BLOK III: Od bible k digitálním televizím
14:13 – Pavel Brabec se loučí s účastníky konference a popřál pěkný zbytek dne a pozval na konferenci, která by se mohla konat příští rok. DIGImedia 2011 jsou minulostí.
14:09 – Zdeněk Duspiva uvedl, že se ukazuje, že ani satelit nebo další platforma není definitivní. Musí se inovovat. Je otázkou, jak se vše bude dále vyvíjet.
14:04 – Pavel Hanuš řekl, že Česká televize se k žádnému termínu neklonil. V tuto chvíli to podle zákona není jednoznačné. Teď se bavíme o termínu ukončení a dokončení. 11. listopadu je nesmyslný termín. Pokud k tomu k 11. listopadu dojde, ČT nic neudělá,
uvedl Hanuš. Termín je podle Hanuše pouze marketingové heslo. ČT původně říkala, že není problém, aby skončil analog definitivně v listopadu. Česká televize nemůže čekat na to, jak to dopadne,
konstatoval Hanuš, který si myslí, že podmínky na konci listopadu splněny nebudou.
13:59 – Digitalizace podle národního koordinátora digitalizace Zdeňka Duspivy skončí podle Technického plánu přechodu. Bude to 11. listopadu 2011, pokud budou splněny jeho podmínky. Práce NKS skončí v srpnu 2012. Termín se v rámci NKS pochopitelně řešil. Podle Duspivy je snaha dalších subjektů se dohodnout na termínu listopad 2011.
13:55 – Šéf projektu digitalizace ČT Pavel Hanuš řekl, že pokud se budou chtít výrobci elektroniky dostávat k obsahu vysílatelů, bude se muset vytvořit jakýsi standardní a jednotný stream.
13:54 – Pavel Krbec, šéf internetu televize Nova, uvedl, že dostat se do televizorů s obsahem, není úplně jednoduché, ale samozřejmě nebude se bránit tomu, aby byl i u společnosti Samsung.
13:52 – Co se týká lokálního obsahu, Samsung chce do konce roku nabídnout 20 kvalitních aplikací, které budou zajímat tuzemského zákazníka. Mezi nimi nebude chybět například Česká televize, televize Óčko, sázení, bankovnictví, zpravodajství a tak dále.
13:46 – Ondřej Lukáč prezentuje novinky společnosti Samsung pro letošní rok a představuje přítomným fungování takzvaného Smart Hubu v televizorech této značky.
13:42 – Ondřej Lukáč, regionální manažer Samsungu pro Českou a Slovenskou republiku, se vyjádřil po dlouhé době k zařazení iVysílání do televizorů Samsung. Vysílání fungovalo na modelech z roku 2010. Když jsme to dostali do finálního stádia, dostali jsme se do technických problémů. Ty byly způsobeny tím, že Česká televize přešla na MPEG-4/H.264. V současné době je máme už určitým způsobem vyřešeny a čekáme na závěrečná testování v Koreji,
uvedl Lukáč. Úspěch značky na lokálním trhu podle něho závisí na lokálním trhu. Zhruba 22. června bychom chtěli svolat tiskovou konferenci, která se bude týkat klasické videopůjčovny. Co se týká České televize, může jít zhruba o 10 až 12 dní, až se zjistí, zdali je player kompatibilní se streamem ČT. Pokud by tedy proběhlo vše bez problémů, vše může jít tedy poměrně rychle. Může jít o období několika týdnů,
konstatoval Lukáč.
13:33 – Vyplácí se Nově vložené peníze do projektů, které spustila? Podle šéfa internetu této skupiny Pavla Krbce ano. Lineární vysílání má obrovskou výhodu v tom, že se na něho kouknete ve stejnou chvíli jako všichni ostatní, a pak se o něm můžete pobavit například s kolegou v práci. Jinak byste se neměli o čem bavit,
uvedl Krbec a dodal: Google je typická VOD služba. Musíte si ale v hlavě zformulovat, co chcete. Obsah se na vás valí, který je spojený s tím, co mají rádi vaši kamarádi. Proto je populární i Facebook,
uvedl Krbec.
