také mám jeden s ledničkou koupenou v Datartu. Nejde jenom o to, že výrobci vyrábějí šunty, ale i o prodejce, kteří je v tom podporují, Koupil jsem si 110l ledničku Proline, Pár týdnů po záruční lhůtě mi odešly umělohmotné dvířka od mražáku, no prostě se ulomily čudlíky a dvířka nebylo za co zavěsit. Takže jsem si několikrát vyměnil e-mail s dotyčnou firmou abych se dozvěděl, že Datart již tyto ledničky od oné firmy nedováží (resp. to vypadalo, že dovezli jednu várku a další již nekupovali). Prý proto že daná firma již tento druh nevyrábí. Ale jiné výrobky od této firmy pořád nabízeli. Požádal jsem je o zajištění náhradních dvířek. Bylo mi vysvětleno, že s touto firmou ohledně ledniček komunikovat nebudou, náhradní díl nedodají, ale že pro mne mají jako náhradu možnost zakoupit si jinou ledničku a na to mi dají 500,- Kč slevu. Tedy za dvířka v hodnotě 50-100 Kč si mám připlatit dalších 4000,- Kč a koupit si novou. Za takové jednání jsem je poslal tam, kam oni tu lednici a v Datartu již nanakupuji
Ve vašem příspěvku vidím několikero problémů:
1) koupil jste totální No-name, tedy, co bylo možno čekat? Ovšem "ušetřil" jste.
2) To Vás ale dejme tomu skutečně nemusí zajímat, DATART prodával, vy jste koupil, povinnost výrobce zajišťovat servis v zemích EU činí 10 let (a udržovat sklad ND), čili můžete s klidem trvat na dodání dílu, v případě, že jej výrobce nemá je povinen vám prostřednictvím prodejce vrátit CELOU kupní cenu a výrobek odebrat zpět, pokud mezitím řekněme zkrachoval, je totéž povinen učinit prodejce, ve vašem případě onen DATART.
Obecně se děje běžně, že velcí prodejci dovezou řekněme kamion nějakého zboží a dále je již nevedou, ovšem to je nezprošťuje odpovědnosti, zajišťovat servis.........
A PROČ by to měli dělat?!!!
Tys sis k té lednici přikoupil i nějakou službu osobního sekretáře nebo asistenta?
Když můžeš psát do diskuse tyhle svoje dojmy, tak můžeš využít ten samý Internet k tomu, aby sis sám našel kontakty na výrobce, napsal mu nebo zavolal!
I shánění náhradních dílů je pozáruční servis a práce a nevidím důvod proč by to měl dělat prodejce ZDARMA nebo za úžasných 50 Kč :-D
Nebo on Ti někdo sliboval, když sis tu lednici kupoval, že Ti budou doživotně zdarma dodávat náhradní díly a zaplatíš si jen výrobní cenu a dodání - což je těch Tvých 50-100 Kč?!
Mně se takoví jako Ty fakt líbí a řvu z nich smíchem!! Koupí si nejlevnější šunt, jaký vůbec jde a pak požadují servis ještě lepší než mají nejdražší značky na trhu :-D :-D :-D
Tohle často dělají důchodci nebo lidi staršího věku, protože NECHÁPOU, že v době, kdy elektronika stála pět výplat a byly z ní brutální prachy, tak bylo dost peněz na to, aby se zákazníkům lezlo do zadelí, dělalo se pro ně první poslední, držely se díly klidně dvacet let, protože i když ty díly s náklady pár korun se pak neprodaly, tak když produkt stál nehorázné peníze, bylo to jedno, protože se to zaplatilo.
Ale dnes je situaci jiná. Dnes už jsou marže na elektronice takové, že je to spíš "služba lidu" a obchodníci vydělávají hlavně na doplňcích a placených službách s tím, že elektroniku prodávají jenom proto, aby to bylo k čemu prodat.
Proto nějaké "služby zdarma" jako shánění pozáručních náhradních dílů, různé poradenství zdarma, nastavování zdarma a podobné věci, které dřív byly normální, se dnes už nedělají, protože se dělat nedají. Tomu se taky všichni důchodci diví :-D