Nestačím se divit. Byl jsem v CP zaměstnán 7 let, většinu času na manažerské pozici.
- Nesmyslná přezaměstnanost: pokud si dobře pamatuji, před Konečným bylo ve firmě cca 200 zaměstnanců, dnes 180. Jenomže se prodaly tři aktivity a zavřely tři časopisy, další tři se budou zavírat. Obrat prudce poklesl; dnes CP má MENŠÍ obrat na jednoho zaměstnance jako před nástupem Konečného. Nevysvětlíš to, Staníčku?
- Odchody "špatných a nepotřebných" lidí, dle S.K.: namátkou: Bočková, Gric, Lesenský, Pospíšil, Kříž, Šebor, Růžička, Baláž, Martinec. Sakra, čím to, že všichni tito mají dnes vlastní a prosperující byznysy, které si vybudovali do roka po odchodu firmy, nebo jsou na vysokých manažerských postech? To je mě záhada...
- zisky Computer Pressu. Pokud si vzpomínám na léta před Konečným, mívali jsme 50-60 mil. profitu ročně. Přišel nový šéf a spadlo to během dvou let k nule. Čím to asi bylo?
- jak vás, S.K., měli lidi rádi: nezažil jsem nikdy člověka, který by s takovou chutí ponižoval své podřízené jako on. To je důvod odchodů všech špičkových lidí z CP. Ti, co tam zůstali a nemohli se vyhnout jednání s ním, byli na odchodu taky - vím, že rozesílali životopisy.
- trh je "přesycený"? Pan S.K. by možná měl vyrazit na zkušenou do Německa nebo USA, aby konečně poznal, co je to "přesycený" trh. A když je tak "přesycený", čím to, že když utečenci z CP založí své vlastní firmy, tak jim obraty střílí nahoru jako blázen a nestačí najímat lidi?
No, takhle by se dalo psát ještě hodinu... sorry, už nemám čas, odcházím dělat vlastní byznys, který se mě po odchodu z CP pěkně rozjel. Mějte se pěkně, cpressáci, a přeji vám lepšího manažera než byl tento člověk :)
No nevim - nikdy jsem s CP nemel nic spolecneho. Rozhovor se moc hezky cte, ale pan na me pusobi ze i z nejvetsiho osobniho neuspechu udela pri svoji prezentaci osobni uspech. Proste klasicky manager ktery se umi prodat - bohuzel ne vysledky, ale recickami od stolu a kavy.
Kazdopadne pokud si odmyslim ty jeho kudrlinky a zamerim se na fakta, tak jeho skore velmi klesa:
1) dobry manager nikdy neni odvolan ani neodchazi tak rychle, pokud by mel tak uzasne vysledky jak pise
2) je nesmyslne obmenit 3/4 lidi kteri ve firme jsou, kazdemu novackovi trva nekolik mesicu nez zacne firme prinaset jakykoli uzitek (pokud se nejedna o uklizecku). Pokud odchazi lide kvuli cemukoli a je jich hodne tak je neco velmi spatneho ve vedeni (komunikace, rizeni atd...)
3) jasnym a meritelnym faktem jsou cisla, pokud firme vyrazne klesl zisk, prodava svoje divize a ukoncuje tituly, opousti ji zamestnanci atd... tak jedinym logickym rovnitkem je neuspech.
Investor / vlastnik logicky reaguje tak ze vyhodi reditele, takto by reagoval kazdy majitel. Pokud vlastnite klub take vyhodite trenera pokud se tymu nedari a trener muze klidne placat neco o tom ze za 15 let timto tempem vybojuje titul :-)
Proste pokud bych ja mel zamestnat tohoto pana, vykaslu se na rozhovor a podivam se na vysledky ve firmach ktere vedl - pak vse hovori vyrazne proti angazovani tohoto pana i kdybych s nim dal stohodinovy rozhovor kde se placa po zadech.
Já pana Konečného neznám, nejsem ani excp ani insider ale smekám. Mám rád sloh, rofesionálně se živím marketingem, a takhle skvěle dělat z nevýhod výhody, to se prostě jen tak nevidí. A je to za poslední 2 roky druhý takto kvalitně napsaný rozhovor a ten první byl ten co pan Konečný dělal právě před tím rokem a půl. Prostě tenhle člověk (se) umí prodat a z toho pohledu to musí být naprosto úžasný markeťák. Jako šéf firmy bych mu tedy asi nesvěřil obchod a už vůbec ne vedení firmy jako celku, protože to se nedá okecat, to je o schopnostech, znalostech a kontaktech, ale jako marketingového člověka bych jej bral hned.
