Srovnávače cen zboží nabídnou obchodníkům aukci za proklik

11. 5. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Několik českých srovnávačů cen zboží přináší internetovým obchodům novou možnost platby za proklik. V minulosti byla cena za 1 proklik (tedy přivedení uživatele z internetového srovnávače do internetového obchodu) vždy stejná bez ohledu na to o jaké zboží a obchod se jednalo. Nový aukční systém, který umožní obchodníkům svobodně nastavit cenovou politiku, přináší na trh cenové srovnávače Srovname.cz, Hledejceny.cz a Monitor.cz.

Několik českých srovnávačů cen zboží přináší internetovým obchodům novou možnost platby za proklik. V minulosti byla cena za 1 proklik (tedy přivedení uživatele z internetového srovnávače do internetového obchodu) vždy stejná bez ohledu na to o jaké zboží a obchod se jednalo. Nový aukční systém, který umožní obchodníkům svobodně nastavit cenovou politiku, přináší na trh cenové srovnávače Srovname.cz, Hledejceny.cz a Monitor.cz.

„Systém je pro internetové obchody daleko férovější než dříve. Obchodník si jasně spočítá, kolik je ochoten zaplatit za získání potenciálního zákazníka. Navíc umožní šikovným obchodníkům umístit své obchody před ty méně pružné s vysokými vnitřními náklady,“ říká ředitel Srovname.cz David Folprecht.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Systém aukční platby za proklik tedy bude ještě více rozhodovat o tom, na které pozici se který obchod nachází a spíše než o optimalizaci na zákazníka (formou dodacích lhůt, spolehlivosti), obáváme se, povede k optimalizaci  na vyhledávač a pozici v něm. 

Update: Stejnou službu aukce za proklik poskytuje již delší dobu Heureka a mělo ji integrovanou i Zboží Jyxo

Autor článku

Autor byl v letech 2008 – 2012 šéfredaktorem serveru Lupa.cz. Stál u zrodu řady projektů. Je spoluzakladatelem Energomonitoru, v CZ.NIC vedl projekt Turris. Je předsedou místní organizace Pirátské strany v Brandýse – Staré Boleslav.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).