Jako jeden z mnoha uživatelů služeb IOL jsem již delši dobu pozoroval větší problémy při stahování pošty. Tyto problémy se ještě zhoršily poté, co IOL zavedl ochranu proti spamu.
Běžně se stává, že poštu lze odeslat, ale ne přijmout. Obvykle se nelze k serveru ani připojit, ale i když se tak stane, tak uživatel nemá vyhráno. Stává se, že ač je počítač připojen k pop3 serveru, žádná zpráva neprojde telefonní linkou.
Problémy jsem zpozoroval hlavně v odpoledních hodinách. Je zajímavé, že po 21. hodině, kdy na Internet přichází spousta lidí za účelem levnějšího surfování, a člověk by proto očekával nejvyšší zátěž, je vše v pořádku a funkční.
Jelikož mě tato situace vůbec neuspokojovala, jal jsem se zjišťovat, jaké stanovisko zaujímá k tomuto problému samotný IOL. Stručné vyjádření mi poskytl pan Martin Pala z IOL: „Problém je způsoben přetížením poštovního serveru, ke kterému v poslední době dochází. Problém řešíme a podnikáme veškerá opatření, abychom tomuto přetížení předešli.“
Jak vidno, IOL konstatuje, že se jedná o přetížení v posledních dnech, ve skutečnosti však jde už minimálně o tři týdny. Osobně si myslím, že kdyby lidé z IOL na tomto problému pracovali opravdu intenzivně, vše by se velice rychle vyřešilo. Nesmíme zapomínat na to, že se jedná o placené služby, kde by měla být kvalita rozhodně vyšší, než například u free-emailových serverů. Tím nechci nutně tvrdit, že by byly free e-mail servery podřadné a že by se u nich měly vyskytovat nějaké problémy, ale právě proto, že je IOL placený, měl by zajistit dostatečný servis.