Jinak z pohledu člověka, který čte online média, tak cpress za poslední tak asi 2 roky naprosto stagnuje. Nějak si neuvedomuji žádnou invenci nebo třeba jen pitomý redesign. Předtím byli absolutně na špici co se týče user experience (alespoň z mého pohledu), ale myslím že svět okolo se od té doby hodně mění a některá jiná média už je dohnala či předehnala a na sobě pozoruji jistý odklon právě od cpress webů. Přitom chybí vyloženě drobnosti.
Všechno, co jste v rozhovoru sdělil širokému obecenstvu, vypadá jako pravda a vy se pozicujete do role mediálního odborníka a nakonec i tahouna firmy CP z bryndy. Rád bych vám - ale také lidem, kteří mohli z vašeho rozhovoru nabýt dojmu, že je to pravda - sdělil jeden fakt: lžete, fabulujete a překrucujuete. Médiím nerozumíte, top manažerem nejste a nikdy jste nebyl.
Profesně je mi špatně z vašich kroků, které jste ve vámi rebrandovaném CPRESSu udělal. Osobně jsem rád, že jsem pryč.
V Computer Press jsem pracoval také řadu let. Zažil jsem Hlavenku, Bancroft + Hlavenku i Riverside + Hlavenku. Hodně kroků a rozhodnutí lze s odstupem považovat za dobré, ale také velmi špatné. Firma ovšem jistým způsobem žila a dýchala jak uvnitř, tak venku. Zažila několik převratů a restrukturalizací, rozdělování a zpětných slučování. Co jste však dokázal udělat vy - klobouk dolů.
Vašim arogantním až stupidním jednáním jste ukázal, jaká je vaše pravá tvář. Nejste tvrdým manažerem s jasným cílem a schopností užívat nástrojů, které jsou vám k dispozici. Jste béčkovým vedoucím, který ze sebe jen sype ubohé tzv. pastýřské listy. Pane Konečný, jen málokdo vám je žral.
Exodus schopných lidí? Opět fabulujete a mystifikujete. Někteří lidé (na jaře 2006 vedení CP) odešlo kvůli Hlavenkovi. Po vašem usazení na postu generálního CP pokračoval exodus dále, ale jak kvůli Hlavenkovi (již minoritně), tak kvůli vám (majoritně). A že vám to nevadilo? Lžete. Někdo se tady otřel o konkrétní osoby. Pokud si myslíte, že jejich odchodem se kvalita médií, marketingu, produkce a distribuce nesnížila, lžete sobě i všem, kteří odešli, nebo v CP stále pracují. Na vedoucích postech jste měl matadory (Politzer, Lutonský). Budiž, tito pánové věděli, co dělat, a dali vám k médiím čichnout. Nestal jste se však odborníkem. Víte proč? Dělat média se nerovná prodávat žárovky a konzervy. Je to opravdu jiný, diametrálně odlišný byznys. Váš kalibr konči u žárovek. Přiznejte si to.
Pokles výkonnosti médií a obchodu je důsledkem odchodu zkušených lidí. Výše zmínění matadoři jsou (bohužel nejen) co do počtu slabou náplastí na díru, která v CP vznikla. V týmu CP jsou mladí benjamínci, kteří jsou asi plní ambicí, ale bez zkušeností. A je to opravdu vidět. Myslím, že vám chybí ti dříči a odborníci v jedné osobě; jejich pár jmen zaznělo v některém z příspěvků výše. Vy je neznáte (škoda, mohl jste se přiučit), oni vás však poznali. V CP je stále několik bezva lidí, kterým přeji, aby se jim dařilo, popř. zkusili jít o dům dál, pokud bude novým vlastníkem/generálem mediální nula vaší velikosti.
Doufám, že jako vyhozený generální ředitel CP zůstanete na poli byznysu sám a okolí pochopí, že umíte jen žvanit. Silná káva? Jistě! Styďte se.
Docela dlouhý a čtivý rozhovor, ale je tam nějak moc samochvály a je otázkou, nakolik je to pravdivý.
Jinak počítačový časopisy už pravidelně kupuju tak 20 let, dřív jsem je celý četl, poslední dobou to je spíš prolistování. Když se vynechá reklama, PR, skrytý PR a články s pochybnout informační hodnotou, je s těma pár stránkama člověk za chvíli hotový. Takže jediným důvodem nákupu může být přiložený DVD s občas použitelným obsahem.
V Computeru PR ani skryté PR nevedeme. Ostatně toto oddělení redakcí od obchodu bývalý ředitel i zmiňuje. Ač tady bude jistě diskuze anonymních excp, insiderů, kdy budeme hádat jaké slovní obraty patří ke kterému konkrétnímu člověku, řeknu to asi takto - pan Konečný měl v řadě případů velmi osobitý přístup k řešení problémů, zejména lidé jemu přímo podřízení z něj často tekli. To tu ale bylo často i za Hlavenky, za nějž odešla většina dnes úspěšných exCP. Kdo odešel, odešel, když se mu daří, je mu přáno; kamarádi z nás být nepřestali, i když si třeba přímo konkurujeme. CP má své úspěchy, kterými se chlubme, a má své problémy, které řešme.
Já to nepsal konkrétně o Computeru, ale to je obecný problém všech časopisů, namátkou třeba i Chip. Prostě to (i zmiňovaný) provázání článku a zadané reklamy je natolik očevidný, že se pak ani tomu "novinářskýmu" obsahu nedá stějně věřit. Lidi nejsou úplně blbý a nejsou to recenze na atomový reaktor, který nikdo v životě neuvidí. Jsou to recenze na věci, který si člověk třeba koupí a pak se nestačí divit. Něco je vychválený a je to očevidný šmejd, o spoustě hodnotných výrobků se nic nepíše (asi proto, že si nezadali reklamu). Takže reklama a obrázky ok, informační hodnota na houby.
Ať to je jak chce, když chci kvalitní informace, pokusím se najít na internetu pár podrobných (zahraničních) recenzí a zprůměrovat si je, rozhodně si nepůjdu koupit český PC časopis (i když bych rád).
V době kdy tento pán nastupoval na své místo jsem občas pro computer externě pracoval a zvažoval jsem stálou práci. Co se ovšem rozpoutalo po příchodu tohoto HOVADA jsem ještě v žádném zaměstnání nezažil. Typickým příkladem jeho nakládání s kádrem firmy která stojí a padá na lidech bylo:
Proč platit kvalitního a zkušeného zaměstnance když můžeme zaměstnat absolventku po škole za 12 000 hrubého + nějaké fiktivní odměny. Podpořené hláškou neptejte se co může pro vás firma udělat ale co vy můžete udělat pro firmu.
Během krátké doby se panu konečnému podařilo tým natolik rozvrátit, že se nelze divit klesající čtenářské podpoře. Obzvláště to co píše živě je naprosto nečitelná směs reklamních blábolů. Je mi cpressu jako celku velice líto protože za roky jeho existence z něj vzešlo mnoho dobrého. Přeji mu a jeho zaměstnancům lepšího šéfa.
No nevím, spíše mi to přijde jako názor zklamaného člověka, který to vidí hodně zjednodušeně a povrchně. Argumenty, které používáte mohou něco znamenat a možná také vůbec nic.
To je sice moc hezky řečeno, nomeohu soudit, nebyl jsem u toho, ale restrukturalizace a "nezůstal kámen na kameni" si vůbec nijak neodporují a že jsou v týmu nováčci? No nevím čím to může být, ale pokud jste zkoušel někdy hledat na trhu nové zaměstnance tak si možná dokážete odpovědět sám v čem je háček.
Jojo, paní Hlavenková tam opravdu upravila náladu směrem dolů.
iří Hlavenka, ač měl chyby, které měl, byl aspoň kreativní a uměl k témuž motivovat lidi okolo. Párkrát se s ním někdo pohádal, párkrát někomu nadal, ale pořád měli lidi pocit, že výsledek někam vede a k něčemu bude. A motivace lidí se v tvůrčí práci odráží více, než kde jinde.
Kdyz je nekdo novackem a je ochotny se ucit, uci se rychle, a dovede si navazat i kontakty, takze mrtvolou dlouho nezustava, i ti co meli kontakty a delali leta v obchodnim tymu se zrovna nepredreli, udelali si svuj plan a zbytku snaz se, ja mam na sebe vydelano, takze tato litost mi prijde falesna
V rozhovoru vidím konstatování, že je ekonomika časopisů posledních šedesát let závislá na reklamě. Já se ale ptám po příčině. Když se před sto lety časopisy uživily prakticky bez reklam (a to si tehdy mohl dovolit reklamu v novinách pomalu každý "Vonásek a Cibulka, obchod zbožím koloniálním"), zatímco dnes jsou časopisy na reklamě existenčně závislé, musí to mít přece nějakou příčinu.
Jestli se ptám na něco naprosto zjevného, co vyplývá ze souvislostí jaksi samo od sebe, pak se omlouvám. Ekonomii jsem nikdy nestudoval. :-)
Pricinu hledejte v rozlozeni a vysi nakladu na produkci a na druhe strane trzeb z prodeje. Staci srovnat, kolik lidi musi zivit jeden titul dnes a kolik lidi delalo obsah tehdy, zcela rozdilna byla uroven obsahu (a zdaleka ne ve prospech historie, jak si dnes mnozi zvykli myslet), potreba propagace, motivace tvurcu a vlastniku... Uplne jina je ekonomika: cena casopisu dnes pokryje zanedbatelnou cast jeho nakladu. Byl byste ochotny platit treba za Computer 400 korun?
Rozhovor jsem si precetl, Computer Press (CP) zevnitr neznam a tezko to soudit do hloubky, jak to zde nekteri cini. Snad jen je treba rict, ze pan Konecny nenakladal s rizenou firmou v souladu se zajmem vlastnika, a tak skoncil (a je myslim jedno, jestli tomu budeme rikat dohoda, odvolani nebo odchod). Zde se snazi vysvetlit, ze to "myslel dobre" - verim mu to, ale majitel si to proste predstavoval jinak. Tecka, nevidim, co na tom dale resit, tyhle dve strany musi byt v souladu.
Jinak v diskuzi citim frustraci nekterych z upadku urcitych medii CP. Je to mozne, ale tak to chodi, stagnaci bych to ovsem obecne nenazval, protoze CP stale prichazi s novymi tituly. Mozna upada klasika jako Zive nebo Computer, ale jsou tu jine tituly, co jdou zase nahoru. Uplne jinde nez pred lety jsou treba auta (Autorevue.cz), z toho se za posledni roky stala ceska spicka, hodne dobre jsou take nektere nove veci jako navigace (Navigovat.cz), i treba u fotaku je mnohem lepsi pokryti.
Mrzi me odchod nekterych vynikajicich autoru (radeji nejmenuji), ale porad se mi na medialni scene zdaji byt mnohe tituly hodne vysoko a ctu je radeji nez jine.
Do jake miry je to zasluha pana Konecneho radeji neresim :-)
Kdyby tam nezůstal žádný, to by se na ty stránky dalo chodit aspoň častěji. Takhle se tam objevují každou chvíli reklamní vyblitiny na MS od Waice, a to se opravdu nedá.
Ano, to je pravda. Ale obrovske plany "starych obchodniku" opravdu neni mozne v horizontu jednoho roku pro nováčka plnit. Byl jsem u toho a vim ze to nejde. Ostatně inzertní výsledky jednotlivých časopisů o tom podávají jasný důkaz :-)a já pochybuji, že úplně všichni nový jsou neschopní.
V Cpressu jsem nekolik let pracoval. To co dokazal udelat pan Konecny s firmou za tak kratkou dobu jak po strance ekonomicke, tak po strance lidske je uctyhodne. Cpress dnes zije snad jen diky uspesne minulosti. Nic noveho a ozivujiciho pusobeni pana Konecneho neprineslo. Ani planovane kavarny Cpresso, ani akvizice vydavatelstvi ve vychodnich regionech, ani nove tituly (snad krome opozdeneho detskeho casopisu). Ani zlepseni interni komunikace (takovou bezduchost za jeho kratke pusobeni jsem v pracovnim kolektivu nezazil). V Cpressu uz nepracuji - mam k nemu ale stale osobni vazbu. Proto vsem kteri "prezili" řádění pana Konečného držím palce do budoucna.
To je problem CP, J.H. se pekne napakoval Doby se meni, dobre jim tak. Firma kde tom obchodnici nevedi o jejim financnim stavu, presneji ho klientum mlzenim zastiraji si nic jineho nezaslouzi.
Je to takovy J-H syndrom, naparovat se usmivat se a rikat "to koupime". Ja si ho pamatuju moc dobre, nacpal se do dvou byznysu v kterych delal a v obou pohorel meli zustat u knizek a u online magazinu (pripadne diskuznich for). Mj u diskuznich for je videt amaterismus nejhrubsiho zrdan (na weby kaslu ty vetsinou nectu).
pacek shledacek, jak odpovida tazatel. radeji videlam 1milion rocne zisk v jednom nez 3 miliony v 20ti s fondem a nenazranou bankou jako vetrem v plachtat kterej muze kdykoliv zmenit smer.
Presne, to Microsofti PR je takovy hnus, ze se to snad ani neda popsat. Je to doslovne vymyvani mozku, ktere musi kazdeho jen trochu inteligentniho ctenare urazet. Nevim na koho by to melo fungovat, na nezkusene teenagery? Nevim. Ale zveda se mi z toho zaludek, to je duvod, proc prestala rada lidi cist zive a proc ma povest toho nejhorsiho povlu.
nesdílím názor "po nás potopa", ale needělají lidí věci proto, aby na nich vydělali? Pokud Jiří Hlavenka na akvizici CP vydělal peníze, tak mu budiž přáno. A pokud vy s tím máte psychický problém, tak se přestěhujte za soudruhy do Severní Koreje
ja s tim problem nemam, ja mu to preju. Jsou to zaslouzene penize, je chyba kupujiciho ze neodhadl ze je firma v "bodu zlomu".
Co v koreji? Nejsou jen existove strategie prodat na vrcholu, ja jsem pro "dojnou kravu" zalezi ovsem co mate z aspolecnost. Neverim ze ma cpres incoming na zamestnance 3M/rok.
Je to docela nestoudné, jak se Konečný lhaním snaží na poslední chvíli zachránit dojem, který zanechal po svém neúspěšném a krátkém účinkování v CP. Kdyby měl alespoň poslední zbytky studu, přizná, že si vzhledem ke svým schopnostem ukrojil mnohem větší krajíc, než dokázal sníst. Člověk by si pak mohl říct – manager k ničemu, ale alespoň to není zbabělý ubožák. Pochybuji, že by na tom byl tak špatně se soudností, že by svým slovům věřil. Nezbývá než popřát všem stávajícím zaměstnancům, aby se nesplnily jeho slova, která zazněla v posledním odstavci rozhovoru. Přeji vám, aby za rok nevyšel na Lupě článek s titulkem „Stanislav Konečný se vrací do CP podělat to, co před rokem nestihl“.
Já nevím no, jestli tady někomu něco říká tohle slovíčko(titulek v názoru). Je to běžné, aby se ex(šéf) firmy vyjadřoval ke konkrétnímu dění ve firmě a snažil se obhájit svou práci? Před kým proboha? že by ryze český neduh...
Někde je povoleno o čem se smí mluvit a o čem ne, ale je to známka profesionality nevyjadřovat se a tím spíše negativně k zaměstnavateli. Ale chápu, že někteří lidé se chtějí zviditelnit a články se musí psát. Tedy nic proti lupě.
Co se týká časopisů, fakt je ten, že na to taky nemám čas číst, ale co se týká například recenzí SW obecně, tak je to těžký průměr, což souvisí do jisté míry s tím, že na to autoři mají velice omezený čas, to chápu. Co se týká reklamy ke článku, tak je jasné, že Symantec, Microsoft nebo Eset dá reklamu do PC časopisu a ne do Žena je život. Tyhle firmy mají daný sumy na reklamu a ty někam nacpou, proč ne do časopisu. Podezření na PR snahy o manipulaci obsahu, tu bude vždycky. Ale nemyslím si, že ta snaha bude nějaká konkrétní. Spíš se to hodnocení udělá tak, aby všichni dostali podobnou konečnou známku, protože konec konců, to je to co si čtenář pamatuje, stejně tak jako jestli je někde mlíko o korunu levnější a kvalita ho ani tak nezajímá.
Nakonec čistě osobní názor. Poznat lidi ve firmě trvá určitě nějakou dobu a taky spíše souhlasím s tím, že hromadná obměna je krajní řešení. A teď myslím hlavně změny v redakční části. Ale nevím nic konkrétního, jak to bylo tady, to spíš je myšleno obecně.
