Nejnovější zkušenost.Dvě stejné tiskárny.Ve stejný den zakoupené, ve stejný den zapojené.Jedna přes Wi-Fi, druhá jen na PC bez internetu. Ta první přestala pracovat sedmistý třicátý první den po připojení na internet. Druhá jela bezchybně ještě asi tři měsíce. Pak nastala nutnost i ji připojit na Wi-Fi. Druhý den nešla spustit. Podle servisu u obou vadná a neopravitelná prý základová deska.Náklady na opravu vyšší, než nová tiskárna. A teď to nejlepší. Druhý den mi zavolal technik z onoho servisu, že by dokázal tiskárny zprovoznit za rozumnou částku (800 Kč), jen tak mezi námi. A dokázal to během deseti minut. Mně už nikdo nepřesvědčí.
thr 68:
Legitimní by bylo, kdyby tiskárna napsala: Vzhledem k počtu výtisků doporučujeme vyprázdnit odpadní nádržku a v návodu byl popis, jak postupovat svépomocí. Zablokovat tisk a hnát zákazníka s takovouto pitomostí do servisu je lumpárna a zlodějna, zejména při cenách a dodacích lhůtách. Já si své tiskárny servisuji sám, protože to umím a proto také, dokud budou fungovat, nebudu měnit ani HW ani SW, protože kdybych inovoval, tak o tuto možnost přijdu; nové produkty, (jak HW, tak SW) jsou ,,zdokonalené" natolik, že se s nimi do odborného servisu musí.
Zepo:
Stalo se mi něco podobného. Tiskárna ohlásila konec životnosti některých dílů a přestala fungovat. Našel jsem si na netu crack, vynuloval a ,,zmrazil" počítadla vytisklých stránek a tisknu vesele dál. Na Slovensku bych mohl prodejce takovéto tiskárny zažalovat a měl bych úspěch.
Fwh:
Epson R 2000. Počítání vytištěných stránek mají všechny tiskárny, bez ohledu na systém a kurvítka také, (čipované fotoválce, čipované zásobníky inkoustu/toneru). Jenže u starších výrobků je mnohem snadnější to očůrat, takže u Okiny C 5800 už jedou fotoválce ,,třetí šichtu" a kazetami prošel šestinásobek jejich obsahu toneru. (nová kazeta - 2300 Kč, dosypání - 400 Kč). K té Epsonce se dají sehnat doplňovatelné kazety a tam je rozdíl ještě markantnější. (nová kazeta - 150 Kč, dolití stejného množství inkoustu - 7 Kč).
V praxi se (i kdyz zatim nepriznane, ale zcela zjevne) u "spotrebniho zbozi" prosazuje to, s cim se operuje u tzv. "dusevniho vlastnictvi" (je zajimave, ze tenhle smesny a absurdni oxymoron uz nikoho nezarazi): to jest sice platite, sice "kupujute", ale fakticky jen "prava k pouziti" (velmi omezenemu) - a ne nejakou hmotnou vec... kupujete si jen myslene pravo neco pouzivat...
Taze jste si fakticky nekoupili chladnicku/televizor/pracku/atd - ale jen jakesi smyslene pravo ji dva roky pouzivat....
- je to cele postavene na hlavu, ale protoze v tom zijeme, prijde nam to normalni...
Ale zase měla mnoho velmi důmyslnejch "quick fix"...
https://www.youtube.com/watch?v=AyHaxjFg8aI
Podívejte, v mnoha zemích jsou zásahy nekvalifikovaným uživatelem do zařízení, které nepracuje s bezpečným napětím přímo nelegální, jinde je zas o to větší riziko, že když si to laický uživatel zmrví a v horším případě si ublíží, tak to bude řešit soudně. Takže neblbněte, kdyby tiskárna napsala na displeji to, co navrhujete, tak jsou soudní spory naprostou jistotou a výrobce to prostě udělat nemůže či spíše nesmí.
V době, kdy byl problém u Canonu aktuální, byl popisovaný kód k nalezení celkem snadno na netu, žádná velká konspirace, takže každá znalá osoba či dokonce nezávislý servis se k informaci dostala (opět osobní zkušenost). Naopak naprostá většina laických uživatelů by si bez servisu stejně ani neškrtla anebo v horším případě by provedli pouze reset counteru a pak se děsně divili, proč mají zničený nábytek vytékajícím inkoustem.
Tohle je skutečně případ, který nemá s kurvítkem nic společného, spíš bych to viděl jako pěkné téma k diskusi o fungování servisů, což jsem koneckonců psal už v tom prvním příspěvku.
A zrovna tahle story kolem Canonu mi přijde spíš jako názorná ukázka, jak se za kurvítko označí zcela legitimní funkce...
Tam totiž šlo o zablokování kvůli tomu, že se po jisté době "nacucal" odstávač odpadního inkoustu a z tiskárny bez servisního zásahu po čase začal inkoust kapat, což někdy mohlo způsobit slušné škody. Sám jsem toto zažil doma a jelikož už to bylo po záruce, tak jsem řešil sám a mohu odpřisáhnout, že v momentu aktivace funkce tam už byl naprosto totální humus a oprava byla velmi na místě, spíš se to možná mělo aktivovat dříve. Jiná věc je, že se to dalo vyčistit i doma úplně bez výměny dílů (i když s ohledem na strávený čas bych si za to minimálně 500 korun účtoval také), zatímco servis reagoval v některých případech dost svérázně, ale to už je jiné téma než kurvítka.
A mimochodem - ono to je téma možná vůbec nejpodstatnější, podstata mnoha debatovaných problémů je spíš v totálním zhroucení pozáručního servisu po nástupu povinné dvouleté záruky :-(
Nas servis nam dodava repasovane starsi tiskarny, nebot ty nove jiz servisovat neumi ani oni. