Ale to je problem tohoto KONKRETNIHO prohlizece. Specifikace HTML a CSS imho nerika nic o tom, ze pismo definovane v pixelech by nemelo jit zvetsit :)
Původně jsem ne tenhle thread nechtěl reagovat, ale protože se to rozvíjí, tak musím. Vezmu to pěkně fakt po faktu:
Za prvé, žádná specifikace HTML a CSS neříká nic o tom, zda-li se má daná jakákoliv jednotka zvětšovat. Specifikace pouze rozděluje jednotky na absolutní, tedy vyjádřitelné v některé externí již definované jednotce (cm, in, mm, pt), a relativní, které jsou buď relativní vůči velikosti jiného prvku (em, ex, %) nebo vůči rozlišení obrazovky (px).
O tom, jaká jednotka je relativní vůči nastavení browseru, si rozhoduje každý browser sám. MSIE se rozhodl, že nebude zvětšovat absolutní jednotky, ani jednoku px, protože ta je dle specifikace relativní pouze vůči rozlišení, které se ale při změně nastavení browseru pochopitelně nemění.
Mozilla a Opera se rozhodly jinak. Dokáží zvětšit všechno (i ryze absolutní jednotky jako cm, mm atp.). Ačkoliv toto řešení jednoznačně prerefuji, zdráhal bych se označit chování MSIE jako chybu.
Ve skutečnosti je ale úplně fuk, jestli MSIE dělá při zobrazování jednotek px chybu, nebo nedělá. Základem je umožnit uživateli lehce a bez obtíží písmo zvětšit. A pakliže existuje 95 % uživatelů, které mají problém zvětšit jednotky cm, mm, pt, in a px, prostě se tyto jednotky používat nesmějí. A v tomto ohledu také hovoří bod 5 českých Pravidel tvorby přístupného webu.
Tak kniha je pravda stará 21 let, ale vzhledem k tomu, že to dodnes používají NYT (u dalších si nejsem jistý), "asi na tom něco bude", ne? Já naopak nečetl nic, co by to vyvracelo. Některé věci jsou stále platné.
Že Ogilvy & Mather nefunguje tak, jak zpočátku, je trochu škoda. :-(
M.
Čeští autoři odborné literatury o webu (samozřejmě ti gramotní, s ukončenou základní školní docházkou atp.) obvykle překládají title (ve smyslu HTML prvku, nikoli atributu) jako název stránky. Pokud se nemýlím, stejný překlad se nachází i v pravidlech přístupnosti, na které se, Roberte, občas sám odkazuješ.
Velmi dobře vím, že kvalitní česká terminologie dá často o dost víc práce než celý článek či dokonce knížka, ale mnohé už bylo vymyšleno a panuje o tom shoda. Na Pandoře je konference iTerminy (česká internetová terminologie) a v té se stačí zeptat.
Title zní opravdu příšerně.
Upozorňujeme soutěžící, že jsme doplňili pravidla SEO soutěže. Přicházely dotazy, jak bude hodnocena kategorie Copywriter.
V této větě zcela úmyslně uvádíte své poteciální klienty v omyl. Tomu se v civilizovaných zemích říká lež. A protože úmyslem této lži je vylákat peníze, dopouštíte se podvodu. Vy pro své klienty NEJSTE SCHOPEN udělat to, co jste udělal pro tuto svoji chorvatskou stránku, ale protože to dobře víte, je zbytečné to dále rozvádět.