Hlavní navigace

Průmysl hledá nové nápady. České startupy pro německé firmy

21. 4. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: StartupYard
Snaha využít startupy pro své inovace není novinkou. Především banky nebo ČEZ už s tímto modelem pracují. Nová soutěž má dostat inovace do průmyslu.

Průmyslníci zadají problémy a startupy je vyřeší. To je vize, kterou v Praze představila Česko-německá obchodní a průmyslová komora. Do továren a montoven se tak zřejmě doneslo, že existují startupy, které je možné zapojit do výrobního procesu. 

V rámci soutěže Connect Visions to Solutions by měli zástupci startupů řešit reálné problémy partnerů celého projektu, tedy firem jako Škoda Auto, SAP nebo energetický trojlístek RWE, PRE a E.ON. A to jak z oblasti komunikace, cloudu, internetu věcí a obecně podpory filozofie konceptu Průmysl 4.0, který Němci poslední roky prosazují.  

„Startupy nabízejí potenciál pro inovace i velkým hráčům. Naší soutěží chceme propojit tyto dva světy,“ tvrdí předseda komory Axel Limberg

V rámci soutěžení nabízí komora kontakty na inovační manažery v jednotlivých firmách a všechny finalisty soutěže čeká poradenství ohledně provozu firmy od Deloitte a Roland Berger. Ve světě milionových investic pak nabízí komora cenu pro vítěze ve výši tří tisíc eur. 

Deloitte se do startupového světa začíná aktivně zapojovat. Nedávno ohlásil i rozjezd nového programu ve spolupráci s Prague Startup Center. „Malý startup může prodat své řešení za dobré peníze firmám, které by se s ním běžně vůbec nebavily. Deloitte už není vnímaný jako prodavač drahých konzultačních hodin, ale naopak jako dodavatel služeb s přidanou hodnotou. A ve finále je ráda i velká firma, která získá něco, na co by normálně narazila jen velmi těžko,“ tvrdí šéf nového pražského startupového centra Michal Zálešák.  

Do startupů se pouští i e-shopy. „Z padesáti došlých projektů jsme vybrali deset nejzajímavějších, se kterými jsme pokročili v jednáních. O investici jednáme se třemi finalisty. Celková suma investic v prvním kole by mohla dosáhnout desítek milionů,“ tvrdí startupový koordinátor Alzy Jan Sadílek. Na druhé kolo má největší tuzemský internetový obchod v rámci AlzaVenture připraveno 200 milionů korun. 

CIF24

Mladé inovátory si hlídají i třeba operátoři. T-Mobile posílá nadějné projekty do krakovského akcelerátoru hub:raum a O2 si po zavření pražské Wayry rozjelo vlastní odlehčený akcelerační projekt Bolt

Kdo se ale ze startupové scény stáhl, je tuzemská internetová jednička Seznam. Portál přestal podporovat akcelerátor StartupYard s tím, že si startupy bude dělat po svém a vyčlenil pro to kanceláře na pražském Zličíně. Po roce a půl to ale vypadá, že tentokrát zůstalo spíš jen u slov.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).