13:27 – Šéf internetu televize Nova Pavel Krbec řekl, že bohužel většina společností nabízí technické řešení v rámci uzavřeného systému. To ale pro společnost CISCO neplatí, upozornil Slinták. Výkonostní síla v domácnosti nám roste rychleji a zároveň nám ještě rychleji roste disková kapacita. Mizí modemy a máme rychlejší linku, ale hlad po rychlejším proudění dat se zvětšuje a zvětšuje. Není před námi vyhlídka, že by se to zlepšilo,
uvedl Krbec.
13:23 – Regionální manažer Ondřej Lukáč řekl, že obsah dodávány přes IP bude velice důležitý. V této oblasti jsme na čele a velice brzo budeme mít co ukázat. Chceme ukázat koncept, aby si divák mohl sám vybrat, co chce a nebyl znuděný,
uvedl Lukáč.
13:15 – Systémový inženýr Martin Slinták ze společnosti CISCO si vzal slovo a jeho tématem prezentace je představení CISCO Videoscape. Tato platforma má výhodu pro všechny účasntíky nových médií. K obsahu je možné se dostat odkudkoliv ve vysoké kvalitě.
13:10 – Hanuš uvedl, že již zmiňovaná česká stopa se bude na obrazovce veřejnoprávní televize zvyšovat a komerční subjekty si naopak budou moci sáhnout na velké akce. Myslím si, že to říkáte dobře,
uvedl Krbec.
13:06 – Pavel Hanuš uvedl, že Česká televize nepůjde ve sportu do žádných cenových závodů. Jako příklad uvedl fotbalové Euro 2008. Podle něho jde dnes o takové cifry, že z některých událostí ČT vycouvá, protože na ně nebude mít peníze. Otázkou však podle něho bude, zdali na ně bude mít i komerční subjekt. Proti tomu se ohradil Pavel Krbec, šéf internetu Novy, který konstatoval, že ČT se chová velice komerčně, když například vysílá fotbalovou Champions League. Tímto televizní trh deformuje. Neštve mě, že vysíláte například české rugby, ale co tam dělá Champions League,
ptá se Krbec.
13:02 – Veřejná televize se od komerční odlišuje tím, že má extrémně drahou původní tvorbu,
řekl dnes na konferenci DIGImedia Pavel Hanuš, šéf projektu digitalizace ČT. Na konci existuje faktura a tu musí někdo zaplatit. Problém původní tvorby je v tom, že její pozice se bude oslabovat. Bude problém ufinancovat původní tvorbu, která zachovává takzvanou českou stopu,
řekl Hanuš a dodal, že digitalizace je globalizační proces.
12:58 – Divák se podle Hanuše dnes vyskytuje na různých platformách a v různých časech. Pokud chceme informovat, musím pokrývat všechny oblasti a vytváří se jeden informační prostor. Co se týká televize jako kulturní instituce, dříve šlo o exkluzivitu. V momentě, kdy se z televize stalo multikulturní prostředí, jde pouze o jednu ze složek. Vše směruje k zábavě. Hanuš tedy konstatoval, že je třeba položit si otázku, co vám projde. Digitalizace vytváří nové typy vysílatelů. Jsou tu kanály, které například pouze nakupují pořady,
uvedl Hanuš.
12:53 – Hanuš uvedl, že ti, kteří dnes chtějí a umějí, jsou na tom lépe než ti, kteří neumějí. Chcete-li někoho oslovit, není to tak jednoduché, protože distribuční platformy jsou diversifikované, uvedl vedoucí projektu digitalizace ČT Pavel Hanuš. Podle něho se také snižuje účinek masové komunikace a účinek televizní reklamy. Exkluzivní éra, kdy se mohlo v televizi vyskytovat umění, skončila v září 1960. Digitalizace ukončila distribuční monopol a vznikla lidová tvořivost. To má důsledky mimo jiné i pro zpravodajství. Velice špatně se určují zdroje, zdali jsou relevantní, nebo ne. Digitalizace umocnila podle Hanuše význam peněz v médiích.
