Hlavní navigace

Sledovanost: Komerční televize minulý týden posilovaly na úkor ČT

30. 7. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
30. 7. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Téměř všechny komerční televize, které měří svou sledovanost prostřednictvím peoplemetrů, minulý týden posílily svůj podíl na divácích. Mírně klesl pouze podíl programu Prima Cool. Nedařilo se ale České televizi: kromě druhého programu všem ostatním kanálům ČT diváci ubývali, i když ne moc markantně.

Pokles u veřejnoprávní Jedničky se dal čekat, protože předminulý týden bodovala mimořádně hodně sledovaným koncertem k sedmdesátinám Karla Gotta. ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 20,69 procenta dospělého publika, což je o 2,14 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase průměrný podíl ČT 1 zlepšil na 23,04 procenta. Dvojce se minulý týden dařilo. Po celý den dosáhla průměrného podílu 5,57 procenta, což je o 0,59 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time ale podíl ČT 2 klesl na průměrných 4,62 procenta.

Oběma čistě digitálním programům České televize diváci minulý týden mírně ubyli. Sportovní ČT 4 sledovalo po celý den v průměru 1,09 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o čtyři setiny procentního bodu méně než minule. Během prime time průměrný podíl ČT 4 klesl na 0,83 procenta. Zpravodajská ČT 24 dosáhla průměrného celodenního podílu 1,86 procenta, o tři setiny procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time její podíl ještě klesl na průměrných 1,23 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Televizi Nova se po několika týdnech poklesů podařilo podíl na divácích zvýšit. Hlavní program Novy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 34,41 procenta dospělého publika (o 0,44 procentního bodu více než v předminulém týdnu). V hlavním vysílacím čase Nova poskočila na průměrný podíl 37,70 procenta. Dařilo se také filmovému kanálu Nova Cinema, který dosáhl celodenního průměrného podílu 1,81 procenta (nárůst o 0,13 procentního bodu), druhého nejlepšího v letošním roce. Během prime time podíl Novy Cinema ještě stoupl na průměrných 1,96 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Minulý týden posilovala také televize Prima, respektive její hlavní program. Po celý den ho sledovalo v průměru 17,84 procenta dospělého publika, což je o 0,81 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech dosáhla Prima průměrného podílu 18,23 procenta. Prima Cool zaznamenala mírný pokles. Po celý den ji sledovalo 1,04 procenta dospělého publika, což je o čtyři setiny procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase podíl Coolu klesl na průměrných 0,94 procenta.

WT100

Historicky nejvyššího průměrného týdenního podílu dosáhla minulý týden televize Barrandov. Po celý den ji sledovalo 2,94 procenta dospělého publika, o 0,19 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale podíl Barrandova na divácích starších patnácti let klesl, i když výsledek 2,23 procenta je na novou televizi také velmi dobrý.

Zájem stoupal minulý týden také o další malé kabelové a satelitní programy, zařazené do skupiny „ostatní televize“. Jejich souhrnný celodenní podíl na dospělém publiku dosáhl hodnoty 12,75 procenta, což je o devět setin procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time ale jejich podíl tradičně klesl, tentokrát na průměrných 9,22 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).