Jsem přesně jeden z těch, kteří mobil pro volání používají spíše vyjimecne, ne proto, že je minuta hovoru drahá, ale protože prostě nemám takovou potřebu volat a rozhodně se mi představa, že bych někdy v budoucnu měl platit paušál za mobil nelíbí!
Stejně tak se mi nelíbí, že platím paušál za pevný telefon, který využívám max 1x měsícně a mám ho spíš pro případ nouze. Takže by se mi mnohem víc hodilo, kdyby paušál u pevné sítě nahradilo minutové, i vyšší zpoplatnění, i tak bych ušetřil.
Volání za paušál tu už je v podobě O2 Neon XXL který se dá pořídit od 2000kč (běžně 3900kč), což je ale pro většinu volajích mnoho.
A třeba do pevných linek je díky nižším propojovacím poplatkům volat neomezeně od cca 500kč (z VoIP, Vodafone program na pevnou atd.)
Jsem pro kombinaci obou variant, ať jsou tarify s minutovým účtováním i tarify s paušální platbou. Při snížení terminačních poplatků by mohly být za dostupnější ceny.
Pokud prumerna minuta stoji uzivatele mobilniho operatora XXX placnu 4,- (pri zapocitani ceny tarifu), je zjevne, ze naklady na terminaci mohou byt maximalne 1/2 z teto castky tedy napriklad 2,- Pak by operatori nemohli mlzit o nakladech.
To uz tu jednou bylo a moc uspechu to nepobralo, ostatne, pokud nekdo vola me, nevidim duvod, proc bych mel hovor platit ja. A to nezminuju ruzne uzasne nebidky vseho mozneho, a jeste bych za ten spam mel snad platit ne ?
Ono když srovnáš se zahraničím ty ceny nejen relativně (k platu), ale i absolutně (jen přepočtem kurzu), tak hlavně u vyšších paušálů nás operátoři pěkně drbou :-(
Jenže bez alespoň celoevropské koordinace frekvencí vznikne podobný bo**el jako u paměťových karet nebo CA systémů. Nicméně jedno řešení by tu bylo, vytvořit jednu celonárodní mobilní síť standardních parametrů a zveřejnit velkoobchodní nabídku.
Ano...., i ne. :-) Dost lidí má mobil pouze na příjem (děti, důchodci) a vyhovuje model, kdy vše platí volající. Nebo já mám manželku a kluka v paušálu, takže mě jen prozvání a já jim volám zpět (pořád mě to vyjde levněji, než jim platit víc kreditu).
Nehledě k tomu, že už jasně vidím, jak to v ČR probíhá. Hovorné se sníží o 30 haléřů a volaný bude platit 50 haléřů (nebo těch 0,485 Kč) za minutu příchozího hovoru a účtování bude 60+60.
Jak v USA rozlišují telemarketing od ostatních volajících?
Jakým právem ho odstřihnou? Telemarketing také nejspíš platí propojovací poplatky, proč by platil jen zákazník?
Ono oboje ma svoje pro a proti.
Vy tvrdite, proc by mel volajici platit za to, ze nekdo je k sehnani pouze na mobilu.
Jenze zkuste se na to podivat i z druhe strany. Proc by mel volany platit za to, ze vy ho potrebujete hned okamzite a nepockate az bude na pevne lince nebo na mailu.
Hacek je totiz v tom, ze volany nemuze ovlivnit to, jestli mu nekdo vola nebo nevola zatimco volajici se vzdycky muze rozhodnout jestli zavola za vyssi cenu nebo radeji pocka.
A jak byste resil ruzna zlomyslna volani, omyly, telemarketing, pruzkumy atd.?
Toto maji myslim velmi dobre vyresene v Rusku. Na mobil muzete ziskat bud mistni cislo a pak si prichozi hovory v jine oblasti platite sam a nebo federalni cislo a pak vsechny hovory plati volajici.