12:48 – Jako první si vzal slovo šéf projektu digitalizace ČT Pavel Hanuš. Technologie podle něho dnes způsobují, že máme více informací, ale méně diskuse. Facebook, Twitter apod. podle něho nejsou otevřená diskuse. Umění je podle něho velmi drahé a do současného prostoru se nehodí.
12:43 – Začíná třetí a zároveň poslední blog konference DIGImedia 2011. Moderuje ho šéfredaktor DigiZone.cz Jan Potůček. Počet účastníků v sále poněkud prořídl.
BLOK II: Původní TV a filmová tvorba jako základna kulturní identity národa
12:02 – Moderátor Tomáš Baldýnsky ukončil druhý blok konference. Začíná přestávka, která by měla trvat do 12:30.
12:00 – Šéf projektu digitalizace ČT Pavel Hanuš apeloval na to, aby se konečně dohodly podmínky financování České televize. Celá záležitost bude mít i sekundární důsledky. Vidím problém v tom, že v českém prostředí se věci typu digitalizace neřešili. Je třeba rozhodnout rychle,
konstatoval Hanuš.
11:55 – Generální ředitel Novy Jan Andruško souhlasil s finančním ředitelem z televize Prima. Uvedl, že například Champions League na obrazovku České televize nepatří. Pokud si myslíte, že by ji nikdo jiný nezaplatil, tak by ji zaplatil,
konstatoval Andruško.
11:52 – Jestliže veřejnou službu má ČT plnit, měla by být bez reklamy, protože pokud tam zůstane, do budoucna bude trh deformovat, myslí si Pořízek. Ta může být pouze na komerčních televizích. Ředitel výroby ČT Václav Myslík na toto konto uvedl, že například reklama u sportu na obrazovku České televize patří, protože bez ní by nebyl schopen nikdo práva pro Českou republiku zaplatit. Myslík připomněl, že ČT dává peníze i do českého filmu a jde o jistotu, o kterou se mohou tvůrci opřít. ČT říkala, že reklamu vysílat nemusí, protože má zajištěné financování, na stranu druhou ji vysílá proto, aby mohla financovat i oblasti, které by jinak stěží peníze na financování sháněli.
11:47 – Velké televize budou po možném skončení reklamy na České televizi profitovat. Podle finančního ředitele Primy Vladimíra Pořízka by měl ale profitovat především divák, a to v podobě spouštění nových stanic. Za Primu zmínil kanály Love a Cool. Diváka ale nezajímá, zdali jde o programy pod křídly Novy nebo Primy. chápe i zájem státu, který zastává veřejný zájem. Kdyby ale reklama na ČT zůstala, tento sektor určitým způsobem zdaní, myslí si Pořízek. I Prima je podle něho ochotna přispívat do fondu kinematografie. Divák by se podle Pořízka měl za vysoký koncesionářský poplatek dočkat zrušení reklamy alespoň na jedné televizi, kterou je právě ČT.
11:38 – Jediná evropská veřejnoprávní televize, která úplně zrušila reklamu ve svém vysílání, je ve Španělsku, prohlásil Štěpán Wolde z agentury At Media. Stejný pokus byl i ve Francii, ale koncem loňského roku od něj stát upustil, jen zakázal reklamu v prime time.
11:35 – Televize Nova je ochotna tolerovat zachování části reklamy ve vysílání programů ČT 2 a ČT 4. Výnosy z této činnosti by měly jít na podporu kultury a sportu, řekl generální ředitel Novy Jan Andruško. Jsme připraveni to zakotvit i smluvně, dodal.
