Katastrofální vzhled, ovládání i funkčnost. A to neberu cenu asi 70 korun na DEN pro soukromého inzerenta. Na blití. Bohužel spolu s bezrealitky jsou sreality jediný realitní server, na který chodí lidi a někdo se z něj ozve, ostatní je na nic. Bohužel. I když možná pro někoho díra na trhu.
Včera jsem změnu poprvé zaznamenal, vůbec nechápu proč je při prohlížení inzerátu mapa přes 1/3 obrazovky. Asi jsem blázen, ale ta mapa prostě nejde zmenšit (jenom velkoryse zvětšit). Buď ta beta byla k ničemu, nebo jsem jednoduše v menšině když si chci vybrat, jestli pořádně koukat na mapu, fotky nebo text.
Momentálně dost intenzivně řeším bytovou otázku a srealitách jsem v poslední době několikrát denně. Ze svého subjektivního pohledu běžného uživatele musím říct, že nová verze mi přijde jako naprostá tragédie:
A) mapa - zabírá půl stránky a nejde se jí zbavit. Uznávám, že pro někoho to může být užitečné, ale pokud znáte dané město jako svoje boty, tak v 90% případů je k ničemu a akorát to obtěžuje
B) to mi vadí snad nejvíc - zmizela možnost vyfiltrovat si pouze inzeráty zadané v posledních 7, resp. 30 dnech. V tomto nyní jasně vedou reality.idnes.cz
C) myšlenka vyžadovat po inzerujících aspoň tři fotky sice nebyla od počátku úplně principiálně špatná, řada inzerujících ale pouze vyfotí prakticky totéž třikrát s odstupem o půl metru nebo z úhlu pootočeného o 10 stupňů. Místo zaplácání přehledu obrázky bych ocenil spíš o něco bohatší textové informace
D) celé se to moc často "kouše". Sice to zamrzne třeba jenom na deset vteřin, ale když se to stane během 5 minut třikrát, tak to pěkně na*ere.
Takže za sebe dávám rozhodně palec dolů, s dosavadní podobou jsem byl přitom naprosto spokojený. Kdyby existovala aspoň trochu životaschopná alternativa, tak už mě tam nikdo neuvidí...
Psal jsem na Sreality ohledně věcí z praxe a nezapracovalo se na ničem.
1. Proč v názvu nemovitosti v přehledu, není uvedeno jestli má byt balkón/lodžii, garáž a typ vlastnictví? (takto dražší byty, které mají balkón i garáž nejsou zajímavé, ale jen proto, že tuto informaci zájemce nevidí hned v přehledu inzerátů).
2. Ve výpisu je zobrazena jednoduše cena, ale proč tam není uvedeno jestli je nebo není s provizí. Pro kupujícího je to důležitá informace, jestli je cena konečná nebo po něm bude RK požadovat provizi na víc.
3. Oblíbené inzeráty nelze rušit v přehledu, ale musí se kliknout na detail, zbytečně to otravuje... (původní verze to měla).
4. Fotografie, v dnešní době se fotí širokoúhle, proč mají fotky velikost 800x600? Když fotí člověk zrcadlovkou musí to zbytečně ořezávat a zmenšovat :-(
5. Na mapě se mají zobrazovat pouze inzeráty, které mají nastavenu přesnou adresu. To mi připadá zbytečné. Můžete zobrazovat i inzeráty, které mají zadanou adresu rozostřenou na ulici.
6. Proč nelze jako parametr zadat poplatek za užívání bytu. Jednoduše fond oprav a další věci nebo celkově měsíční platba? Opět to pomůže klientům v orientaci.
7. Stránkování, proč si nemůžu nastavit počet inzerátů na stránku?
8. atd. atd.