V CP jsem nepracoval (skoro) a mohu posuzovat jen z toho, jaká jsem slýchal vyjádření od lidí, kteří v CP pracovali nebo pracují. A jejich postoj byl a je velmi pododbný, jako byl zmíněn ve vašem názoru - hrubost, hulvátství a ignorance často i před zraky a slechy spolukolegů se v CP staly za "vlády" pan Konečného běžnou záležitostí.
Ať už je stav firmy jakýkoliv, jsou věci, které často znamenají víc než pravidelný měsíční plat...
Stále tam pracuji a to co v současné době vyplouvá napovrch, tedy co Konečník stačil napáchat za dobu své působnosti, není na diskuzi ... je to na regulérní žalobu a soud. Tedy přesněji řečeno; destruktivní smlouvy podepsané právě tímto pánem svěčí buď o jeho naprosté neschopnosti, ale spíše o jeho maximální zainteresovanosti na cca 80 miliónové škodě, které firmě svým podpisem z naprosto neznámých důvodů způsobil (a nebo důvodů známých???)
Proč si na sebe časopisy dřív dokázaly vydělat bez reklamy a dneska už ne?
Je to zvýšením daňové zátěže během posledního století o stovky procent? Nebo neustále rostoucími nároky "moneyžerů" a akcionářů na výši odměn/zisků, ber kde ber? Nebo snad rostoucími požadavky čtenářů a s tím rostoucími náklady na novinářskou práci?
Ono je otázka proč si je kupovat. Dříve to byl jediný zdroj informací a jak rád jsem kupoval Bajt, PC Magazine atd. Teď je vše na Internetu a i když papír je papír, kupovat si ho a číst už ani nemám kdy. To taky není pro tisk zrovna vítaný posun "správným směrem".
Já v tom vidím neprofesionalitu pana Miklíka, který o rozhovor s největší pravděpodobností požádal. Ale pro čtenost vše. Lupa = další bulvárek na obzoru. Proč tu nevyšel rpzhovor o ne tak dávných problémech IDG, nebo jiných vydavatelství (projektů)?
Srovnavat Hlavenku s Konecnym je nesmysl. Hlavenka je osobnost a v podstate genius, Konecny je zvanil. Kdyz Hlavenka tlaci na lidi, tak proto, aby z nich dostal to nejlepsi a pretvoril je ke svemu obrazu. U Konecneho se jedna o projev zoufalstvi, kdy vidi, ze se vsechno rozpada a hleda vinika a sabotera, ktery za to muze.
Skoncilo to presne tak, jak kazdy cekal, staci se podivat na diskuzi pod clankem o nastupu Konecneho. Akorat ted Konecny prestrelil, ze se pustil do firmy ktera je videt. Kdyby se zabyval firmami, ktere maji pocitacove negramotne osazenstvo, tak by se jeho neschopnost neproflakla a mohl jit z jedne firmy do druhe za stale vyssi plat.
Pri hledani toho, ktera formulace komu patri preji hodne stesti. Zjistite, ze jste obklopeni zradci ze vsech stran. Nakonec privest hlavniho inzertniho partnera Microsoftu na buben vyzaduje dalekosahle spiknuti temnych sil.
I když chápu a respektuji váš názor, přesto mám pocit, že mluvíte teoreticky bez praktické zkušenosti. Ano, pokud jsou to jen obecné teze, pak máte pravdu. Ale obecné teze patří do skript.
Myslím si, že s více parktickými zkušenostmi s řízením firem, by váš pohled na celou kauzu byl odlišný.
jako ex zive.cz davam holdovi za pravdu - v tom rozhovoru je hromada nesmyslu, ale v tomto konecny informuje spravne...
boj redakci o to, aby se oddelil informacni obsah od reklamy je dennodenim chlebem (a narazi na nazory ctenaru, kteri podeziraji, na obchod, kteri neplni, a firmy, kteri podminuji spolupraci...)
