SkrzNaSkrz: www.QUICK.cz

6. 10. 2000
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Po Contactelu a jeho projektu Redbox.cz vstoupila na trh internetových portálů rovněž společnost Český Telecom, která od počátku tohoto (resp. konce minulého) týdne provozuje server Quick.cz, jehož součástí je mimo jiné poskytování služeb Internetu zadarmo, webmail, katalog internetových stránek, televizní program atd.

327

Miloš Čermák


redaktor časopisu Reflex a spoluautor televizního magazínu Zavináč
cermak@login.cz

Michal Rybka


Mladá fronta DNES, Level, Inzine.cz
michal.rybka@vo­gel.cz
PŘÍSTUPNOST A RYCHLOST
Nedokážu objektivně posoudit. Pocit z rychlosti stahování mám dobrý – to ovšem platí i u všech konkurenčních portálů. Quick není moc quicklý. Možná je to dáno velkým počtem všelijakých blbinek a skriptů.
POUŽITELNOST
Kromě katalogu není na stránce nic, kvůli čemu by mi stálo za to se na ni vracet. Nevylučuju, že budu využívat službu FreeQuick pro přístup k Internetu – portál Quick.cz však jako startovací stránku mít nastavenou určitě nebudu. Ten, kdo vidí Internet poprvé, z něj bude možná odvázaný. Ostatní budou spíše zděšeni. Kladným rysem je fakt, že je Quick „Nejen pro postižené“, jak praví položka menu Katalog.
GRAFIKA A DESIGN
Strohá, jednoduchá, bez výraznějšího nápadu (což ovšem nemusí být vždy na škodu – viz křiklavý Redbox). Nelíbí se mi logo Quick.cz – u divize firmy, která za změnu image utratila u grafiků desetimilióny korun, bych čekal něco šmrncovnějšího. Jako migrenik doslova zbožňuji stránky, na kterých je spousta porůznu blikajících textů a obrázků. Nejdřív si připadám jako v kabině letadla a pak mám po ztrátě vědomí hezké zážitky. Portál Quick je hnusný a patrně byl někým navržen a realizován dost quickle. Na druhou stranu to jako zápočtový projekt nějakého studenta může být akceptovatelné.
OBSAH
Dobrá otázka, musím se jít důkladněji podívat – během předešlých návštěv jsem si žádného obsahu nevšiml. (…) Výběr z tisku a la Trafika je užitečný (vadí mi okénko, které mi nabízí zařazení Haló novin – co si o mně sakra ten Telecom myslí?!), zpravodajství průměrné. Šokující je vtip v levém sloupci – co jsem četl, bylo na úrovní záchodového humoru (a ještě to nebylo k smíchu). Nadstandardem v porovnání s konkurencí je telefonní seznam, ale ten už mám stejně dávno v bookmarcích. Quick je podle všeho čistě a pouze agregát informací, který potřebuje normální člověk – kdo má svátek, jaké bude počasí, co je v bedně, co je na iDnesu, co je na Psovi, telefonní seznam, jak se připojit ke Quicku, vtip, jaké CD si máme koupit na Vltavě, jakou knihu si máme koupit na Vltavě – a takové ty věci, bez kterých lidský život nemá smysl.
ORIGINALITA
Na to se těžko odpovídá. Nepopiratelné je, že se tvůrci snažili odlišit od konkurence. Dobrá otázka ovšem zní: lze vůbec při tvorbě klasického portálu být originální? Za velmi originální považuji udělat takto neoriginální stránku. To by jen tak někoho nenapadlo…
POZNÁMKA NA ZÁVĚR
Budu se opakovat, ale u Quicku.cz platí to samé co u Redboxu: velké a bohaté firmy nepředvedly nic, čeho by se ty menší a chudší měly bát. Beru to jako pozitivní věc. Nemyslím si, že Quick je špatný (asi o něco lepší než Redbox) – ale není ani dobrý. Prostě průměr. To hledání v telefonním seznamu je docela fajn a bodík si zaslouží.
CELKOVÉ HODNOCENÍ
5/10 1/10

Líbí se vám www.QUICK.cz?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).