Služby na rozvoz jídla mají novou konkurenci, do Česka vstupuje Foodpanda

19. 8. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Foodpanda je teoretickou světovou jedničkou v objednávání a rozvozu jídla. Aktuálně působí v 27 zemích světa a letos získala investici 20 milionů dolarů. Prosadí se i v ČR?

Foodpanda se sídlem v Berlíně (aktuálně nejspíš největší světová služba pro rozvoj jídla) od pondělí 19. srpna začala působit i v České republice, odkud chce pokračovat i na sousední Slovensko. Zhruba rok starý startup získal letos v květnu 20 milionů dolarů od investorů a kořeny má v Rocket Internet, jednom z viditelných a úspěšných inkubátorů. Investice samotná pochází jednak z právě jmenovaného Rocket Internet a další peníze od AB Kinnevik a ruského Phenom Ventures.

Na evropském trhu má Foodpanda řadu konkurentů (zejména například Delivery Hero či Just-Eat), ale rozhodně to není nenápadný hráč, podle mapy na www.foodpanda.com služba aktuálně působí v 27 zemích (v řadě z nich i pod další známou značku Hellofood) a vedle vstupu do Česka  pracuje i na další expanzi. V historii relativně velmi mladé společnosti najdete i akvizice, které jí pomohly stát se jedničkou v řadě zemí.

V Česku samozřejmě Foodpanda bude nejvíce srovnávána s před několika měsíci spuštěným DámeJídlo.cz a jen čas ukáže,  zda a jak se Foodpandě podaří DámeJídlo.cz dohnat, náskok má poměrně značný. Počáteční nabídka restaurací Foodpandy není při spuštění služby příliš rozsáhlá a zatím se týká hlavně Prahy, další regiony budou postupně doplňovány.

Foodpanda funguje podobně jako další konkurenční služby: na www.foodpanda.cz či prostřednictvím mobilní aplikace (česká verze pro iOS a Android bude dostupná během pár týdnů) si najdete restaurace ve vašem okolí, které umožní objednat si jídlo a nechat si ho dovézt až domů či do práce. Restauracím Foodpanda nabízí nový prodejní kanál.

Všechny služby z této kategorie umožňují zájemcům lepší přístup k jinak zcela rozšířeným možnostem dovážení jídla domů či do firem. Určitým způsobem je lze chápat jako „katalog“ dovážkových/donáškových nabídek, ale u prostého katalogu samozřejmě nezůstává. Řada z nich vstupuje i do procesu samotného dovážení s vlastními službami a dokáže tak rozšířit dovoz jídla i mezi restaurace, které by nic takového samy nenabízely.

Jsem velmi rád, že přinášíme Foodpandu do České republiky. Ve střední a východní Evropě už jsme ukázali naši jasnou ambici rychle vystoupat na pozici tržní jedničky a náš tým udělá všechno pro to, abychom i u nás zopakovali tento globální úspěch. Věříme, že si Češi Foodpandu oblíbí zejména pro kvalitní služby a širokou nabídku restaurací,“ věří si Peter Varga, ředitel Foodpanda pro Českou republiku.

Zhruba před týdnem Foodpanda spustila své služby v Rumunsku a dokončila akvizici v Brazílii. Ne nadarmo se Foodpandě v médiích říká „nejrychleji rostoucí globální služba pro rozvoz jídla“. Najdete ji v Indii, Indonésii, Malajsii,  Pákistánu, Singapuru, Taiwanu,  Thajsku, Vietnamu,  Ghaně,  Pobřeží Slonoviny, Keni, Maroku, Senegalu, Nigérii, Saúdské Arábii, Rusku, Argentině, Brazílii, Chile, Kolumbii, Mexiku, Peru, Maďarsku, Venezuele, Polsku, Ukrajině, Rumunsku a nyní i v České republice.

Českou Foodpandu najdete na www.foodpanda.cz (zhruba od 10 hodin v pondělí 19. srpna), stránku na Facebooku hledejte na ww.facebook.com/FoodpandaCzech nebo na Twitteru. Zajímavý pohled může být i na Foodpandy a Facebook v jiných zemích – Pakistán s 330 tisící fanoušky je například velmi zajímavý. Stejně jako Indie (95 tisíc fanoušků) či Vietnam (47 tisíc fanoušků).

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).