Konec hokejového šampionátu minulý týden hrál do karet televizi Nova. Její hlavní kanál v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku stoupal nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si Nova polepšila o 1,36 procentního bodu na hodnotu 24,61 procenta. Naopak největší pokles potkal ČT Sport, který si pohoršil o rekordních 6,49 procentního bodu na průměrných 2,59 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Meziročně si v porovnání s 21. týdnem 2012 nejvíce polepšila ČT 1, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku vzrostl o 1,45 procenta na 16,02 procenta. Naopak největší pokles potkal Primu family, která klesala o rekordních 2,88 procentního bodu na podíl 15,92 procenta a zůstala tak minulý týden trojkou na trhu až za veřejnoprávní ČT 1. Větší meziroční pokles ale zaznamenal i hlavní kanál Novy, který klesl o 2,52 procentního bodu na zmíněnou hodnotu 24,61 procenta. Zajímavý růst naopak vykázaly stanice zastupované agenturou Atmedia, které rostly o 1,70 procentního bodu na podíl 3,44 procenta.
K TÉMATU: Prima family skokanem předminulého týdne, vyřazení Čechů z MS v hokeji pomohlo Nově
Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku minulý týden vedla Nova Group. Jejích pět volně šířených programů oslovilo v průměru 32,50 procenta dospělého publika, což bylo o 1,95 procentního bodu více než v předminulém týdnu (meziročně stoupla o 0,15 procentního bodu). Následovala Česká televize s kumulovaným podílem 27,06 procenta, který byl o 4,60 procentního bodu horší než v předminulém týdnu (meziročně jde ale o nárůst o 0,53 procentního bodu). Třetí v pořadí Prima Group dosáhla podílu 24,38 procenta, což bylo o 1,65 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale meziročně to znamená pokles o 1,49 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,02 | + 1,02 | + 1,45 |
ČT 2 | 3,77 | + 0,29 | - 0,77 |
ČT Sport | 2,50 | - 6,49 | + 0,67 |
ČT 24 | 4,77 | + 0,58 | – 0,82 |
Nova | 24,61 | + 1,36 | – 2,52 |
Nova Cinema | 4,85 | + 0,49 | – 0,37 |
Fanda | 1,31 | + 0,04 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,05 | + 0,11 | – nevysílal – |
Telka | 0,68 | – 0,05 | – nevysílala – |
Prima family | 15,92 | + 0,57 | - 2,88 |
Prima Cool | 3,86 | + 0,59 | – 0,36 |
Prima love | 2,23 | + 0,05 | – 0,62 |
Prima Zoom | 2,37 | + 0,44 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,67 | + 0,27 | – 0,63 |
Atmedia | 3,44 | + 0,27 | + 1,70 |
ostatní TV | 7,95 | + 0,46 | + 0,52 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou primárně cílí skupina Nova a je zajímavá pro zadavatele reklamy, minulý týden nejvíce stoupala právě Nova (o 1,70 procentního bodu na hodnotu 27,18 procenta) a Prima Cool. Ta si polepšila o 1,15 procentního bodu na hodnotu 6,13 procenta, zejména díky novým dílům Teorie velkého třesku. Největší mezitýdenní pokles vykázala i v této cílové skupině ČT Sport, dokonce mnohem vyšší než u dospělého publika: klesla o 8,61 procentního bodu na hodnotu 2,59 procenta. V meziročním srovnání ale ČT Sport naopak rostla nejvíc ze všech českých televizí – o 0,59 procentního bodu. Největšá meziroční pokles připadl opět na Primu family (o 2,58 procentního bodu na 13,17 procenta).
V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se minulý týden nejlépe dařilo Nově Group, která dosáhla kumulovaného podílu 37,47 procenta. To je o 2,84 procentního bodu více než v předminulém týdnu a znamená to i nárůst 1,14 procentního bodu oproti loňskému 21. týdnu. Druhou pozici obsadila Prima Group se souhrnným podílem 24,64 procenta. Oproti předminulému týdnu stoupla o 2,78 procentního bodu, meziročně si ale pohoršila o 1,45 procentního bodu. Na Českou televizi zbylo třetí místo s podílem 20,84 procenta. Oproti předminulému týdnu klesla o 7,23 procentního bodu, meziročně pak jen nepatrně o 0,14 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 11,86 | + 0,64 | + 0,24 |
ČT 2 | 3,72 | + 0,50 | - 0,01 |
ČT Sport | 2,59 | - 8,61 | + 0,59 |
ČT 24 | 2,67 | + 0,24 | – 0,96 |
Nova | 27,18 | + 1,70 | – 2,48 |
Nova Cinema | 6,34 | + 0,93 | – 0,32 |
Fanda | 1,56 | – 0,01 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,72 | + 0,24 | – nevysílal – |
Telka | 0,67 | – 0,02 | – nevysílala – |
Prima family | 13,17 | + 1,10 | - 2,58 |
Prima Cool | 6,13 | + 1,15 | – 0,59 |
Prima love | 2,83 | + 0,07 | – 0,78 |
Prima Zoom | 2,51 | + 0,46 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,42 | + 0,21 | – 0,48 |
Atmedia | 3,16 | + 0,32 | + 0,69 |
ostatní TV | 9,47 | + 1,08 | + 0,24 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch