Sharp chce v Česku ovládnout deset procent trhu s plochými televizory

24. 7. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
24. 7. 2008

UVNITŘ GRAF S PROGNÓZOU Do dvou let by společnost Sharp chtěla v České republice prodávat deset procent z celkového objemu televizorů s plochými obrazovkami. Tvrdí to její manažerka Karin Korschan. Podle agentury na výzkum trhu GfK bylo v roce 2007 prodáno v České republice 201 tisíc kusů televizí s plochou obrazovkou. Což znamenalo za rok 2007 celkové tržby 4,147 miliónů korun. Náš cíl je dosáhnout v roce 2010 desetipro­centní podíl na trhu, řekla Korschan.

GRAF: Odhad vývoje zájmu o LCD televizory do roku 2011 podle Sharpu (GIF, 718×543, 21 kB)

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Trendem je jednoznačně příklon k full HD rozlišení, 100Hz technologii a velké škále úhlopříček s nejvyšší zobrazovací kvalitou. Nejpopulárnější velikost v České republice je momentálně 32 palců (81 cm) a největší růst se očekává od kategorie 40 palců (102 cm) a větších, míní manažerka. Aby Sharp stačit zásobovat trhy ve střední a východní Evropě, postavil vlastní továrnu v polské Toruni. Tato továrna byla otevřena v září minulého roku a na konci letošního roku bude mít výrobní kapacitu přibližně 420 tisíc LCD modulů za měsíc, prohlásila Korschan.

Největším tuzemským prodejcem televizorů s plochými obrazovkami je Sony, následovaná Samsungem a Panasonicem.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).