Je legrační si číst Váš komentář - využívám VoIp (myslím volám s geografickým číslem, ale nedodržuji jeho geograficitu), ale regulace musí být tvrdá. Aha, pokud by regulace byla tvrdá (rozuměj, kdyby regulátor důsledně uplatňoval současné zákonné požadavky), pravděpodobně byste žádnou VoIP neměl, protože Váš garážový operátor by neporyl náklady na zákonné požadavky typu zajištění geograficity, předávání informačních a lokalizačních údajů při volání na tísňové linky, odposlech atd....
Je mi s podivem, proč všichni chtějí regulovat úspěšné odvětví a co z toho očekávají (zejména je zarážející sám p. Peterka, kterého považuji za poměrně erudovaného, ale úvahou o penetraci si našel zkratku ve stylu bulvárního tisku)... pravděpodobně si pí. Redingová a podobní myslí, že lidé chtějí telefonovat 24 hodin denně a tak to proto udělám vše a a´t to stojí co to stojí..... hmmm tak to good luck....na konec to dopadne tak, že si všichni zavoláme, ale radši si ještě pošleme dopis, protože díky kvalitě hovoru, zabezpečení apd. si nebudeme jisti tím co jsme řekli a zda jsme mluvili s tím co jmse chtěli mluvit... možná nadsazené, ale zeptejte se proč v USA, v nejrozvinutější zemi světa, mají energetickou síť podobnou indické a mají black outů, že by evropan nevěřil...
Rad bych se zeptal, pane kolego, na zaklade ceho usuzujete, ze Vas predrecnik vola s "geografickym cislem" (pravdepodobne tim myslite prenasenou identifikaci volajiciho) a zaroven nedodrzuje jeho "geograficitu". Pripada mi, ze v tom prispevku nic takoveho neni :-)
A k tem "garazovym VoIP operatorum" - taktez jsem ve vyse zminenem prizpevku nenasel zadnou zminku o tom, ze by predrecnik pouzival "garazoveho VoIP operatora".
Je prece docela mozne (a navic pravdepodobne), ze pouziva nejakeho "bezneho" VoIP operatora, jez poskytuje plnohodnoutnou verejnou telefonni sluzbu. A - navic - predavat vsechny (platnou legislativou pozadovane) udaje u tisnovych volani (vcetne smerovani dle NRN) snad uz umi i vetsina "garazniku" :-)
Teminacni poplatky jsou blbost samy o sobe. Kdyby podobne fungoval net, nefungoval by vubec. Dost dobre si nedovedu predstavit situaci, kdy jde provoz pres 10 ruznych siti a kazdy by chtel $ za prenos pres ten svuj kusdrat napr podle IP.
Naopak, pokud vezmu modelovou situaci, mam 100k uzivatelu, soused ma rekneme 150k uzivatelu, tak propojenim obou siti +- zdvojnasobim mnoztvi potencialnich cilu komunikace = privede to jak me, tak sousedovi nove zakazniky => vydelame na tom oba.
Dokonce jsem kdysi (v dobach nekolikanasobku cen soucasnych) mel v ruce nabidku na konektivitu zdarma, pokud budu generovat alespon nekolik desitek Mbit provozu.
Není to nesmysl. Je to jiný systém, který má jinou logiku - a ta logika má taky hlavu a patu. Jestli si necháte poslat dopis do schránky, tak platí malou taxu odesílatel. Jestli se VY obrátíte na poštu a požádáte ji o službu mobilní dodávky a necháte si dopisy doručovat doprostřed lesa, do obchodu, nebo do jedoucího auta, tak má logiku, že za každý takto náročnější (a dráže) doručený dopis zaplatíte vícenáklady vy. Takže potom odesílatel platí stejnou malou taxu a možná ani netuší, že vám dopis doručí třeba na chatu a VY protože jste si takovou službu objednal zaplatíte mobilní doručovné, které bude asi vyšší.
Nechci si hrat na chytreho ale vypadate na stejneho uzivatele jako je muj dedecek. (TO NEMYSLIM VE ZLEM!)
Ten bohuzel nabijel Vodafon kartu co pul roku o 400 a ani to neprovolal (jen aby to nepropadlo). Vola velmi sporadicky. A tak jsem mu prehodil na pausal ODEPIS (stoji 10kc mesicne a mate v nem 40 volnych minut) pravda po provolani minut je hovorne vyssi ale dnes plati za mobil cca 200kc ROCNE! :)
Jen pro zajímavost, před pár let i v USA zavedli speciální předčíslí mobilů, kde zavedli model CPP (Calling Party Pays) jako je tady v Evropě, kde volající plně platí hovor k volanému. A výsledek? Po roce či dvou to snad zrušili, protože o to byl minimální zájem.
Závěr si z toho udělejte sám...
Ach jo, strašení nebohými dětmi a důchodci mi tu opravdu chybělo. Oni asi v Americe děti a důchodce nemají, že... Je to opravdu na dlouhý vysvětlování, ale věřte mi, i v té Americe kde nemyslí na děti a důchodce, tak se to většině lidem vyplatí. Mimochodem, víte proč Vám ty děti a důchodci nevolají? Protože je to drahý! Když by to drahý nebylo, tak by neměli telefony jen na příjem, ale i by sami telefonovali, že... A pokud ne, tak holt mají tu smůlu, že patří do těch pár procent, co by na tom tratili, ale drtivá většina by na tom vydělala a o tom to je. Každý systém je pro někoho nevýhodný a stávající systém je nevýhodný pro telefonující většinu a výhodný pro operátory (omezuje to konkurenci) a pár lidem, co mají telefon jen na příjem a netelefonují z principu, ne proto, že by to bylo drahý...
S tím vaším scénářem to vidíte docela jasně, nicméně stále nechápu, proč nezavádět něco, co všude funguje (řekněte mi jediný stát, kde tento navrhnutý systém nefunguje) a rovnou to zahodit... Patří to k české nátuře, na všechno kašlat s odkazem, že to určitě fungovat nebude?!?
No pokud ale nenapišeš, jaky byli podmínky u obou druhů volaní, tak tohle nic neznamená.Co vím, tak v USA jsou různé balíčky,spousty minut v ceně paušálu, ono se taky musí srovnávat srovnatelné.IMHO místní opové prostor na snížení mají.Byli by ale blázni kdyby to udělali.Holt super bussines.Člověk by to možná i zkousl, kdyby ale ty vydělané peníze navíc strčili do novejch technologii a nežehrali na pomalou návratnost, která je bohužel u nás dána malým trhem.Tady to bohužel ale stojí na místě a opové maj žně...
V US pokud vim, je doslova za "par" $ pausalu mozny mit doma pevnou s "mistnim" hovornym v cene. Tusim ze je to neco mezi 5-10$ a to mistni hovorne = v horsim pripade v nasich pomerech rekneme kraj, nekdy je to vztazeno na cely stat. Totez plati o vytacenem internetu (proto jej jeste pouzivaji).
Tudiz 90% lidi zadnej mobil nema a kdyz ma, tak jej temer nepouziva, protoze se vykecavaj po pevny. Pak je vcelku pochopitelny model platby za prichozi hovor - byt online je proste neco "extra".
A co je na tom proboha divného? Firmu si člověk zakládá proto, aby mu vydělávala. Finanční ředitel je první, kdo letí, když je majitel s výdělkem nespokojen (generální ho často okamžitě následuje).
Kdyby ČTÚ nastavil podmínky pro barevné linky jinak (uživatel má právo kdykoliv a zdarma si změnit, do jakých směrů lze z jeho linky volat, prvotní nastavení služeb musí blokovat volání na barevné linky a do států, kam volá méně než 1% zákazníků, například), tak by "kauza dialery" nikdy nepropukla. Dohadovat se ale o tom, že podmínky tak nastavil ČTÚ o své vůli, nebo jeho pracovníci byli "motivováni" Telecomem, opravdu nehodlám.
Proč by si ČTÚ měl podle mě pořádně prostudovat "americký model" a proč se českým mobilním operátorům tak moc nelíbí, viz výše.
Ono v USA být na mobilu kdekoliv k zatizeni se povazuje za nadstandart - u nas je to normalka a za nadstandart se považuje spíš pevná linka :-)
Když si v USA myslí, že být na mobilu je luxus, tak si za to radi priplati, tady asi vidím hlavní rozdíl.
O2 NEON XXL se dá konce pořídit už za 1800Kč včetně DPH (stačí přejít se svým číslem k O2, pokud ho máte u jiného operátora).
Každopádně do budoucna mají smysl jen tarify typu XL a XXL (neomzené volání vlastní síť + nějaké volné minuty jinam; XXL - neomezeně kamkoli)
Jenom cena se bude snižovat. Stejně jako to bylo u internetu - když jsem v roce 96 říkal (v době dial-upu, kdy se za net platilo většinou jako za MEZIMESTSKY HOVOR), že jednou bude u nás doba, kdy zaplatíte x Kč a můžete surfovat neomezeně, tak mě měl každý za blázna... A dnes má toto připojení 99% lidí :-)
"Volajícímu je tak *úplně* jedno, do jaké sítě volá, a když někdo musí být bez drátu, a jeho operátor to považuje za velmi nákladné, tak za to zaplatí. Ale to je volba volaného, ne volajícího, tak proč by to měl platit volající?"
A proc by to mel platit volany? To mi rozum nebere. On nic od volajiciho nepotrebuje. Ten, kdo neco potrebuje, je volajici. Tak at si to zaplati. Nevim, co jena tom nepochopitelneho.
Telemarketing smí volat pouze na ta čísla, kde zákazník za příjem hovorů neplatí. Pokud se to přesto stane, zákazník velmi pravděpodobně zavolá na CC operátora a ten pošle udání na FCC. Vzhledem k rychlosti amerických soudů a výši postihu pro telemarketingovou firmu si myslím, že si ty firmy dávají pozor.
Ty tomu vubec nerozumis, proste kdyz to je v Emerice, tak kazdy kdo to nechce je uplny pitomec a trotl. Ostatne, k cemu SMSky kdyz muzes mit emericky pager? :P
Úplný pitomec a trotl je u mě člověk, který se nezajímá o to, jak problémy řeší jinde, nebo člověk, který nekriticky přejímá cizí řešení, aniž by věděl, jak fungují, proč a kdy je někdo jiný zvolil.
Jedna věc jsou telemarketingové firmy, druhá pak jednotlivci. Takový člověk mě zavolá jen jednou, řekne, že nechci, zavesím a v telefonu si ho nastavím na "ignorovat" - podruhé už nevím, že mi volá.
Ad 1 a 2 - přesto průměrný zákazník v USA provolá víc minut než u nás, ale zaplatí za to méně (viz statistiky OECD).
Ad 3 - u jaké služby kterého operátora? Takto napsáno to je jen plácnutí do vody, operátorů je mnoho a jejich úroveň různorodá.
Netvrdím, že americký model je nejlepší, jen tvrdím, že by ho ČTÚ měl prozkoumat (stejně jako jiné regulační modely používané ve světě) a následně navrhnout optimální model pro ČR. Stav, kdy ceny za terminaci v okolních státech klesají a u nás jsou třetí rok stejné, vyhovuje leda tak velkým českým mobilním operátorům, zákazníkům a pevným operátorům už nikoliv.
Ten spam ti chodí SMS nebo emailem? Pokud emailem, tak vygenerovat si tunu emailových adres na jedno použití je poněkud jednodušší a levnější než udělat to samé s telefonními čísly. U emailu je to věc nastavení spamového filtru - že to jde, dokazují i některé freemaily.
Spam přes SMS lze řešit s operátorem a co mám zkušenosti, tak operátoři v ČR spam docela likvidují - obvykle z něj nemají ani vindru - příchozí SMS ze zahraničí, které si vzájemně operátoři neúčtují (alespoň to tak bylo ještě v r. 2004) nebo hacknutá SMS brána. Zato mu to zvyšuje náklady (hlavně zatížený CC).
"Drobný" detail: dialery pevným operátorům přinášely výnosy, takže jejich blokování se finančnímu řediteli nelíbilo, ale spamové SMS mobilním operátorům generují náklady, takže finanční ředitel řve první, aby se s tím něco udělalo.
Založte si co chcete na čem chcete. Podstata argumentu uživatele icu je v tom, že operátoři mají úplně jiné motivace tyto různé fenomény rušit nebo nechat (či přímo tiše podporovat).
No, ja bych se toho nebal, vzdy se nejake rozumne reseni najde i pro ty, co nechteji platit pausal (nebo chteji platit jen maly pausal).
At uz je to napr. VOIP (kompletne bez pausalu) nebo pevna od Ufonu za 179. Vzhledem k tomu, ze marginalni naklady na pripojeni dalsicho uzivatele v mobilni siti jsou velmi male, nejakych velkych pausalu bych se urcite nebal..... ono je to totiz vse o KONKURENCI!
Dokud bude sefovat CTU pan Dvorak, ktery pred nejakym rokem prohlasil, ze 4. operator by se na trhu neuzivil a proto mu nedaji licenci, tak mu ted Ufon ukazal bez licence, i kdyz ma zivot na nestandardnich frekvencich mnohem tezsi....
Ja zastavam nazor, ze regulace by mela byt tvrda.... (oni i ty zisky operatoru ukazuji, ze prosotor tam je.... a to podotykam, ze nejsem zadny socialista, ale proste tam kde konkurence nefunuje sama, tak tam bychom ji meli pomoci!)
Je to pořád o tom samém - buď bude trh uzavřený, nepustím do něj další konkurenci a pak je potřeba ho regulovat, nebo ho otevřít bez regulace. Složitější a nákladnější je uzavřít a regulovat, což myslím že v případě mobilních sítí nemá smysl.
a co takhle americký model: žádné!! propojovací poplatky, svému operátorovi platím (dle tarifu, paušálu) hovorné, tj. odchozí sazbu, a když má někdo (mobilní sítě) vyšší cenu za terminaci, tak to platí volaný.
Volajícímu je tak *úplně* jedno, do jaké sítě volá, a když někdo musí být bez drátu, a jeho operátor to považuje za velmi nákladné, tak za to zaplatí. Ale to je volba volaného, ne volajícího, tak proč by to měl platit volající?
Výsledek? Mobilní operátoři budou terminační poplatky účtovat svým klientům, ne cizím, a pak se ukáže, kdo koho jak oškubává a kde je reálná výše nákladů na terminaci hovoru.
ale firma, která každoročně produkuje čistý zisk cca 5-10 mld. a má na trhu silně olygopolní postavení asi regulaci zasluhuje. Ono stačí srovnat ceny za minutu u nás (samozřejmě v poměru vůči průměrnému platu) a třeba v USA.
Přesně tak - máte úplnou pravdu. To by byl nejlepší model. Ale to tady hned tak neprojde, protože by tohle pro-konkurenční opatření velmi zkomplikovalo život (snížilo zisk) zejména dominantnímu operátorovi. Navíc se obávám, že většina populace by nepochopila, že na zpoplatnění příchozích hovorů by vydělala.
Telefonujete někdy? Pak by Vám jistě lépe volalo, když byste nemusel v hovoru platit vysoký terminační poplatek (stanovený ne sle skutečných nákladů operátora, ale stanovený regulačním orgánem) a operátorovi platil SKUTEČNÉ náklady na terminaci (mnohem nižší než současný terminační poplatek). Pak byste na tom totiž výrazně vydělal.
