Sledování videoobsahu z internetu prostřednictvím chytrých televizorů (Smart TV) je v České republice stále minoritní záležitostí. Na opačné straně pomyslné barikády naopak stojí notebooky a klasické počítače. Ukázal to výzkum „Video na internetu 2015“, který realizovala společnost Mediaresearch na vzorku více než tisícovky respondentů. Videoobsah z internetu konzumují prostřednictvím chytrých televizorů několikrát denně 4 % dotazovaných a pouhá 2 % pak zvolila možnost jednou denně. Drtivá většina respondentů, téměř tři čtvrtiny, odpověděli na tuto otázku tak, že dané zařízení vůbec nevyužívají.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Češi nejsou ochotni na internetu za video platit, mezi populárními servery je i Ulož.to
Ačkoli lidé stále nejvíce sledují internetová videa na noteboocích (alespoň jednou denně 32 %) nebo na klasických stolních počítačích (27 %), čím dál častěji sahají též po mobilních zařízeních, hlavně smartphonech a tabletech. A protože jsou tato přenositelná zařízení často slušně vybavená a připojená k síti, lidé na nich, vedle komunikace a čtení zpravodajství, ve volných chvílích čím dál více sledují videa. Na video na smartphonu se v současnosti dívá alespoň jednou denně 14 % lidí, na tabletu 10 %.
ROZHOVOR: Asociace televizních organizací: Široký crossmediální výzkum nám teď nedává smysl
Z hlediska věku není překvapením, že nejčastěji spouští videa na chytrém telefonu mladší věkové skupiny, pro které je dnes tento přístroj takřka samozřejmostí,
konstatovala Senior Research manažerka společnosti Mediaresearch Alena Ivánková. Suverénně nejvíce smartphone jako médium pro přehrávání internetového videa využívají respondenti ve věku 15–24 let (alespoň jednou denně 32 %), zjistila dále studie. Naopak nejstarší generace (55 a více let) jej k tomuto účelu denně využívá minimálně. Starší generace o smartphony ani tak velký zájem zatím nejeví, více než dvě třetiny internetových uživatelů ve věku 55+ smartphone vůbec nevyužívají.