UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Prima se minulý týden podařilo vylepšit špatný nástup do nového roku a připsala si největší týdenní přírůstek v podílu na sledovanosti ze všech televizí měřených peoplemetry. Po celý den ji sledovalo v průměru 17,13 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televizoru. To je o 1,14 procentního bodu více než v prvním lednovém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Prima dokonce polepšila na průměrný denní podíl 19,01 procenta.
GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 2. týden 2009 (PDF, 23kB)
Podíly všech ostatních velkých televizí klesaly. Nova si v celodenních číslech pohoršila o pět setin procentního bodu, denně ji v průměru sledovalo 38,51 procenta dospělého publika. Ve večerních časech stoupnul průměrný podíl Novy na divácích starších patnácti let, kteří zrovna sledovali televizi, na 41,56 procenta. Stoupnul však zájem o filmový kanál Nova Cinema. V celodenním průměru o 0,13 procentního bodu na 1,19 procenta, během prime time pak tento program dosáhl průměrného podílu 1,14 procenta.
Česká televize si pohoršila u svých analogových programů, zatímco digitálním diváci přibývali. Průměrný celodenní podíl ČT 1 na dospělém publiku dosáhl 20,04 procenta, o 0,66 procentního bodu méně než v prvním lednovém týdnu. Během prime time podíl ČT 1 stoupnul na průměrných 21,06 procenta. Klesal také zájem o program ČT 2. V celodenních číslech dosáhla Dvojka průměrného podílu 5,74 procenta, což je o 0,78 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Během prime time tento podíl ještě klesl na 4,74 procenta.
TABULKA: Jak se vyvíjí týdenní sledovanost českých televizí v letech 2008/09
Dařilo se však digitálním kanálům veřejnoprávní televize. Sportovní ČT 4 vykázal průměrný celodenní podíl na trhu ve výši 1,02 procenta, o 0,15 procentního bodu více než v prvním lednovém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale ČT 4 sledovalo pouze 0,60 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Významněji stoupal zájem o zpravodajskou ČT 24. V celodenních číslech dosáhla podílu 1,94 procenta, což je o 0,41 procentního bodu více než minule, a během prime time dosáhla průměrného podílu 1,03 procenta.
Malé kabelové a satelitní televize, mezi než se v neděli přidala i nová digitální televize Barrandov, sledovalo minulý týden v průměru 14,43 procenta dospělého publika po celý den. To je o 0,34 procentního bodu méně než v předchozím týdnu, ale meziročně jde o přírůstek o zhruba dvě desetiny procentního bodu. V hlavním vysílacím čase dosáhly malé televize průměrného podílu 10,86 procenta.