Stopětasedmdesát milionů lidí si měsíčně přehraje nějakou písničku na SoundCloud. Teď chce firma svůj katalog začít měnit na peníze.
Novinka SoundCloud Go nabídne podobně jako konkurenční Spotify službu bez reklam a umožní přehrávání songů i bez připojení k internetu. Momentálně má v databázi 125 milionů písní od dvanácti milionů tvůrců.
Placenou službu chce SoundCloud rozjíždět postupně. Začíná ve Spojených státech za 9,99 dolarů. Zbytek světa by měl následovat ještě během letošního roku.
Zájem o streamování hudby totiž roste. Ve Spojených státech se stal streaming hlavním zdrojem příjmů pro hudební průmysl. Podle dat Amerického svazu nahrávacího průmyslu (RIAA) se loni vyšplhaly příjmy z této služby na 2,4 miliardy dolarů – tedy o 29 procent víc než v roce 2014. Na celkových příjmech odvětví se pak streamy podílely 34,3 procenty. Počet předplatitelů těchto služeb loni stoupl o 40 procent na 10,8 milionu.
Ne všechny služby jsou ale úspěšné. Nástup dravější konkurence třeba nepřežil jeden z průkopníků streamování hudby – Rdio. Služba vyhlásila na podzim bankrot.