Sledovanost: Komerční televize minulý týden posilovaly na úkor ČT

30. 7. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
30. 7. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Téměř všechny komerční televize, které měří svou sledovanost prostřednictvím peoplemetrů, minulý týden posílily svůj podíl na divácích. Mírně klesl pouze podíl programu Prima Cool. Nedařilo se ale České televizi: kromě druhého programu všem ostatním kanálům ČT diváci ubývali, i když ne moc markantně.

Pokles u veřejnoprávní Jedničky se dal čekat, protože předminulý týden bodovala mimořádně hodně sledovaným koncertem k sedmdesátinám Karla Gotta. ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 20,69 procenta dospělého publika, což je o 2,14 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase průměrný podíl ČT 1 zlepšil na 23,04 procenta. Dvojce se minulý týden dařilo. Po celý den dosáhla průměrného podílu 5,57 procenta, což je o 0,59 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time ale podíl ČT 2 klesl na průměrných 4,62 procenta.

Oběma čistě digitálním programům České televize diváci minulý týden mírně ubyli. Sportovní ČT 4 sledovalo po celý den v průměru 1,09 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o čtyři setiny procentního bodu méně než minule. Během prime time průměrný podíl ČT 4 klesl na 0,83 procenta. Zpravodajská ČT 24 dosáhla průměrného celodenního podílu 1,86 procenta, o tři setiny procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time její podíl ještě klesl na průměrných 1,23 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Televizi Nova se po několika týdnech poklesů podařilo podíl na divácích zvýšit. Hlavní program Novy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 34,41 procenta dospělého publika (o 0,44 procentního bodu více než v předminulém týdnu). V hlavním vysílacím čase Nova poskočila na průměrný podíl 37,70 procenta. Dařilo se také filmovému kanálu Nova Cinema, který dosáhl celodenního průměrného podílu 1,81 procenta (nárůst o 0,13 procentního bodu), druhého nejlepšího v letošním roce. Během prime time podíl Novy Cinema ještě stoupl na průměrných 1,96 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Minulý týden posilovala také televize Prima, respektive její hlavní program. Po celý den ho sledovalo v průměru 17,84 procenta dospělého publika, což je o 0,81 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech dosáhla Prima průměrného podílu 18,23 procenta. Prima Cool zaznamenala mírný pokles. Po celý den ji sledovalo 1,04 procenta dospělého publika, což je o čtyři setiny procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase podíl Coolu klesl na průměrných 0,94 procenta.

MM 25 baliček

Historicky nejvyššího průměrného týdenního podílu dosáhla minulý týden televize Barrandov. Po celý den ji sledovalo 2,94 procenta dospělého publika, o 0,19 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale podíl Barrandova na divácích starších patnácti let klesl, i když výsledek 2,23 procenta je na novou televizi také velmi dobrý.

Zájem stoupal minulý týden také o další malé kabelové a satelitní programy, zařazené do skupiny „ostatní televize“. Jejich souhrnný celodenní podíl na dospělém publiku dosáhl hodnoty 12,75 procenta, což je o devět setin procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time ale jejich podíl tradičně klesl, tentokrát na průměrných 9,22 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).