Štefan Polgári (Dognet): Affiliate marketing není pro každého. Mnoho firmám to rozmluvím

21. 11. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Štefan Polgári, spoluzakladatel společnosti Dognet Autor: David Háva
Štefan Polgári, spoluzakladatel společnosti Dognet
Úroveň e-shopů v Česku je na lepší úrovni než v některých západoevropských státech, říká Štefan Polgári, spoluzakladatel affiliate sítě Dognet. Je to i díky tomu, že tu nebyl tak velký hráč, jako je třeba Amazon, dodává.

[Partnerský podcast] – Dognet začínal před necelými deseti roky (výročí oslaví příští rok v dubnu) jako řada jiných firem působících v e-commerce. Bez kanceláří, jen s pár notebooky. První kancelář v jednom z bratislavských coworkingových center si začala firma pronajímat až o rok později.

„Do kanceláře jsem chodil nejdřív jen já sám. Postupně jsme začali přibírat do týmu další lidi, první člověk na full-time ale přišel až v roce 2015,“ vzpomíná spoluzakladatel Dognetu Štefan Polgári.

Rozhovor si můžete poslechnout ve formě podcastu na službách Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts a dalších, nebo přímo zde:

Po deseti letech je firma mezi hlavními affiliate sítěmi, které působí v České republice. Oproti jiným se ale rozhodla nejdřív expandovat směrem na jih, sami zakladatelé Dognet ostatně označují za síť pro střední Evropu a Balkán. Působí tak třeba i v Rumunsku.

Ono to postupně vyplynulo z toho, odkud se nám ozývali inzerenti. Začali jsme klasicky v Česku a na Slovensku, pak se přidalo Maďarsko, Chorvatsko a Slovinsko. Ale souviselo to s tím, jak se rozšiřovali naši klienti a jestli chtěli v těch zemích i naši podporu, dodává Polgári.

Na západ se chystá Dognet expandovat v příštím roce, Polgári zmiňuje třeba Německo. Už nyní ale má velmi dobrý přehled o tom, v jakém stavu nejen tuzemské e-shopy jsou. Podle Polgáriho je úroveň především českých online obchodů na velmi vysoké úrovni, která převyšuje i řadu jejich západoevropských konkurentů.

Affiliate je běh na dlouhou dobu

Dognet má nyní za sebou přes tisíc affiliate kampaní. Z dat, které firma má k dispozici, vyplývá, že dlouhodobě mohou takové kampaně jednotlivým e-shopům přinést pět až patnáct procent tržeb. „Je to ale skutečně dlouhodobý proces. U klasické bannerové reklamy vidíte celkem rychle, jaký má dopad, zároveň ale rychle odezní. Affiliate kampaně fungují úplně jinak a rozběhnout je trvá i měsíce,“ konstatuje v podcastu pro server Lupa.cz Polgári.

V podcastu vysvětluje, pro koho jsou affiliate kampaně vhodné, protože jak sám přiznává, většinu potencionálních zájemců od nich odrazuje. „Nehodí se to pro každý e-shop, zbytečně by jen pálil peníze,“ říká. Popisuje také to, jak takovou kampaň nastavit, aby fungovala. A mluví i o novinkách, které Dognet už brzy spustí – především jde o nový systém pro jeho publishery a inzerenty.

V podcastu portálu Lupa.cz zpovídáme zástupce české e-commerce, IT scény, mediálních domů i osobnosti z dalších souvisejících oborů. Naposledy jsme mluvili třeba se spoluzakladatelem a výkonným ředitelem společnosti Liftago Ondřejem Krátkým nebo s Ondřejem Filipem, výkonným ředitelem sdružení CZ.NIC.

Natáčíme i speciální seriál o historii českého internetu.

Autor článku

Autor je od ledna 2018 ředitelem médií vydavatelství Internet Info. Předtím 6 let vedl zpravodajskou sekci portálu iDNES.cz, ještě předtím byl několik let reportérem celostátní redakce MF DNES. Občas si rád něco napíše.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).