Zde je důležité si uvědomit jednu věc - musíte předem mít (předpřipravená) data (ty není až takový problém získat; stačí je jen upravit do nějaké rozumné podoby) a taky musíte mít ten *důsledek*. To jest data mining neumí jen z dat odvodit důsledky. Proto mohl MasterCard zjistit, že se rozvádíte - protože přišel na to, že někteří lidé, kteří třeba neměli problém s placením, najednou problém mají, a tak zjišťovali proč. Když zjistili, že je tam velké zastoupení těch rozvádějících se, zkusili daná data nechat automaticky zanalyzovat a voila, jsou schopni i na dalších datech (= u dalších lidí) zjistit, jestli se rozvádí. (Aneb vítejte ve světě strojového učení)
To, co se ve článku popisuje jako data mining, je něco trochu jiného - velmi pravděpodobně se jedná jen o prohledávání více či méně dostupných databází, nikoliv již tak automatické vyvozování znalostí a zkušeností. Bohužel si pro toto nedovedu nedovedu představit jiný pojem než právě data mining...