Pár let zpoždění a máte možnost potvrdit si, co jste beztak tušili: Google+ sice není mrtvý, ale svým způsobem mrtvý je. Pokud si projdete nově přístupné analytické informace o vašich stránkách, zjistíte dříve vysledované: uživatelé Google+ sice příspěvky vidí, ale zapojení (engagement) je velmi nízké.
Google se ve Statistikách (Insights) pro stránky na Google+ docela dost inspiroval podobnou funkcí u Facebooku, byť moc daleko nepokročil. Jeho statistiky vypadají jako chudý příbuzný toho, co máte k dispozici u facebookových stránek.
Google+ Insights hledejte přes modré tlačítko „Moje firma“ (My Business) v nabídce schované pod ikonkou v pravém horním rohu (nebo přes nabídku Služby tamtéž). Dostanete se tak na Dashboard, kde jsou informace o stránce v podobě Statistik (Insights), připojené informace z Google Analytics (pokud jste stránku spojili s webem a jeho GA) i z YouTube (pokud máte ke stránce kanál).
Samotné Statistiky mají tři sady informací- viditelnost (visibility), kde zjistíte „návštěvnost“ (zhlédnutí příspěvků, samotné stránky a fotografií stránky), interakce (engagement) s informacemi o aktivitě fanoušků a publikum (audience) se základními sociodemografickými informacemi.
Insights jsou dostupné za 7, 30 či 90 dní zpětně a v některých případech za celou existenci stránky, ale to moc často neočekávejte. Naučte se občas klikat na „šipky“ dolů pro rozbalení dalších informací.
Viditelnost (Visibility) stránky
Graf zhlédnutí příspěvků stránky (odehrávajících se na profilech fanoušků), vlastní stránky (tradičně velmi nízké číslo) a samostatné číslo udávají počty zhlédnutí fotografií.
Interakce (engagement) fanoušků
Tady zjistíte, že Google+ sice žije, ale se zapojením fanoušků to není žádná sláva – tedy samozřejmě za předpokladu, že jim nepředhazujete zábavné obrázky a věci, na které budou klikat jako šílení. A ve srovnání s čísly stejných stránek na Facebooku.
Aktivity fanoušků jsou rozklíčované do počtů hodnocení +1, komentářů a sdílení. Právě poslední údaj vás možná nakonec překvapí tím, že uživatelé na Google+ více sdílejí – ale pouze v porovnání s hodnocením +1.
Dozvíte se i konkrétní informace o jednotlivých příspěvcích a průměrné hodnoty pro různé typy příspěvků – textové příspěvky, odkazy, fotky a videa. Nezapomeňte si na graf najet kurzorem, ukáže detailnější informace.
Publikum (Audience)
První graf vám prozradí, kdy vám rostli fanoušci, druhý kolik fanoušků máte z jednotlivých zemí a třetí složení fanoušků s ohledem na věkové kategorie a pohlaví (včetně pohlaví Neuvedeno či Jiné, které Google+ nabízí).
Hodně záleží na stránce
Samozřejmě, vše hodně záleží na stránce. Například tradičně platí, že pokud budete mít málo příspěvků a tím se také poměrně málo „trefovat“ do doby, kdy můžete oslovit vaše fanoušky, budete mít i nízká čísla zapojení. Je to ostatně vidět na předchozích grafech, které patří ke stránce +JustIT.cz - ta zveřejňuje pár příspěvků týdně.
Trochu jiná situace je pak vidět u +Pooh.cz, kde jsou sdíleny i desítky příspěvků denně (padají sem zajímavé články, na které narazím v průběhu dne).