit IT problémy než nějaké stavebnice! :)
A snad to tak ještě na pár let zůstane :)
I když na druhou stranu, naučit se s tabletem je celkem jednoduché, ale naučit se pak ty dovednosti pro reálný život už taková hračka není :)
Pozor, tohle chce hodně odpovědný přístup - vědět, co děláte. Lidská mysl/inteligence je hodně spjatá s tělem - dítě si potřebuje svět fyzicky osahat, protože právě tím rozvíjí inteligenci a prostorovou orientaci. Naše myšlení totiž není abstraktní, naopak je silně navázané na smysly (viz slovní zásoba a obraty). Jenže tablet ze všech smyslů vyučívá jen zrak, a ještě jen 2D (i když se zobrazuje 3D obraz, je to na 2D plátně - tzn. oči ostří jinak - ač si to neuvědomujeme, pro mozek je to obrovský rozdíl).
Poučný je experiment s kočkama, které nechali vyrůstat v místnosti se zábleskovým osvětlením (záblesky v pravidelných intervalech). Ty kočky se už nikdy nenaučily vnímat při normálním osvětlení spojitost (např. pohybu). Ukazuje to, že dětství je pro rozvoj mozku klíčové - že absence některých podnětů může znamenat doživotní zmrzačení.