Názor k článku Senzory Martina Malého: Hry pro programátory a jedna z nejtěžších her vůbec od Miloslav Ponkrác - Proč by škola měla být primárním místem? A...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 8. 2017 15:52

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Proč by škola měla být primárním místem? A dokonce "logicky"?

    Škola by měla být jedním z míst. Jedním z několika nebo mnoha.

    Co bude doporučovat učitel dítěti za mimoškolní aktivitu, když kolem žádné nebudou? Nebo budou finančně nedostupné pro rodiče/dítě?

    1) Mám dojem, že vždycky se objeví nějaké dogma a jako deus ex machina se objeví spasitel: "Všechny naše talenty zachrání školy a učitelé! Jupíjá jsou!" Houby s octem.

    2) A další dogma: "Jediný důvod, proč to škola nedělá je, že jsme do škol nedali dolarové vycpávky! Nacpeme tam prachy a najednou budou skvělí učitelé! Waúúú! Howgh."

    Něco vám řeknu, ten kdo dítě nakopne je nadšenec. Nikdo jiný. Ten, koho věc baví. Člověk s láskou k věci i lidem. A je u zadele, jestli to bude učitel, řemeslník, vědec, prodavač, soused, či kdokoli jiný.

    Nějakou dobu jsem učil. Důvod proč jsem odešel nebyly peníze. Byla to neustále se zvyšující byrokracie; čím dál více ideologických projektů - jak naučit děti milovat více homosexuály; jak více milovat EU; sluníčková pitomá dogmata; jak děti naučit milovat Západ a více nenávidět Rusko; jak je naučit že podávání výkonu a soutěžení je fuj - cenu má jen spolupráce; nesmyslné inkluze; programy na naučení dětí milovat muslimskou víru a nenávidět křesťanskou víru; jak děti naučit, že potřebuje co nejvíce imigrantů. Kdekterá neziskovka rozdrbávala a rozdrbává školy a neustále se do nich montuje. Jak chápete, pro samou byrokracii a pro ideologické projekty je nutné snižovat počty hodin, kdy se učí potřebné předměty. Nadšení tam moc nehledejte.

    Nemluvě o dnešních žácích a rodičích, to je kapitola sama o sobě. Učitel má mnoho odpovědnosti a povinností, ale nulová práva. Zkuste zařvat na žáka a usměrnit ho. Už to hrozí kriminálem.

    Nechápu, co čekáte od škol, když jste učitelům svázali ruce, každý si na něho otevře hubu, a možnosti v případě problémů nemá žádné. Fakt tady v takových podmínkách čekáte, že škola bude zachycovat talenty? To máte silnější víru, než i ten nejpevnější věřící.

    Prachy do škol nejdou na platy učitelům, ale na projekty, které popisuji o 3 odstavce výše. Kdyby se škrtly jen ty neziskovkové projekty, rázem máte ve školách o 40 % více peněz, které můžete dát učitelům, a státní rozpočet by to nestálo ani korunu. Když naopak přihrajete za současné situace do školství více peněz, učitelé dostanou kulové, a jen se zintenzivní ideologické neziskovskové projekty. Bude například více peněz na kostýmy, ve kterých ukážete dětem výhody muslimské víry. Školy budou zvát více aktivistů z neziskovek, protože na to budou peníze, aby dětem vyložili, jak mají správně ideologicky myslet. Atd.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).