Proč myslíte, že operátoři tak řvou, co se týče tohoto nápadu? Protože by jim to sebralo pohádkové zisky a umožnilo konkurenci. Takže se brání seč mohou a věší lidem bulíky na nos, jak budou platit těžký peníze za příjem. A většina lidí jim to baští... :-(
Zkuste se na to podívat do hloubky. S dnešním modelem si váš operátor může vymýšlet náklady na terminaci a bude všem tvrdit, že jeho náklady jsou třeba 4,- Kč za min. Vy budete používat jeho síť (vás příjem nic nestojí) a volaný, pokud Vám chce (nebo musí) zavolat, tak musí akceptovat cenu, kterou mu nasadí váš operátor, protože prostě volat vám musí.
Takže tento stav vede k tomu, že operátor si může vymýšlet terminační poplatky téměř jak se mu zachce (jsou sice na to vzorečky od regulačního orgánu, ale stejně tam operátoři cpou vše co jde) a trh je defacto nutno regulovat (aby si operátoři nevymýšleli nesmyslně vysoké terminační poplatky).
Pokud ale by se obrátila situace, kdy terminační poplatky by se účtovaly volanému, tak najednou by "klientem" terminačního poplatku jste byl vy a oproti volajícímu máte páky na to, jak se domluvit s operátorem na výši placení. Pokud totiž přijde konkurence, která řekne, že u ní budete platit poloviční terminační poplatky, tak si můžete sbalit svých pět švestek a utéct ke konkurenci (to volaný nemůže, ten prostě musí využít síť vašeho operátora). Tento stav by vedl k tomu, že by konkurence tlačila na SKUTEČNOU cenu terminačního poplatku. Takže ve výsledku by došlo k celkovému zlevnění volání. Samozřejmě, určitá část lidí by byla poškozena (lidé, co mají mobil pouze na příjem hovorů), ale to je normální, totéž můžeme prohlásit o většině mobilistů dnes, kteří musí platit vysoké terminační poplatky, které nesouvisí se skutečnými náklady terminačního operátora, ale s tím, co se terminačnímu operátorovi podaří prosadit do vzorečku ČTU, který pak z toho vyplivne jedno hausnumero.
Moment, EuroTel ve své úvodní fázi měl monopol, takže cenu za terminaci si mohl nastavit v podstatě libovolně. Regulátor mu jí sice určil, ale nezbývalo mu, než vycházet z těch údajů, které od společnosti dostal.
Americký model počítá s tím, že operátorů je víc a je možné dnes o něm uvažovat i pro ČR, kde jsou 4 operátoři (3x GSM + 1x CDMA). Propojovací poplatky mají to kouzlo, že se neplatí přímo, ale v podstatě se vzájemně vyúčtují a platí se jen rozdíl - dovoluji si odhadnout, že mezi TO2 a TMO se mnoho peněz neposílá (tedy, že počet provolaných minut TMO>TO2 a TO2>TMO bude vyrovnaný). U amerického modelu je operátor účtuje zákazníkovi a pokud jsou tyto poplatky moc vysoké, zákazník může operátora změnit (a díky přenositelnosti to není u nás takový problém).
Telemarketing lze ošetřit poměrně jednodušše - operátora platí jen zákazník, nedostává žádné poplatky za terminaci, takže si svých zákazníků váží poněkud více. Pokud si zákazníci budou stěžovat, sám, rád a hlavně rychle telemarketing vypne - nemá z něj žádný přímý příjem, peníze dosává od zákazníků a spokojený zákazník platí, nespokojený zatěžuje kontaktní centrum, případně odchází.
Netvrdím, že "americký model" je pro ČR optimální, ale rozhodně bych ho nezatracoval. V USA funguje a mobilní komunikace je tam levnější než u nás. Do jaké míry to souvisí s jiným modelem regulace, to by mělo zajímat především ČTÚ...
