VIDEO UVNITŘ Vůdce Severní Koreje Kim Čong-il chtěl ozvláštnit program státní televize, a tak nedávno povolil vysílání reklam v televizi. Jen co však uviděl reklamu na pivo, rozčílil se, a vyhodil šéfa výboru pověřeného vedením státní televize. Po shlédnutí reklam měl totiž pocit, že tyto spoty představují příliš velký vliv kapitalismu. Televize přitom odvysílala v průběhu letních měsíců několik reklam na pivo nebo křepelčí maso, uvedla agentura ČTK.
Reklamní spoty měly několik minut a svou délkou připomínaly spíš u nás známy teleshopping. Byly natočeny dokumentárně-populárním způsobem. Jednalo se vůbec o první televizní reklamy v KLDR. Podobné reklamy jsou tím, co začala dělat Čína, když zahájila svoje reformy a otevírání světu,
prohlásil Kim a odmítl, že by se podobným způsobem měla vydat i KLDR.
Reportáž agentury AP o reklamě na „zdravé pivo“ (v angličtině):