Snapchat údajně odmítl nabídku na převzetí od Facebooku, napsal na základě „obeznámených“ zdrojů Wall Street Journal. Ty tvrdí, že Facebook tentokrát nabídl kolem tří miliard dolarů hotově.
To by byla dosud zdaleka největší akvizice uskutečněná Facebookem. Za Instagram firma loni zaplatila necelou miliardu. Facebook prý přitom teprve nedávno nabídl za Snapchat také miliardu.
Snapchat je služba na posílání vzkazů — včetně fotek, videí nebo malůvek. Podstatou služby je to, že vzkazy krátce po prohlédnutí samy „navždy zmizí“ — po prodlevě počítané ve vteřinách. („Mizení“ ovšem nemůže Snapchat zajistit dokonale, a kromě toho #nsa.)
To je samozřejmě něco pro náctileté, jejichž zájem se přelévá od jedné módní obrázkové sociální služby k další. (Instagram je „tak loňský…“) Proto chce Facebook vynaložit tolik peněz na to, aby Snapchat koupil. Příjmy Facebooku závisejí stále více na uživatelích mobilních, o které si nemůže dovolit přicházet.
V červnu procházelo Snapchatem 200 milionů vkazů denně, v září to údajně bylo už 350 milionů.
Ještě rychleji však roste ocenění společnosti. V červnu vybrala 60 milionů dolarů v kole vedeném firmou Institutional Venture Partners, které Snapchat ocenilo na $800 milionů. Nyní se o vedení dalšího kola uchází čínský Tencent, a prý má jít o ocenění až na čtyři miliardy dolarů. Patrně proto Snapchat odmítl nabídku od Facebooku.