Model bezpečnosti karet je mimo jiné založený na prověření obchodníka. Žádná banka nedovolí každému hejhulovi z ulice, aby karty akceptoval. Technická otázka "jak obchodní místo může přijmout platbu" je až druhotná; prvotní je otázka "kolik banku stojí prověření obchodníka".
Spíš mi pro tenhle účel přijde zajímavý třeba holandský chipknip, který problém řeší z opačné strany (omezená hotovost na "kartě", platba se neautorizuje, dobití hotovosti se autorizuje - v podstatě tedy peněženka).
tohle je pěkná věc, ale myslím, že než se to dokonale uchytí, že vše změní RFID - osobně totiž tipuji, že jestli Apple dá do svého iPhone 5 opravdu RFID čip (jako že se o tom hodně spekulovalo), tak že se zároveň dohodne s firmami typu Visa/MasterCard (kterážto jednání byla opravdu před půl rokem potvrzena) a stane se de-facto velkým vydavatelem "platebních karet" a čteček - protože každý iPhone bude platební kartou i čtečkou zároveň. Tj. když budu chtít zaplatit, tak máchnu před obchodníkovým ipadem/iphone/ipod touch svým přístrojem, pří. do něj napíšu pin a hotovo.
Hlavní výhoda RFID je bezpečnost, protože osobně prostě koncept kdy píšu svůj PIN nebo dokonce píšu svůj podpis na cizí zařízení je od základu zcela špatný.
Prostě je potřeba klasický handshake, kdy dostanu na své zařízení jednorázově zakódované detaily k platbě, já na svém zařízení svým kódem (či jiným způsobem dle dohody s bankou - heslem, čipem, čtením rohovky, otiskem palce ...) potvrdím u své banky, která vše ověří a obchodníkovi pošle zakódované potvrzení.
Takovýto systém je prakticky nenapadnutelný, tj. může výrazně klesnout náklad na pojištění takové platby, který už dnes dělá většinu z oněch 1,5 - 4 % které si banky vybírají, případně právě mohou dát slušnou část z toho někomu jako Apple, kdo dokáže systém celosvětově rozšířit.
Zároveň přitom nad tím jdou postavit pokročilé funkce, tj. např. automaticky spolu s platbou mohu zaslat své osobní údaje pro nějaký remarketing - registrace u obchodníka pro další slevy atp. Automaticky se také může snadno budovat můj shopping list (protože v té informace o platbě mohou být i položkové detaily), což zas může mít další a další konsekvence a synergie (doporučení jiných obchodů se stejným zboží v okolí, dělání účetnictví, hlídání dat spotřeby atd.).