Pokud vim, tak Seznam nikdy neumel nic hledat a nikdy nic nenasel.
Seznam vždy profitoval ze dvou věcí:
1/ ze skvělého e-mailu (ten myslím nemá konkurenci)
2/ a z totální debility českého "Nováka"
- když totiž řeknete obyčejnému českému člověkovi, třeba po telefonu "...ty, prosím tě, mrkni se mi na stránku www.neplivejnazem.cz"... tak víte co ten debil udělá?
- Otevře si prohlížeč (tam má samozřejmě jako homepage Seznam.cz... jak jinak)
- a místo toho, aby napsal adresu "www.neplivejnazem.cz" do adresního řádku v prohlížeči, tak on ji napíše do okénka pro zadání fráze na úvodní stránce Seznamu
(... a někdy se pak diví: ".. tyyyy, ale ta stránka neexistuje, nediktuješ mi to blbě??? " )
A takto tady v tom našem Novákově je již 20 let (co Seznam začal) a tak to tady bude ještě dalších 20 let, dokud nevymře poslední "Novák"
Nový vzorec: silný brand -> nižší pozice ve vyhledávání
Co z toho plyne? Seznam čmuchá, kde sehnat peníze do skliku. Silný brand si pozici zaplatí. Pokud na ní bude bezplatně, nebude platit. Takže se nahoru dají slabší stránky, které tak jako tak nic platit nebudou.
Proto silný brand znamená penalizaci a propad ve výsledcích.
Ja jsem napsal na muj osobni blog, kde mam 4 lidi/den cestopis z jedne evropske zeme, podle vsecho na ten clanek nikdo neodkazuje, na cely blog vedou tak 3 odkazy a kdyz zadam tu zemi, tak prvni wikipedie, druha je jedna velka cestovka a treti jsem ja.
Na frazi mestsky urad xy jsem prvni, protoze tuto frazi napsal nejaky host jako koment pod clanek o barokni stavbe (napsal tam ze tam sidli meu).... dve MFA co mam 12 let "na zkousku" 5 let netknuty maji narust 40%....
Mám stránku, která má jen o něco menší návštěvnost než Lupa, jsou na ní desetitísíce normostran textů.
Když kdysi začínala byl poměr trafficu G 55% - S 45%, pak G 65 - S 35, to se drželo celkem dlouho, po nynějším "skvělém" updatu se propadla návštěvnost ze Seznamu pod 20%.
Hodně stránek je stále na předních místech, ale před dost se dostaly různé malé stránky a blogy, což by nebylo "nic" špatného, kdyby některé neměly taky obsah před lety vykradený z naší stránky - mám takový pocit, že "zvýhodnění" malých stránek udělalo s fulltextem nějaké "nezamýšlené" věci.
Popravdě ještě začátkem roku sem si upřímně říkal, díky za Seznam, spolu s přímou návštěvností Google vyvažuje. Nyní se má situace tak, že 15-20% trafficu opravdu nikoho "nevytrhne".
Tipuju, že příval MFAček teď rapidně vzroste.
Mě by zajímalo, jak uvažují lidé, kteří vymýšlí stále nové a "dokonalejší" aktualizace algoritmu. Jak bylo v jednom komentu, Seznam zřejmě vůbec nezohledňuje CTR. Jak by taky mohl, když nemá žádný nástroj podobný Google Analytics. Nejsem odborník, takže netuším, jestli tohle lze naprogramovat (i když lze všechno), aby to zaznamenával přímo vyhledávač bez nutnosti nějakého kódu ve zdrojáku konkrétního webu.
Vypadá to, že se poslední dobou Seznam snaží sám sebe zničit viz. opičárny s Lide.cz, Firmy.cz (to ještě jde, ale taky to je dost nepřehledné) a Sklik, kde mi zásadně chybí hodnocení přiřazení ceny u jednotlivých KW a ukazatel, na které pozici se inzerát zobrazí. Dříve to tam měli a naprostá spokojenost a bylo to pro mě větší plus než všemožné "vychytávky" v AdWords. Na dotaz, jestli bude metrika navrácena, odpověď "Ano, ale nevíme kdy..." (už to je cca rok a půl) a nebo "V tuto chvíli s ní nepočítáme...".
