Hlavní navigace

Severokorejský vůdce povolil a pak zatrhl televizní reklamy

9. 11. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
9. 11. 2009

VIDEO UVNITŘ Vůdce Severní Koreje Kim Čong-il chtěl ozvláštnit program státní televize, a tak nedávno povolil vysílání reklam v televizi. Jen co však uviděl reklamu na pivo, rozčílil se, a vyhodil šéfa výboru pověřeného vedením státní televize. Po shlédnutí reklam měl totiž pocit, že tyto spoty představují příliš velký vliv kapitalismu. Televize přitom odvysílala v průběhu letních měsíců několik reklam na pivo nebo křepelčí maso, uvedla agentura ČTK.

Reklamní spoty měly několik minut a svou délkou připomínaly spíš u nás známy teleshopping. Byly natočeny dokumentárně-populárním způsobem. Jednalo se vůbec o první televizní reklamy v KLDR. Podobné reklamy jsou tím, co začala dělat Čína, když zahájila svoje reformy a otevírání světu, prohlásil Kim a odmítl, že by se podobným způsobem měla vydat i KLDR.

Reportáž agentury AP o reklamě na „zdravé pivo“ (v angličtině):

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).