Čtyřicet milionů korun čistý zisk při obratu 2,2 miliardy. To jsou hospodářské výsledky jihomoravského startupu, který se během pár let dostal na úroveň největších tuzemských prodejců letenek. Loni jich prodal víc než 1,7 milionu.
"Rok 2015 byl pro nás zlomový. Podařilo se nám také navázat spolupráci s předními hráči na světovém trhu tak, abychom si zajistili růst i letos. Jedná se hlavně o spolupráci s jedničkou mezi vyhledávači na americkém trhu Kayak a společností Amadeus, díky které rozšíříme naši databázi letů o tisíce nových leteckých spojení po celém světě,” uvedl spoluzakladatel Skypickeru Oliver Dlouhý.
Firma loni nasála stovky nových lidí. Zatímco rok začínal Dlouhý s třiceti zaměstnanci, končil ho v novém sídle s víc než 330hlavou firmou. Podobně to bylo i s obratem.
"Začátkem roku 2015 jsme měli měsíční obrat něco málo přes milion eur. Dneska stejných čísel dosahujeme za den. Pokud udržíme podobný vývoj na rychle rostoucích trzích Asie, Pacifiku a Severní Ameriky, na konci letošního roku bychom mohli dosahovat obratu dvou milionů eur za den,” popisuje situaci provozní ředitelka Skypickeru Lucie Brešová.
Nejvýrazněji Skypicker posílil v jihovýchodní Asii, ale klíčovými trhy firmy nadále zůstávají anglicky mluvící země – Austrálie, Velká Británie a USA. Ty drží celou čtvrtinu obratu. Dalším důležitým regionem je Skandinávie, která si připsala pětinový podíl z celkového obratu. Čeští zákazníci pak tvořili pouze jedno procento z obratu Skypickeru.