Jiste, ze by to nepochopila. Protoze je to nesmysl. Asi takovy, jako kdyby vam prisel nejaky dopis a vy jste se musel podilet castecne na jeho uhrade (ackoliv uz byl plne uhrazen odesilatelem).
Rozdíl bude asi v tom, že já mám telefon abych si zavolal a akceptuji cenu že si mohu zavolat prakticky odkudkoliv, nepotřebuji být za svoje peníze kýmkoliv obtěžován.
ps dej mi na sebe číslo a napiš až budeš v zahraničí, párkrát ti zavolám abych věděl jak se ti tam líbí, za cenu místního hovoru se mi to vyplatí ;-)
USA nema vubec smysl brat si za priklad, jak ma fungovat mobilni trh.
1) zpoplatnene prichozi hovory a sms (tim se da ledaskdo dobre vytocit)
2) zpoplatnene vsechno ... takze platite za prozvaneni, platite za to, ze se nedovolate, platite za volani na bezplatne linky, platite...
3) a co je nejhorsi, katastrofalni uroven site -- kvalita prenaseneho hlasu se neda vubec srovnavat s tim, co mame v CR
Narwi si tu svoji logiku do prdele. Ja zadnemu kokotovi za to, ze me vopruzuje v nedeli dopoledne s nabidkama kokotin, o kterem nemam ani ten nejmensi zajem, platit rozhodne nehodlam.
Proto, že je platba za příchozí hovory jen do výše toho co zákazník provolá tak si to vlastně zaplatí sám. Model je následující:
Volám do ostatních sítí za šílenou cenu 4,90,-Kč, a přitom ufon nebude za minutu takového hovoru platit víc jak 2,-Kč za ukončení v jiné síti. Takže nám zbývá 2,90,-Kč zisku. Za minutu příchozího hovoru mohu dostat 1,19,- do výše provolané částky, tudíž z naší provoůlané minuty za kterou jsem zaplatil 4,90,- dostanu 1,19,- zpátky.
Ufonovi tedy zbude 1,71,-Kč včetně DPH z mého telefonního provozu a ještě si těch 1,19,- které mi vrátil z mojí platby odepíše z daní jako nákladovou položku.
Dá se předpokládat, že za ukončení hovoru v síti UFONA zaplatí oastatní operátoři více než Ufon zaplatí za ukončení hovorů v jejich síti, prototže ufon má v podstatě jen datovou síť a myslím si, že se jim díky tomu podařilo vyhnout regulaci v rámci propojovacích poplatků zatímco ukončování hovorů v hlasových sítích ostatních operátorů je z větší části regulováno.
Takže i v případě, že provolám ven to stejnou částku, jakou dostanu za příchozí hovory, UFon bude mít zisk+odpisy z daní.
Škoda jen, že ti samí lidé, kteří dali dohromady jejich hlasový model nemají nastarosti i internet, protože ten kopíruje nesmyslné ceny a rychlosti od konkurence a to jej zabíjí. Nehledě na kvalitu připojení na kterou si uživatelé stále více stěžují.
spamovaci (podvodne) sms (prichozi jsou zpoplatnene taky) me chodi tak jedna tydne a telemarketaci otravujou taky. nejlepsi byl nejaky borec, ze jestli se chcu dojit podivat na predvadecku---General Electric budou predvadet nejlepsi zabezpecovaci zarizeni, ktere ochrani ,,my property'', tak jsem mu suse oznamil ,,i have no property'', ten to pochopil a zavesil... lepsi nez ten blbecek, co se mi snazil prodat ponozky, i kdyz jsem mu nekolikrat rekl, ze jich mam dost.
Na druhou stranu, náklady na tarifikaci a účtovaná dělají asi tři čtvrtiny nákladů operátorů. Kdyby se jelo na paušál, tyto náklady odpadnou a může to být čtyřikrát levnější.