NAPSALI JSME: …poprvé se samostatně objevuje kanál Markíza International, který se oddělil od skupiny Ostatní…
Mezitýdenní vývoj (vs. 21. týden 2017)
Cílová skupina 15+
Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala položka Ostatní a stanice pod ní sdružené ztrácejí 5,34 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácelo i Kino Barrandov, které přišlo o 1,47 procenta obecné divácké skupiny, a nejinak na tom byla i hlavní Nova, která odepisuje 0,88 procenta. Naopak posílila stanice ČT sport, a to o 0,99 procenta, a také Barrandov Family (Barrandov Muzika), která si připisuje 0,56 procenta všeobecné věkové skupiny. Posílil i kanál Barrandov Plus, který si polepšil o 0,69 procenta uvedené cílové skupiny.
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Stanice ČT sport výrazně klesla a s ní klesá i Česká televize
Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která sice ztrácela 0,44 procenta, ale celkem oslovila 31,17 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si Česká televize, jejíž podíl stoupl o 0,89 procenta na celkových 27,39 procenta. FTV Prima, u níž podíl dosáhl 22,01 procenta obecné cílové skupiny, ztrácela 0,28 procenta. Podíl poklesl i skupině Barrandov, která přišla o 0,15 procenta a celkem ji sledovalo 9,2 procenta uvedené divácké skupiny.
Cílová skupina 15–54
I u mladších diváků vykazují nejvyšší ztrátu stanice sdružené pod položkou Ostatní, a to o 6,53 procenta. Ve své primární skupině ztrácí i televize Nova, která přišla o 1,13 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině pak posílila stanice ČT sport, která si polepšila o 0,72 procenta. Narostl i podíl Barrandov Plus, který si k dobru připsal 0,57 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i filmová Nova Cinema, která posílila o 0,54 procenta. Naopak podíl filmového kanálu Kino Barrandov u mladších diváků o 1,12 procenta poklesl.
MINULÝ ROK: Konec hokejového mistrovství ublížil ČT sport, naopak roste podíl TV Barrandov
Česká televize lehce posílila jako televizní skupina, když si připsala 0,64 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 22,18 procenta. Posilují i kanály FTV Prima, jejichž podíl narostl o 0,29 procenta a celkem činil 22,49 procenta. Naopak o 0,56 procenta oslabuje skupina Nova, jejíž celkový podíl tvořil 39,01 procenta. Lehounce poklesla i skupina Barrandov, i když to bylo pouze 0,05 procenta na celkových 5,11 procenta.
Meziroční vývoj (vs. 21. týden 2016)
Cílová skupina 15+
Nejvíce si meziročně polepšila Nova Action, a to o 1,37 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 7,88 procenta obecné divácké skupiny. Poměrně výrazně ale poklesl podíl TV Nova, která meziročně odepsala 3,23 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenalo i Kino Barrandov a stanice přišla o 1,07 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 1,25 procenta, a také Prima Max, která si připsala 1,19 procenta.
Z pohledu televizních skupin ztrácela Nova, i když nijak výrazně – přišla o 0,8 procenta všeobecné věkové skupiny. Ztratila i FTV Prima a odepisuje 0,46 procenta diváků kategorie 15+. Naopak posílila Česká televize, jejíž podíl stoupl o 0,59 procenta. Ještě více však stoupl podíl Barrandovu, který si připisuje 1,96 procenta.
Cílová skupina 15–54
I mezi mladšími diváky oslabovala stanice Nova a podíl u její primární cílové skupiny klesl o 2,69 procenta. Nejvýraznější ztrátu však zaznamenávají stanice sdružené pod položkou Ostatní a meziročně přicházejí o 9,58 procenta. Oslabuje i stanice Prima love, která ztratila 1,05 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Naopak filmová stanice Prima Max svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 1,47 procenta a podobně na tom byla i stanice Nova Cinema, jejíž podíl stoupl o 1,73 procenta.
Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Nejvíce nabírá Nova, která si připisuje 2,26 procenta diváků mladších 54 let. Neznatelně posiluje Barrandov, který si připsal 0,06 procenta. Výrazněji pak svůj podíl, o 1,1 procenta, navyšují kanály České televize. Ztrácí tedy pouze FTV Prima, která meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let klesla o 1,23 procenta.