Není to tak hrozné, je to jen malé zhoršení oproti stávajícímu stavu. Po tom, co provedli s volnamista.cz a lide.cz jsem čekal, že to nepůjde použít vůbec :-) Jediné, co mi přijde, že je to zbytečně komplikované (zase o něco víc než předchozí verze), já bych preferoval co nejprostší HTML a layout (prostě tak, jako kdybych to napsal já v roce 1998 - samozřejmě jen trochu doladit vzhled), a tak trochu moc v dlaždicovém designu ala Windows 8. Položky v seznamu jsou až moc velké, preferoval bych menší a tím pádem i víc na stránku. Úvodní inzerát v seznamu byl totálně mimo vyhledávanou oblast, jen byl přetopovaný - mohli by ho nějak označit, že je to reklama. Nicméně v mé Seamonkey na Linuxu a bez Flashe se to použít dá. Řeším jen technické věci, zlodějské obchodní podmínky pro malé realitky a soukromníky mě teď nezajímají.
Pokusím se to vyjasnit:
1. Není to uvedeno, nicméně jde podle těchto údajů filtrovat. Pokud by se ve výpisu u inzerátů měly zobrazovat všechny dodatečné informace, tak by to bylo nepřehledné.
2. To by bylo dobré, proti tomu nemám co namítnout.
3. Bylo by to lepší, ještěse to možná implementuje.
4. Tohle je trochu přežitek, nicméně kombinace fotek 16:9 na výšku a na šířku není moc hezky zobrazitelná v galerii u detailu inzerátu. Samozřejmě ale záleží na grafickém návrhu a konkrétně u té galerie se ještě bude mírně měnit.
5. Mohly by se tam zobrazovat všechny. Ale potom by tam vznikla kombinace přesně a nepřesně zaměřených nemovitostí, což by uživatele mátlo. Zobrazení nemovitostí s nepřesnou lokací v mapě se plánuje jen u projektů, komerčních nemovitostí a pozemků, kde není tak jednoduché získat přesnou lokaci.
6. Tento údaj lze u inzerátu zadat (je to položka "Náklady na bydlení"). Je jen na zadavatelích inzerátu, aby tento údaj vyplnili.
7. Počet nemovitostí na stránku upravovat půjde, pracuje se na tom.
Děkuji za odpovědi. Snad jen u té první připomínky. Právě, že tyto vlastnosti, které jsem uvedl, jsou NEJzajímavější a NEJžádanější. Místa v grafice tam je spousty. Jde spíš o to, že ne všichni hledají přes filtr a také, že i když si zadám věci přes filtr tak se stane, že zadavatel je tam špatně vyplnil a já tak přijdu o nabídku, která by se mi mohla líbit.
Typicky jsou to balkóny, kdy zadavatel to tam prostě neuvádí, protože neví, že se musí vepsat velikost balkónu.
Opravdu bych se přimlouval za to, a místo tam na to je, uvádět např. u bytů následující:
Prodej bytu 3+1 68 m², balkón, garáž, družstvo
zde je město a ulice
Já si myslím, že by se vůbec nic nestalo a lidi by měli aspoň hned přehled. Díky
Ohledně přesné adresy v inzerátech. Je to na delší a hlubší debatu, ale problém je, že když dáte přesnou adresu a byt nabízí třeba 5 realitek, protože si majitel myslí, že je to tak správně (přece nebude podepisovat žádnou smlouvu), tak logicky si ti zájemci za majitelem přijdou sami. Bohužel tuto srandu platí realitní kancelář. Takže majitele je spokojen, že prodal (díky inzerátu RK), ale bez účasti RK, Sreality jsou spokojené, že mají 5x jednu nemovitost v inzerci a hotovo. Podstatu problému neřeší nikdo. Právě, že kdyby to bylo jako na Západě, že jedna nemovitost, jedna smlouva, jedna inzerce, mohl by Seznam klidně zdražit, protože takto má realitka jistotu, že se jí investice aspoň vrátí. Nemusí prodat vše, ale ty časové náklady atd. jsou výrazné.
Proto si myslím, dokud nebude kvalitní realitní trh, informovaní prodávající, nároční kupující, tak se nikam nepohneme. Škoda, že třeba Sreality nepíše články nebo nedělá něco proto aby se návštěvníci vzdělávali. To není, ale na IT, ale někam jinam :-) Díky
Máš pravdu. Responzivní verze stránek není hotova. Čeká se, až se obecný design odladí na mapy.cz, kde se s tím experimentuje a pak se aplikuje i na firmy.cz a sreality.cz .