Také by mě zajímalo, jestli si vůbec programátoři Seznamu a jednotlivých sekcí čtou nějaké podobné diskuze. Možná by neuškodilo. Nedělám do tohodle oboru, ale aby se na dotaz "parfémy" v druhém výsledku objevil parfem.sk se slovensým textem, pardon všemožný (nemožný) Sezname, že jsme tě obtěžovali indexací našich relevantních stránek, na jejichž kvalitě všichni usilovně pracují a ty se jim odvděčíš zdviženým prostředníčkem. A vyhazovat na prvních pozicích stránky, které jasně nasvědčují o zakázaných praktikách... to už je výsměch.
Seznam už tady dávno není č.1 a tímto tempem půjde zcela ke dnu a já jsem jedině rád
http://www.toplist.cz/stat/?a=history&type=4
Pantáta Yuhů to pěkně posral.
Algoritmus Randomu Velikého :))) myslím, že k tomu by spíše měli co říci autoři logiky vyhledávání... možná je lepší udělat místo těch odkazů zmínky.
Jinak možná by mohl pomoci tento článek - http://www.mediaunit.cz/jak-na-linkbuilding-a-anchor-texty/
Ta Yuhůizace je podle mě uplně zcestná. Včera udělal Yuhů yuhů a výsledek byl, že web o kterym sám Yuhů řekl, že by měl bějt někde v předu/vidět, tak se propadl ze 130. místa na 270. místo. Takže Yuhů si sice dělá yuhů, ale nějaká korelace s vyhledáváním se imho nikdy nepotvrdila. Takže nezbejvá než doufat, že to opravěj co nejdřív.
Na více webech (cca. 5), v původní verzi algoritmu dostupných na prvních pozicích pro jednoslovné a dvojslovné fráze, pozoruji s novým algoritmem zvláštní efekt:
Homepage webu xyz.cz s významnou relevancí k hledané frázi "a b" se propadla kamsi hodně dozadu výsledků hledání.
Na tuto hledanou frázi se objevují na předních pozicích relativně nesmyslné strany z původního webu bez významnější relevance k hledané frázi - např. xyz.cz/nejaka/podstrana.html?id=
Vypadá to, jakoby Seznam zvýšil sílu indikátoru velkého množství zpětných odkazů v neprospěch odkazovaného webu, ale alespoň v mém případě jsou odkazy na weby přirozené (chápejte tak, že nepoužíváme žádné spam farmy a jiné praseo techniky). A podotýkám je že nejde v mém případě o MFA weby, ale o weby mající řádově tisíce přirozených uživatelů denně.
U jednoho z našich top webů jsme si dali práci a snažili se situaci reklamovat na zákaznické podpoře. Což se po několika urgencích projevilo tak, že se HP našeho serveru opět vrátila tam kde byla.
Ať už jde tedy o úmysl, kdy netuším co je tímto sledováno, nebo jde o neočekávanou "vlastnost" objevenou až po nasazení nového algoritmu do ostrého provozu, doufám ve změnu. Ani ne tak kvůli našim webům, ale především kvůli nesmyslné relevanci výsledků vzhledem k hledaným frázím - což nejvíce poškodí v důsledku samotný Seznam.
Jirka
Mám magazín, který se na google zobrazuje na předních pozicích i na poměrně hodně obecná klíčová slova. Až na pár odkazů jsem linkbuilding prakticky ponechal na lidech. Dnes jsem zaregistroval propad na seznamu o 17 pozic. Je mi to celkem jedno návštěvnost ze seznamu pro mě tvořila tak 10%. Ale zaráží mě, proč se zobrazuje na předních pozicích takový balast. Přijde mi, že jsou to všechno hodně staré domény, které běží na free hostingu.
