Hlavní navigace

Samsung vede s náskokem, HTC se propadá, Nokia z první pětky vypadla

26. 10. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podle IDC vede trh se smartphony s přehledem Samsung, a to 31% podílem za poslední čtvrtletí. Prodal více než dvojnásobek smartphonů než druhý Apple. Analytici přičítají úspěch Samsungu široké nabídce — od modelů špičkových až po základní. Apple měl podíl 15%; prodal zhruba stejně jako ve čtvrtletí předchozím. iPhone 5, jakkoli je zájem o něj rekordní, přišel až v závěru čtvrtletí — na rozdíl od Samsungu Galaxy S III, který se prodával po celé uplynulé čtvrtletí.

Podle IDC vede trh se smartphony s přehledem Samsung, a to 31% podílem za poslední čtvrtletí. Prodal více než dvojnásobek smartphonů než druhý Apple. Analytici přičítají úspěch Samsungu široké nabídce — od modelů špičkových až po základní.

Apple měl podíl 15%; prodal zhruba stejně jako ve čtvrtletí předchozím. iPhone 5, jakkoli je zájem o něj rekordní, přišel až v závěru čtvrtletí — na rozdíl od Samsungu Galaxy S III, který se prodával po celé uplynulé čtvrtletí.

V první pětce se zatím drží RIM, výrobce BlackBerry, tržním podílem 4,3 %, ale hlavně díky modelům starším, a společnost zoufale potřebuje nějaký nový trhák, který však nelze čekat dříve než v příštím roce, pokud vůbec.

ZTE je podílem 4,2 % už na místě čtvrtém; prodejům levnějších smartphonů se daří celosvětově, a ZTE stále více proniká i na trhy vyspělé.

První pětku uzavírá HTC podílem čtyři procenta. Podle dnes zveřejněných výsledků HTC za třetí čtvrtletí padají tomuto výrobci opět tržby i provozní zisk — po slibnějším čtvrtletí druhém. Oproti němu poklesly tržby o necelých 23 %, meziročně však spadly skoro o polovinu. Provozní zisk je meziročně menší než čtvrtinový. Provozní marže poklesla meziročně ze 14,9 % na 7 %.

WT100

HTC předpovídá, že v posledním letošním čtvrtletí poklesne jeho provozní marže na pouhé procento, a tržby že klesnou o dalších asi 15 %, na 60 miliard NT$.

Poprvé za dobu sledování společností IDC vypadla z první pětky Nokia.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).