Navíc je ve vývoji mobilní aplikace (zatím pro android), která by měla na mobilních telefonech a tabletech být použitelnější.
ad A) mapa zabírá zbylou část stránky, která není vyplněna obsahem vpravo. Na malých monitorech se v podstatě zobrazuje jen obsah vpravo, pokud není mapa rozšířená. Aby se zobrazovala na polovině obrazovky je třeba mít rozlišení asi 1920x1080. Z bety bylo usouzeno, že zobrazovaní v mapě je krok správným směrem. Mrzí mě, že někteří to považují za "naprostou tragédii" (docela jsem se s tím nadřel).
ad B) Pokud si uložíte filtr (bude se Vám zobrazovat na úvodní straně po přihlášení), budou se vám zobrazovat počty nových inzerátů. V průběhu dalšího týdne bychom měli dodělat označení nových inzerátů od minulé návštěvy (pro přihlášené uživatele v jejich uložených filtrech).
ad C) Realitky tuto funkčnost neumí zatím moc dobře využít a navíc tam je stále mnoho inzerátů z doby před změnou. Časem budou jistě ty trojice více "reprezentativní".
ad D) No musím přiznat, že první den po nasazení to bylo peklo, ale opravdu jsme zabrali na optimalizaci a nyní je to už docela plynulé. Navíc jsme měli databázi vydrcenou roboty (např. realingo), kteří si od nás stahovali ve velkém data. Teď už je situace v tomto směru opravdu lepší. Přesvědčete se sami :-)
Díky za názor. Prostor pro obrázky možná převládá nad prostorem pro zbylé informace. Pro řadu uživatel jsou ale obrázky jednou z nejpodstatnějších nositelů informací. Tedy Vy byste preferoval popis nad fotografiemi? Nebo Vám nějaké informace chybí? Pokud ano jaké? Třeba by tyto informace makléři rádi poskytli.
Možnost stránkování po více než 10-ti stránkách tam brzo přibude. Automatické dohrávání stránek známe a na řadě služeb se i používá ... sreality toto nemají. Mě osobně by taková funkce asi vadila. U uživatel je to asi 50/50 komu se to líbí/nelíbí. Toto stránkování z devadesátek je daleko přívětivější pro SEO.
Mýlíte se. Sreality zaznamenávájí imprese ve výpisu i v detailech, ale toto není závislé na typu stránkování. Za co se na srealitách platí najdete zde http://www.napoveda.seznam.cz/cz/sreality/pravidla/cenik-sluzeb/ .
Asi máte lepší informace jak já. Návštěvnost se nepropadla. Naopak podle analytiky máme za sebou trochu nadprůměrný týden (samozřejmě je to způsobeno i články jako ten, který se zde komentuje). Zpětná vazba od realitek byla vesměs hodně kladná. Nové sreality navíc nezdražily a neměnily obchodní model (kromě přidání a drobných změn některých reklamních formátů).
S realitkami (alespoň těmi většími) se komunikovalo poměrně dost, pokud o to měli zájem. Zvlášť během bety.
To co nám navrhnou uživatelé skrze kontaktní formulář na stránkách neignorujeme. Na základě toho byl např. implementován filtr vzdálenosti od zadaného místa ("v okruhu x kilometrů od...").
K lidem.cz - Ta služba byla dlouhodobě ztrátová a měla se podle mě zrušit. To že z toho udělali "seznamku" se stávající základnou uživatel asi nebylo úplně fér, ale nikdo Vás ani nikoho jiného nenutí lide.cz používat. Tlačítko smazat profil je na spodní liště po přihlášení.
Přeji krásný den
Zkusil ... pravda nekoupil, ale pronajal a na nic tristně chybějícího jsem nenarazil. Přiznávám, že pro mě osobně je nejdůležitější poloha, pak fotky (jak to tam vypadá) a na ostatní jsem se doptal makléře. Mě osobně by se tam hodila např. informace o dostupnosti internetu od různých ISP. To ale není nic, co bych nemohl zjistit jinak a navíc je trošku problém tyto informace důvěryhodně zagregovat.