No máme také prár bezva ukázek absurdnosti. Třeba se nyní ukazuje na některých indexech stránka, která na webu byla vypnuta cca před 6 měsíci. Ovšem Seznam si nyní vzpomenul, že ji indexoval do svého úložiště a dnes jí nabízí jako nejrelevantnejší způsob na klíčové slovo OKNA :) Prostě ukázka toho jak by to vypadat nemělo. Na dotaz technické podpory mi bylo sděleno, že si máme na webu vypnout 301 redirect a že si to jejich robot vymaže. No jo, ale co si bude mazat, když už ta stránka oficiálně 6 měsíců na danném URL neexistuje a oni ji stále prezentují jako výsledek hledání. Už to asi dělám moc dlouho, až jsem pár podobných průserů SEZNAMU viděl, ale toto je opravdu asi největší ukázka ignorantsví a bezmoci s daty, kterými SEZNAM disponuje. Čest poraženým, sláva vítězům, to si asi říkají dnes všichni Googleři...
Tisickrat slaaaavaaaaa a zaplatpanbuh za tu do nebe volajici aroganci a sebeznicujici debilitu wocasu z tyhle fokofirmy!!!! nic jineho nez poradne si roztrizkat ty svoje arogantni drzky na zaklade toho jak spadnou na tlamy a rozbijou si svoje google, protoze si uriznou vetev na ktery sedi si totiz tahle banda neschopnejch lemplu nezaslouzi!!!!
zadne spamy, zadne mfa a uz nejsem ani indexovanej natoz abych byl aspon 250 apod a pritom v google vse 1 strana a 90% umisteni 1 az 3 misto!!!! co k tomu dodat, snad jak bylo receno, cim mene novaku tim lepe, za me rozhodne fokof najdu tam co neznam, at zije <b>GOOGLE</b>!!!!!!!! a zamorte jim ten najdu tam co neznam mfackama a podobnejma ackama co to jen jde at lidi utikaj tam kde to normalne funguje a nevladnou tomu arogantni a neschopny nebo spis vsehoshopni smejdi!!!!!
Seznam.cz je už pro nás sprosté slovo a výraz pro neschopnost a podvod! Švindl koeficient pro ještě platící hlupáky na S-klik a dalších peněženkách na zboží.cz a firmy.cz vám má zajistit i přední pozice ve fulltextu ... Rychleškolení studenti určující ručně a odhadem pro seznam.cz, která stránka je v daném segmentu obchodu relevantním odkazem a tedy etalonem dobře napsaného webu? Hnus velebnosti! Přestaňte jim konečně platit! My jsme to už udělali a je mi to fakt jedno, že na seznam.cz nejsme ani mezi 60, když na Google máme všechny odkazy KW na první stránce! Proč? Protože jsme očistili praSEO od patiček, odkazů z lampáren a píšeme to pro lidi a ne pro roboty seznamu.cz a jejich idiotské nenažrané vedení.
Nejlepsi fejaturou fulltextu Seznamu je prepisovani domeny ve vysledku za "relevantnejsi" URL. Stary web jsem presmeroval 301 na novou domenu a vysledek je ten, ze me fulltext sice ukazuje vysledek a nahled uz z noveho webu, ale k tomu pripoji odkaz na starou URL. Odpoved supportu: zobrazujeme takovou URL, ktera je relevantnejsi, tedy webu ktery je mrtvy.... Bravo! A to nemluvim o tom ze puvodne tam pripojili URL z uplne ciziho webu ktery s nama nema nic spoleceneho... nemam slov
Skoro mi to připadá, že Seznam tlačí na webmastery a majitele webů, aby více používali Sklik - jinak se prostě na stránce vyhledávání neobjeví (samozřejmě jen na reklamních pozicích).
Udělal jsem si test několika frází, na které byl náš web (e-shop) vždy dost vepředu, ale najednou jsou před námi i weby, které mají Srank o dost nižší než my (dokonce i s Srankem 1/10) nebo s nulovým obsahem (obsahuje krom pár obrázků a klíčových slov jen odkaz na další weby).
Fakt netuším, jestli se s tím dá něco dělat. V relevanci jsme prokazatelně lepší, v hodnocení webu také, na Skliku i Firmách inzerujeme, tak si kladu otázku, proč jsme někde až o 5 stran dál než předtím?
Seznam po*ělal Firmy.cz, teď i vyhledávání. Bravo.