11:31 – Dnes jsme v situaci, že má skončit reklama v ČT, protože to tak bylo napsáno v zákoně, konstatuje generální ředitel Novy Jan Andruško. Zákonodárci na to navázali zvyšování koncesionářského poplatku a vznik nových digitálních televizí, dodal. U téhle dohody byli i politici, kteří jsou dnes vysoce postavení, a moc dobře si ji pamatují, řekl Andruško. Protože by koncem vysílání reklamy v ČT přišel fond na podporu kinematografie o zdroj peněz, jsme připraveni ho spolu s ostatními komerčními televizemi podporovat, slíbil šéf Novy. Pokud by reklama v ČT zůstala na další dva roky, budeme stejný problém řešit i v roce 2013, kdy se zase budou hledat důvody, jak reklamu na veřejnoprávní televizi zachovat.
11:25 – Pokud máte někdo nového Felliniho, přiveďte mi ho, a já ho večer pustím, prohlásil generální ředitel Novy Jan Andruško. Je otázka, jak by dnes Fellini dopadnul, kdyby se potýkal se stejnými problémy jako dnešní filmaři.
11:23 Kdo to bude financovat? ptá se Gedeona Fraňková. No přeci fond na podporu kinematografie, odpovídá vtipně moderátor Tomáš Baldýnský. Fraňková upozorňuje, že je velký problém komunikovat se zástupci všech asociací filmařů a nyní by vznikla další.
11:20 – Tvůrci se sami vyčlenili z rozhodování o financování českého filmu, říká Helena Fraňková, vedoucí odboru kinematografie ministerstva kultury. Režisér Saša Gedeon souhlasí. Měla by podle něj vzniknout nezávislá organizace tvůrců, která by měla i producentský charakter, aby se tvůrci seznámili se vším, co je potřeba zařídit, aby se sehnaly peníze na filmovou tvorbu.
11:11 – Podle režiséra Daniela Sedláčka je třeba řešit otázku, jak financovat původní českou filmovou tvorbu. Státní fond na podporu kinematografie má nezastupitelnou roli, míní. Model skládání rozpočtů z veřejných zdrojů a peněz od distributorů a nákupčích práv je správný, dodal Sedláček. Zajišťuje to možnost vzniku filmů i pro menšinové publikum, to je role fondu na podporu kinematografie.
11:08 – Nevím, jestli by Nova šla do koprodukce nějakého filmu s Českou televizí, řekl šéf Novy Jan Andruško. Čistě teoreticky je to možné, říká ředitel výroby ČT Václav Myslík. Problém by ale podle něj byl v otázce vysílacích práv pro televizi (zda by je získala ČT nebo Nova). Proti by nebyla ani marketingová ředitelka Novy Miloslava Nováková.
11:02 – Tato problematika je na dlouhou diskusi, možná spíš večer u vína, konstatuje generální ředitel Novy Jan Andruško. Nova se musí rozhodovat podle komerční úspěšnosti. Podporujeme filmy, podíleli jsme se třeba na dokumentu Občan Havel, filmech režisérů Vejdělka nebo pořádáme Noci filmových nadějí, říká Andruško. Zdůrazňoval jsem panu ministrovi kultury, že chápeme, že je potřeba, aby tu existovala silná skupina kinematografie a jsme připraveni se podílet na její podpoře. Jsme připraveni společně s ostatními televizemi nahradit 150 milionů korun ročně, které nyní plynou na podporu české kinematografie ročně z výnosů z prodeje reklamy na ČT. Jsme ochotni se bavit i o vyšší částce, uvedl generální ředitel Novy.
11:01 – Film není jen obchod, ale i kulturní počin. Je složité vybalancovat tyto dvě jeho role, říká producent Milan Cieslar.
