Zákulisí měření televizní sledovanosti a fungování peoplemetrů odhaluje nová internetová stránka www.peoplemetry.cz, kterou dnes spustila společnost Mediaresearch, dodavatel peoplemetrových dat pro Asociaci televizních organizací (ATO). Laické veřejnosti na ní vysvětluje, jak se počítají data sledovanosti a jakým způsobem putují přes peoplemetry od domácností ke zpracování. Průvodcem webu je smyšlené postava Standy Peoplemetráka, který vystupuje v sérii naučných videí.
K TÉMATU: Ředitelé Primy a České televize představí nový web o peoplemetrech. Bez Novy
„Po celých deset let, kdy sledovanost televize měříme, se potýkáme s tím, že vysvětlit informace o peoplemetrech není jednoduché, a to ani v okruhu našich klientů a obchodních partnerů. Často slýcháváme nespočet mýtů, které o peoplemetrovém měření kolují,“ vysvětlila důvod vzniku webu předsedkyně představenstva Mediaresearch Tereza Šimečková. Web měl původně vzniknout už dříve, firma se ale minulý rok plně soustředila na tendr pro dodávání dat televizní sledovanosti pro léta 2013 až 2017, proto s ním přichází až teď.
ČTĚTE TAKÉ: ATO vyhlásilo Mediaresearch vítězem tendru na peoplemetry. Navzdory Nově
Kmotry nové internetové stránky se stali generální ředitelé FTV Primy Marek Singer, který je zároveň prezidentem ATO, a České televize Petr Dvořák. Oba aktivitu Mediaresearch uvítali a hodlají ji podpořit odkazy na webech svých televizí. Podle Dvořáka bude možné na nové stránce interpretovat data tak, aby výsledky nebyly nijak zkresleny. Zatím však web obsahuje jen veřejně dostupná data, která už léta poskytuje ATO na své stránce www.ato.cz.
Generální ředitelé FTV Primy Marek Singer a České televize Petr Dvořák byli kmotry na dnešním oficiálním spuštění webu www.peoplemetry.cz
Prima a ČT vyslaly na dnešní křest webu i zpravodajské štáby, Nova na akci neměla ani zástupce vedení, ani nikoho ze zpravodajství. Mezi novináři byla pouze Marie Fianová z tiskového oddělení nejsledovanější české televize. „Zástupce Novy jsme nezvali, ale rádi je pozveme při nějaké další příležitosti,“ odpověděla na novinářský dotaz Šimečková. Nova jako jediný řádný člen ATO loni odmítla vítězství Mediaresearch ve výběrovém řízení na nového dodavatele dat televizní sledovanosti.
Šimečková, ale i šéf Primy Singer na setkání s novináři nadnesli, že současný rozkol v ATO ohledně pokračování jednotného měření televizní sledovanosti bude v dohledné době vyřešen. „Nemám informace o tom, že by se skutečně připravovalo nějaké druhé měření sledovanosti. Příští rok určitě žádné jiné měření než to od nás nebude,“ řekla Šimečková. ATO čeká tento čtvrtek další pokus o valnou hromadu, na kterém by se měla situace s měřením, ale vstupem nových členů, řešit. Předchozí tři pokusy o valnou hromadu skončily nezdarem.
Nový web o peoplemetrech, který dnes spustila společnost Mediaresearch