Opravdu by mě zajímalo co tam podle Vás natolik chybí. Musí to být něco do očí bijícího, vzhledem k ostrosti Vaší terminologie.
Ano bude. Je příjemné slyšet, že je o to zájem. Zrovna dnes byla tato funkce implementována. Pokud se nevyskytne něco nepředpokládaného během zítřka by se to mohlo objevit v provozu společně s nějakými záplatami. Pokud ne zítra, tak v dohledné době, ale s rss výstupem se každopádně počítá.
Fotogalerie se bude předělávat a věřím, že se Vám její budoucí podoba bude líbít (zvlášť vzhledem k tomu, že její nový vzhled bude, jak říkáte, klasický).
Mapa tam má být dominantní prvek uživatelského rozhraní a tak má být velká. U toho leteckého snímku si nejsem na 100% jist. Mě letecká mapa připadá méně přehledná v kombinaci s těmi balónky.
K rozostřeným inzerátům je to na delší psaní, ale zkusím popsat v čem si myslím, že je zakopaný pes. Myslím, že je to vlastně nátlakový mechanismus, který má přesvědčit makléře, aby udávali přesnou polohu inzerátu. Pokud uvedou jen např. Praha 4, stejně jako u pěti set dalších inzerátů, bude mapa k ničemu. Můžeme snadno vypočítat centrální souřadnice takového územního celku, ale na jeho místě by byl jediný ohromný shluk obsahující třeba těch 500 inzerátů. Snad vidíte, že použití takové mapy je značně omezené. Co se ulice týče ... to je otázka diskuze. Ale osobně věřím, že pro makléře, který k inzerátu přidá dostatečné množství fotografií už bude jedno zda inzerát zaměří přesně či na ulici, protože pozice bytu by už stejně šla odvodit.
Kolik je ulic procházejících vícero čtvrtěmi nevím. V Praze je jich poměrně dost.
Z dlouhodobého hlediska by mělo být pro uživatele lepší, když budou znát přesnou adresu inzerátu jejich zájmu.
Co se šlápnutí vedle týče ... špatně se na to reaguje. Uživatelé zpravidla nemají rádi změny a trvá delší dobu, než je docení. Stream.cz byl velmi odsuzován a dnes má lepší návštěvnost a ekonomické výsledky než měl před předěláním do dnešní podoby. Volnamista.cz nahrazující sprace.cz jsou na tom podobně. Sprace byla ne příliš důstojná trojka na trhu. Volnamista.cz jsou odlehčená o spoustu zbytečností a podařilo se nalákat i inzerenty u méně dobře placených a hledaných prací (tedy ne-IT profesí, které zpravidla tvoří značnou část obsahu webů pracovních zprostředkovatelů). Nové Mapy.cz jsou podle mě skvělou aplikací, která není nijak zpoplatněna přesto, že její provoz úplně zdarma není.
Z mého osobního pohledu se seznamu za podlední roky nepovedli jen lide.cz díky špatné komunikaci. Uživatelé si neměli moc šanci uvědomit, že se jedná o seznamovací, nikoli sociální síť, kterou předtím lide.cz byly.
Každopádně srealitám návštěvnost mírně stoupla, což při tak radikální změně nebývá zvykem. Na náměty uživatelů reagujeme a již několik bylo opravdu promítnuto do toho co tady děláme. Než budou sreality plně odladěné tak to třeba ještě měsíc potrvá. Pokud máte nějaký konkrétní návrh můžete ho kdykoli poslat na info@sreality.cz .
U applu jsme se neinspirovali ... realita je, že jsme styly převzali od firmy.cz a mapy.cz. Jejich styl vyšel od jejich grafiků, ti často iVěci používají, ale spíš bych hledal odpověď na otázku, kde jsme se inspirovali v obecných trendech v typografii.
Dneska ráno jsme měli drobnou anomálii spojenou s rozhraním k mapám.cz (admini mě kvůli tomu vzbudili o půl jedné ráno), ale od druhého dne po spuštění jsme výrazné problémy nezaznamenali.
Proklikával jsem to (hledání, detail inzerátu a tlačítko zpět na výpis - jak přes tlačítko ve stránce, tak v prohlížeči) a popsaný problém jsem neobjevil. Můžete prosím (opravdu Vás prosím) popsat postup při kterém to spolehlivě zkolabuje? Pokud se to tak opravdu chová učiníme z opravy naši prioritu.
Situaci a dilema makléřů jste vystihl. Tento sytém opravdu tlačí na tu exkluzivitu a realitky to i chápou. Myslím, že je to krok, který může ovlivnit fungování našeho realitního trhu správným směrem. Články směřující k uživatelům jsme na srealitách měli. Byli dole na úvodní straně s nadpisem Realitní zpravodaj a vesměs je četlo velmi málo lidí. Pro realitky a uživatele, které sreality zajímají více existuje třeba http://sreality.seznamblog.cz/ .
Podstatu problému řešíme, ale nejsme realitka. Jen nabízíme služby, za které jsou ochotny platit a v rozsahu, který uspokojuje naše uživatele.
Sreality zdražovat nehodlají, tento redesign byl cílen na zkvalitnění služeb pro uživatele. Ekonomické cíle a značná část produktů zůstala zachována včetně jejich ceníků.
Ono tam už je, ale ještě není návrh, kde by se mělo ukázat. Url k němu je poněkud kryptické, protože vede na API. Např. pro prodej domů je zde http://www.sreality2014.dev/api/cs/v1/estates/rss?category_main_cb=2&category_type_cb=1 . Časem určitě přibude ikonka a pěkná url (jako např. http://www.sreality.cz/hledani/prodej/domy/rss).
Pokud jste nedočkaví pak Vám napovím, že category_main_cb je číselník (byty, domy, pozemky, komerční a ostatní) a category_main_cb odpovídá číselníku (prodej, pronájem, dražby).
Pardon ... to byl link do vývojového prostředí. Třeba budete úspěšnější s tímto http://www.sreality.cz/api/cs/v1/estates/rss?category_main_cb=1&category_type_cb=1&sort=2®ion=Brno
A) Mapa zabírá zhruba čtvrtinu, ani zdaleka ne půlku stránky.
B) Vyhledané inzeráty je možné řadit - od nejnovějšího, to je řekl bych naprosto dostačující.
C) Myslíš ty defaultní plky, který tam každej realitní agent píše? To tě opravdu zajímá? To radši víc fotek.
D) Několik posledních dní jsem tam byl dost často a ani jednou jsem nezaznamenal zásek (na beta.sreality.cz). Pokud se to někde seká, předpokládám, že to brzo vyladí.
Shrnuto, podtrženo, nový Sreality jsou mnohem lepší jak ty starý. Obecně jde Seznam se svýma redesignama dobrou cestou.
Jsem zvědavej, kdy přijde na řadu jejich vlajková loď - Novinky :-)
Sreality nabízí i nemovitosti v zahraničí a tam naráží na limity vlastních mapových podkladů. Často mapa zazoomuje na level, kde už podklady nejsou a zůstane někdy jen bílo, někdy hláška, že nemají podklady (podle nastaveného zoomu). To by chtělo dotáhnout. Snad si to tu někdo ze seznamu přečte :-)
Když už rádoby mobilní web, tak proč stránkování jak z devadesátek?
Automatické dohrávání po dojetí na konec v Seznamu neznají? Facebook, Twitter, Google+, všichni to mají, jen Seznam se toho bojí.
Kdyby aspoň šlo zapnout stránkování po více položkách (aspoň 100), dříve bylo možné zapnout aspoň po 30
stejně jako zmršení služby lide.cz pokračuje sezňam dál ...
jenže zapomněli, kdo tenhle server žíví... oni fakt nepamatujou, jak dopadli z "novou" verzí před pěti lety ? - pracně ji za 14 dní stáhli poté, co jim realitky začaly vypovídat smlouvy a stahovali od nich peníze... a tady to jinak nedopadne, velebnosti... tohle totiž nejsou lide.cz zadarmiko, tohle je tvrdší byznys ... pro realitky bohužel bez požadovaného výsledku ... víc lidí teď chodí z babišova heute a centrumu a světe div se i z nějakého realhit a tak...