V obchodním týmu jsem měl čest několik let také pracovat. Pokud někdo rozumí jen minimálně obchodu jasně ví, že převážná část úspěšného obchodu je v osobních vazbách na druhé strany. Tyto vazby se tvoří roky. Kdo je nemá je v této branži mrtvola. Obchodní tým se proto může měnit - ale postupně. V Cpressu opravdu nezůstal kámen na kameni - to platí o časopiseckém obchodním i redakčním týmu. Bohužel v tomto případě není totožné tvrzení kámen na kameni a restrukturalizace. Je to především zásluha pana s "konečným jménem". Teď je mi jen líto nováčků v týmu, kterých je 90% - zatím nemají ani nemohou žádné vazby mít - bohužel čísla plánů a povinnost je plnit jim zůstala.
Četl jsem ten rozhovor před rokem, a teď tento. Z obou čiší plno keců. Když mě nikdo nepochválí, musím se pochválit aspoň sám.
Jediné čím mohu hodnotit úroveň té firmy je podle webu Zive.cz a ten jsem během roku přestal skoro úplně navštěvovat. Dříve jsem se tam zastavil tak obden, a nyní tak dvakrát v měsíci. Na něm se naprosto nezvratně projevilo to, že tam nezůstal žádný autor, který by měl aspoň trochu odborných znalostí.
Korunu tomu všemu nasadila změna grafiky, podle hesla, když se neví co, tak změníme grafiku.
Čekal jsem to, ale možná ten vyhazov měl přijít dřív.
Snadno se kope do zadku člověku který odchází, ale v tomto případě se s chutí přidávám, tím článkem si o to pan Konečný skutečně řekl.
Pastýřské listy byla specialita, která by se měla rozhodně objevit ve všech managerských příručkách. Jen díky nim jsme se dozvěděli že je potřeba se navzájem zdravit, mimo prostor pánských záchodů, kde by mohlodojít ke vzájemnému počurání se.
Pan Hlavenka měl pravdu, že cp si zaslouží lepšího ředitele.
Ač nakladatelství vzbuzuje lásku i nenávist (u zaměstnanců i autorů často namíchanou do jednoho koktejlu), bylo by škoda kdyby Brno přišlo o semeniště ideí a zajímavých lidí.
Pevně věřím že kupující člověk bude více osvícený a ve CMYKu.
Pan Konecny ma jednu uzasnou vlasnost - dovede behem velice ktratke doby "rozesrat" vztahy ve svem nejblizsim okoli a tento jev se pak rozsiruje i na "vzdalenejsi" kolegy. Pracoval jsem pod nim v jednom z jeho "minulych zivotu" - o kterem se ve svem CV ani nezminuje a muzu Vam rict bylo to vskutku vyzivne. Je vlastne az s podivem jak je jeho CV strohe :-) ...o prodeji billboardu ani zminka...
Tohle jsem napsal cca pred rokem, kdyz jsem si precetl rozhovor s panem Konecnym na Lupe. Vidim, ze neprijemny dojem z prani spinaveho pradla na verejnosti byl u me opravneny. CP mi vzdy prisel jako zajimava firma s expritem (lepsi vyraz me nenapada) - dnes uz bych rekl, ze vetsina tvurcich lidi je v Extra PC. A ze se problemy CP prelivaji i do vnimani casopisu - pred Vanoci tohoto roku jsem se "vydesil", kdyz se na miste sefredaktora CP objevil David Polesny. (http://forum.zive.cz/viewtopic.php?t=117656)
A bohuzel Computer jsem po nekolika letech stejne jako Mobility prestal cist - protoze proc cist neco tak sterilniho jako jsou recenze motherboardu od pana Trcalka nebo povrchni a stale stejne recenze notebooku od Dusana Simonovice - pri vsi ucte - takovou recenzi splacate ze specifikace a dodatecne vycpavky z frazi, predsudku a klise za hodinu na jakykoli notebook. Takze na zkousku objednavam misto Computeru Extra PC. Pred lety jsem neobnovil predplatne Mobilit, v polovine roku uz neobnovim predplatne Osobnich Financi - jestlize je nas vice, chapu, ze na klesajici podil na trhu se nekouka zrovna prijemne.