10:54 – Kinematografie je obchod, konstatuje režisér Saša Gedeon (jehož film Návrat idiota mimochodem včera vysílala Česká televize). Tomáš Baldýnský se ptá, proč nikdo nezpoochybňuje dotace na pěstování brambor, kdežto dotování kinematografie ano. Byla by jen část pravdy, kdyby se říkalo, že vložené prostředky se z filmu vrátí, odpovídá Gedeon. Přínos filmu je v jejich odkazu a v tom, co se s nimi děje po jejich vzniku.
10:52 – Na konferenci je objevil i bývalý generální ředitel Českého rozhlasu Václav Kasík, sedí v publiku.
10:50 – Moderátor Tomáš Baldýnský představuje hosty druhého bloku, kterých je víc, než se vejde za řečnický stůl.
10:47 – Blíží se začátek druhého bloku, který moderuje Tomáš Baldýnský. Na konferenci je už prakticky celý management televize Nova, kromě dříve zmíněných manažerů i marketingová ředitelka Miloslava Nováková a ředitel internetu Pavel Krbec. Naopak Prima zde nemá žádného zástupce kromě obchodního ředitele Vladimíra Pořízka v publiku.
BLOK I: Kontent vysílání a budoucnost programování TV
10:29 – První blok konference končí, druhý blok bude následovat za několik minut.
10:27 – 80 procent respondentů průzkumu agentury STEM by přivítalo vznik nějakého speciálního erotického kanálu, nadpoloviční většina by chtěla erotické bloky na současných televizích, přiblížil Tuček.
10:23 – Agentura STEM si udělala průzkum, jaký nový tematický kanál v DVB-T by diváci u nás uvítali. Podle Jana Tučka z této společnosti jasně vedl zájem o nový filmový kanál, potom přírodopisný nebo sportovní. Erotika skončila až na pátém místě.
10:20 – Za normální situace, kdyby nebyla ekonomická krize, by televize Barrandov skončila v černých číslech hospodaření za čtyři roky od svého vzniku, míní Ivan Hyžák.
10:18 – Tematické kanály ČT dokázaly za tento rok svoje reklamní příjmy ztrojnásobit, konstatoval Ivan Hyžák. Jde o zpravodajskou ČT 24 a sportovní ČT 4. Myslím si, že tu není prostor pro vznik nějaké nové tematické televize, dodal genrální ředitel agentury Media Master. Jako příklad uvedl televizi pro rybáře, kterou na začátku bloku argumentovala programová ředitelka Novy Alex Ruzek.
10:13 – Ivan Hyžák ze společnosti Media Master, prodejce televizní reklamy: Naše společnost pomáhala dvěma projektům nových digitálních televizí. U zpravodajské televize Z1 se nepodařilo oslovit dostatečný počet diváků a uspokojit tak zájem inzerentů o reklamu na tomto kanálu. Druhým případem je TV Barrandov, která úspěšně vstoupila na trh a drží se. Potřebuje ale nějaký čas, aby obhájila svoje postavení na trhu, dodal Tuček. Televize se podle něj nemusí bát internetu, může to být i naopak. Tím, že televize vloží svůj obsah na internet, mohou se stát významnými hráči na internetovém trhu.
Kdyby nedošlo k ekonomické krizi, televize Barrandov by byla do roku 2013 zisková, prohlásil Ivan Hyžák, generální ředitel společnosti Media Master, prodejce reklamy na Barrandově (Archivní foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz)
10:05 – Zhruba před měsícem se podařilo v Praze spusti první pilotní digitální rozhlasové vysílání, v němž jsou zastoupeny i stanice Českého rozhlasu, uvedl vedoucí projektu digitalizace ČRo Pavel Balíček. V tomto systému osobně vidím budoucnost rozhlasového vysílání, dodal. Veřejnoprávní rozhlas má k dispozici podobný objem obsahu jako ČT a začne ho nabízet prostřednictvím dalších distribučních platforem a aplikací. Rozhlasový svět se stejně jako televizní obává fragmentace publika, ale měl by oslovovat posluchače úžeji zaměřenými stanicemi a rozšířit tak svoje služby.
9:59 – Komerční televize mohou vůči fragmentaci publika účinně bojovat spouštěním nových tematických kanálů, míní Ross Biggam. Zatímco sledovanost hlavních kanálů klesá, tento pokles bohatě vyrovná nárůst sledovanosti těchto tematických stanic.
9:55 – Jednou z cest pro komerční televize je placený obsah, ale k němu vede spousta cest, z nichž jen některé jsou správné, upozorňuje předseda evropské Asociace komerčních televizí.
9:52 – Televize na tom nejsou tak špatně jako hudební průmysl, kterému ze dne na den klesly tržby ve chvíli, kdy vznikl Napster. Mnohem hůře je na tom i tisk, kterému klesají tržby z inzerce prakticky každým dnem, konstatuje Ross Biggam.
9:50 – Nepopírám, že ve střednědobém horizontu se budeme potýkat s určitými problémy, ale věříme tomu, že jak se bude zvedat celková ekonomika, bude se rozvíjet i televizní průmysl, věří šéf Asociace komerčních televizí. Zatím se zdá, že zadavatelé reklamy jsou spokojeni s tím, co jim nabízíme, dodal.
9:48 – Průměrný Evropan stráví u sledování klasické lineární televize 228 minut denně. Doba sledování televize se tedy v posledních letech zvyšuje a to je dobrá zpráva, konstatoval Ross Biggam.
9:45 – Největší rozvoj aplikací komerčních televizí pro nová média probíhá v severských evropských zemích a Pobaltí, prohlásil Ross Biggam, předseda evropské Asociace komerčních televizí. Členy této organizace jsou i majitelé televizí Nova a Prima, skupiny CME a MTG.
9:42 – Neoficiálně je na českém trhu 40 tisíc iPadů, ČT měla po spuštění aplikace pro tento tablet první den přes tři tisíce stažení této aplikace, nyní se to pohybuje okolo devět tisíc stažení denně, přiblížil Milan Fridrich.
9:39 – Aplikace ČT 24 pro chytré telefony je nyní nejpoužívanější v České republice. Zpravodajství, hudba a zábava jsou obecně nejužívanější v chytrých telefonech, vyhnul se Milan Fridrich přímé otázce na to, zda ČT podlehne v počtu uživatelů těchto aplikací hudební televizi Óčko. Technický ředitel Óčka Lukáš Hnilička v nedávném rozhovoru pro DigiZone.cz prohlásil, že aplikace Óčka v blízké době předběhne ve stahovanosti aplikace ČT.
9:37 – Pavel Kasa ze společnosti Nokia potvrdil, že firma přestane v roce 2016 podporovat operační systém Symbian a začne pro chytré mobily používat nový systém Windows 7 Phone.
9:33 – Televize už rozhodně není jenom televizor, je to jakákoli distribuční platforma, přes kterou se dá šířit televizní obsah, dodal šéf divize Nová média ČT.
9:31 – ČT má momentálně šest aplikací pro chytré mobily a tablety, do konce roku by jich měla mít dvanáct, prohlásil Milan Fridrich. Jako jediná televize v České republice začala testovat hybridní televizi HbbTV.
9:29 – Dřív se média přijímala pouze pasivně, dnes se dají přijímat pasivně i aktivně, všechna média by měla nabízet mix způsobu vnímání a konzumace obsahu. Jeden způsob by neměl dominovat nad druhým, míní Milan Fridrich.
9:24 – Žádná krize médií není, je obrovská nejistota na trhu médií kvůli velkému rozmachu nových médií. Budoucnost jakéhokoli média se kvůli tomu jeví jako dost nejistá, prohlásil ředitel divize Nová média ČT Milan Fridrich. Dochází k úpadku tradičních silných médií, tisku, rozhlasu a televize. Ohrožuje to i ČT, míní Fridrich. Sílí tlaky na to, jakou legitimitu má veřejná služba v době nových médií.
9:23 – Analytik Štěpán Kotrba: Digitalizace není jenom o DVB-T, já mám k dispozici 121 digitálních kanálů, takže programová nabídka tu je.
9:21 – Trošku mě to překvapuje od pana Balvína, reaguje generální ředitel Novy Jan Andruško. Vždyť jedním ze základních pilířů digitalizace mělo být rozšíření programové nabídky. Podle nás tu ještě prostor je, Nova má nějaké další kanály pro DVB-T připraveny, dodal šéf Novy. Pokud by tu prostor pro nové televize nebyl, nechápu, proč jste jako malé digitální televize vyvíjeli takový tlak na to, aby velké televize nedostávaly nové licence a chtěli jste vysílat.
Programová ředitelka Novy Alex Ruzek míní, že prostor pro nové programy v DVB-T tu ještě je. Generální ředitel Jan Andruško kritizoval šéfa hudební televize Óčko Jiřího Balvína za boj malých digitálních televizí proti Nově a Primě ze začátku digitalizace. Nakonec se ukázalo, že většina těchto připravovaných televizí ani nezačala vysílat, prohlásil. (Archivní foto: TV Nova)
9:19 – Nesouhlasím s tím, že by tu nebyl prostor pro další nové, malé televizní kanály, prohlásila programová ředitelka Novy Alex Ruzek. Šéf Óčka naprosto nesouhlasí: Mohou tu vysílat pouze placené televizní kanály od nadnárodních společností, jako je TV Paprika nebo Fishing and Hunting. Ty se nikdy neobjeví v pozemním vysílání neobjeví, míní Jiří Balvín. Podívejte se na to, jaké problémy má televize Barrandov, dodal.
9:17 – Diváci nadále zůstanou u velkých, volně vysílaných plnoformátových televizí, ale stále více se budou posouvat k placeným tematickým kanálům, míní Jiří Balvín.
9:14 – Žádné malé digitální televize nejsou a nebudou, prohlásil generální ředitel hudební televize Óčko Jiří Balvín. My jsme jako jedni z mála přežili ten brutální nástup digitalizace. Trh je příliš malý na to, aby utáhnul nové televize, programová nabídka je veliká všemi možnými cestami. Óčko přežilo nástup DVB-T jenom díky obsahu, který vytváří a je unikátní, míní Balvín. Zmiňuje projekty digitálních televizí Febio a Pohoda, které nevznikly, a stanic, které dotovali bohatí podnikatelé a stejně nepřežily.
9:11 – Ředitelka vývoje nových formátů ČT Andrea Majstorovičová mluví o obsahu televizního vysílání u veřejnoprávjích televizí. Programová ředitelka Novy Alex Ruzek míní, že fragmentace televizního trhu bude pokračovat, bude přibývat nových kanálů. Každý program bohužel bude znamenat další investice, dodala. My jako vysílatel budeme muset dodávat tento obsah všemi možnými distribučními cestami, říká Ruzek. Diváci budou stále více chtít sledovat konkrétní oblíbený obsah a my jim ho budeme muset dodat.
9:08 – Televize Nova má na konferenci bohaté zastoupení. Je zde generální ředitel Jan Andruško, programová ředitelka Alex Ruzek, technický ředitel Ivo Ferkl, a také odcházející tisková mluvčí Michaela Fričová s nastupujícím ředitelem PR Vladimírem Mužíkem.
9:07 – Generální ředitel ČT Jiří Janeček drží tradici a ani na šestý ročník DIGImedie nepřišel, za ČT účastníky konference zdraví technický ředitel Rudolf Pop.
9:05 – Zdravíme z kongresového sálu České televize na Kavčích horách, moderátor Václav Sochor s prezidentem Asociace českých reklamních agentur Pavlem Brabcem zahajují šestý ročník konference DIGImedia 2011.