Do kampaně se už aktivně zapojily i samy televize. Přestože v rámci státní informační kampaně nebyly ve větší míře investovány prostředky do reklamního času v televizním vysílání, televize o digitalizaci pravidelně informují.
„Veřejná soutěž, které se zúčastnily významné mediální a reklamní agentury, nám potvrdila, že vést lokální komerční kampaň v televizi by z hlediska nákladů nebylo efektivní,“ vysvětlil Zdeněk Duspiva. „Digitalizace je ale samozřejmě významné téma právě i pro samotné provozovatele televizního vysílání a od začátku jsme proto předpokládali, že se do informační kampaně vlastními silami zapojí. V rámci státní informační kampaně s nimi úzce spolupracujeme na bázi PR,“ dodal Duspiva.
K TÉMATU: Šéf Novy: Digitální kampaň neprobíhá, televize by rády pomohly
Televizní programy pomáhají především s jednoznačnou identifikací těch, kteří analogový televizní signál přijímají z vysílače Praha – Žižkov. „Skoro celou Prahu pokrývá kromě žižkovského vysílače i vysílač Praha – Cukrák. Nelze tedy říci, které části Prahy přijímají televizní signál ze Žižkova a které z Cukráku. Spolehlivě to ale určí právě piktogram s informačním sdělením nebo ticker či regionální spot TV Nova,“ vysvětlil mluvčí projektu digitalizace Rostislav Starý. Piktogram ve formě čtyř čtverečků se objevuje na programu ČT v pravém spodním rohu již od února. Ticker, informační text v pruhu přes obrazovku, zařadila do vysílání Česká televize a Prima TV. „Komu se piktogram a tickery nebo spot nezobrazují, má na vyřešení přechodu na digitální TV čas ještě do podzimu. Není ale důvod jej odkládat – digitálně vysílají již oba vysílače,“ dodal.
GLOSA: Probíhá nebo neprobíhá infokampaň k digitalizaci?
Významnou roli v informovanosti obyvatel zajišťuje i Český rozhlas v rámci svého vysílání a vlastních aktivit. Informační spoty o vypnutí analogového vysílání a instrukce pro diváky se dokonce objevují i na některých digitálních televizích, zejména na zpravodajské Z1.