"
[...]Ale mozna ze problemy v CP ovlivnuji i praci redakci internetovych casopisu
- vcetne Zive, Osobnich Financi a dalsich. Odchody Petra Brozi, Libora
Krize, zalozeni konkurencniho Extra PC, odvolani Jiriho Hlavenky z mista
reditele CP.
http://www.lupa.cz/clanky/stanislav-konecny-computer-press-mission-impossibl
e/
http://www.lupa.cz/clanky/jiri-hlavenka-computer-press-si-zaslouzi-lepsi-ved
eni/
Nezainteresovany clovek tezko muze hodnotit jednotlive aktery sporu, ale
zpusob komunikace pana Konecneho, jeho verejne narky nad situaci v CP,
alespon mne naznacuji, ze ted je na miste reditele slaba osobnost, ale zato
kompetentni hrobnik-z vule akcionaru manager, ze ktereho muze mit radost jen
konkurence CP. "
Zakladnim predpokladem pro uskutecneni rozhovoru je mj. ochota na obou stranach jej provest. Ani to vsak neznamena, ze se zde dalsi rozhovory z lidmi z vydavatelstvi neobjevi. Cpress ma ale preci jen (at uz historicky ci aktualne) ponekud silnejsi pozici v povedomi lidi, kteri se IT a Internetem zivi a bavi.
patřím mezi excepressáky.pracovala jsem tam 6 let.
zaráží mě zloba, která se objevuje tady v příspěvcích.
Jak tady zminoval jeden z mých bývalých kolegů, situace se už velmi změnila a to k horšímu nástupem evy hlavenkové do cpressu.vždy byl cpress rozdělen na brněnský a pražský tábor a tyhle dvě skupiny neuměli nikdy komunikovat. celkově nefungovala vnitrofiremní politika. To ,co začal dělat "generál" Konečný, bylo logické. Jinak se totiž dělají časopisy při 10 zaměstnaních a jinak, když jich je 200 a víc a je tam xxx "tzn kulturních referentů", kteří se jen přiživovali..Dalším "průšvihem" byla nepřizpůsobivost trhu. Stále se žilo minulostí a hlásilo, jak jsme nej a nej a ono prd. Některým kolegům se prostě ty neoprávněně vztyčené nosánky musely utnout.Jistě, to mohl generál udělat diplomatičtějším způsobem.Dá se mu snad i vytknout nevhodné zhazování cpressu v mediích.já jsem neodešla z důvodu změn, kterými cpress procházel.takže asi tak
boze, klasickej zmrd, kterej nevydrzi ve vedouci pozici
dele jak 1-2 roky (doba, nez se projevi jeho neschopnost
v cislech).. ba co vic, tento to dokazal jeste rychleji ;-)
ani si nestihl rychle najit lepe placene misto na
dalsi 1-2 roky a pak zase dal...
jenom pro upřesnění: výraz "restrukturalizace obchodního týmu", který používá pan Konečný, znamená, že v obchodním oddělení nezůstal kámen na kameni, a to s jeho velkým přispěním, protože už od října 2006 dělá v CP především čest svému jménu
na začátku podzimu se obchodní tým pro inzerci v časopisech "restrukturalizoval" tak, že byl chvíli podstav a teď tvoří osmdesát procent týmu nováčci, takže plány inzerce za prosinec a leden se plní u některých časopisů zhruba na dvacet procent a ani u největších tahounů (Computer, Mobility) to není nijak slavné
Nevím, jak pan Konečný řídil formu, ale Vaše představa o šéfovi, který se snaží přetvořit podřízené k obrazu svému, se mi vůbec nelíbí. Mnohem více souhlasím s Konečného tvrzením v rozhovoru, že firma stojí na kompetencích a odpovědnosti každého pracovníka. A na na jeho dostatečné pravomoci, dodávám. Stejně tak souhlasím s jeho názory na oborovou inzerci a vkládaných DVD. Je možné, že jste byli hlavním inzertním partnerem Microsofu - ale značná část lidí přestala tyto časopisy kupovat právě proto, že je začala chápat jako časopisy nikoliv odborné, ale reklamní. A já mezi nimi. ( U mezioborové inzerce by takové nebezpečí nehrozilo).Stejně tak nebudu platit dvojnásobnou cenu za přiložené DVD, které ani nepotřebuji, ani nechci.
V oblasti knih byly často vydávány publikace, vázané na konkrétní verzi rychle se rozvíjejícího módního produktu - které už za rok zastarají a ani pes o nich neštěkne - zatímco knihy s trvalou hodnotou musel zájemce hledat jinde.
Jasně, my si republiku rozvracet nedáme. Vždyť přece proti hrstce zločinců, zrádců a špionů stojí nejen dělnická třída, ale milionové masy všeho pracujícího lidu.