"Na základě toho byl např. implementován filtr vzdálenosti od zadaného místa ("v okruhu x kilometrů od...")."
No a podle čeho se ta vzálenost počítá? Protože mě to tam háže úplně nesmyslné výsledky.
Když dám do 5 km, tak mi to najde pozemky i třeba přes 10 km vzdálené, nechápu.
Navíc tenhle problém byl již v minulé verzi.
Ještě bych řekl, že čím déle s tím pracuji, tím mě Sreality vadí víc a víc. Mám full HD monitor, dnešní standard a pořád musím skrolovat. Obyčejný formulář pro hledání bytu je skoro na dvě strany, proč? Fotogalerie je o ničem. Proč to nemáte jako všechny realitní weby u nás i v cizině, klasická fotogalerie, pohyb šipkami nebo kolečkem myši, ale hlavně, mohu ji kdykoli zavřít. Takto když je v inzerátu 35 nic neříkajících fotek, musím pokračovat až na konec, úplně zbytečně.
To samé ta mapa, zbytečně velká oproti zbytku, navíc defaultně by byl lepší letecký pohled ať to nějak vypadá. Vadí mi, že když zadám ve vyhledávání kraj, město a vepíši ulici, tak se mi zobrazí inzeráty, ale mapa mě pošle úplně někam jinam, klidně o stovky kilometrů daleko. Opraví se to až tehdy, když si kliknu na detail inzerátu. Navíc tím, že jste zrušili mapu pro rozostřené inzeráty, jste tu mapu znehodnotili. Pokud se přece inzerát rozostřil na úroveň ulice (nezobrazí se přesný dům), ale pouze ulice, tak pro mě jako zájemce tato informace stačí. Kolik je případů, kdy ulice má několik kilometrů a přechází přes několik čtvrtí? To je minimum případů.
Jsem rád, že na tom pracujete, ale podle mě jste šlápli vedle, někdy více neznamená lépe, bohužel...
Souhlasím s tím, že je to hrůza. Především mi chybí možnost zobrazit jen inzeráty přidané za poslední den, 3 dny, 7 dnů. Je tam sice možnost zobrazit nejnovější inzeráty nahoře, ale tím se zobrazí nahoře inzeráty, které jsou nové a aktualizované. Vzhledem k tomu, že mnoho realitek si své inzeráty aktualizuje denně (pravděpodobně z toho důvodu aby se zobrazovaly nahoře), tak je to nepoužitelné. V podstatě se teď vůbec nedají najít nové inzeráty, což dříve šlo jednoduše.
Redesign, nebo co to je, povazuji za katastrofu. Puvodni verze byla vzhledove dost plocha a nenapadita, ale aspon funkcni. Tahle se tvari designove, ale kdyz jsem ji videla poprve, lekla jsem se, ze jsem si omylem na iPad naonstalovala novy iOs (a ten si tam nedam, dokud me nedonutej). Nechce se mi rozebirat, co vsechno se pro uzivatele zhorsilo, viz predchozi prispevky. Staci vypichnout to nejpodstatnejsi - vetsinou to nefunguje. Hlavne se clovek nesmi vracet zpatky na vypis , to sluzba spolehlive zkolabuje...a nacita a nacita a nacita...a ja to shodim a jdu jinam. Puvodne jsem to pricitilala iPadu, a ze se s nim rozhrani nesnasi. Ale na PC se to chova zcela stejne. Taky by bylo fajn,kdyby si nekdo uvedomil, ze odlehcene fonty sice jsou opticky elegantni, ale uzivazelsky na nic - neprehledne a aspatne se ctou (ale to nevedi ani u Apple, tak proc by meli v Seznamu, kde se asi novym iOs nanestesti inspirovali).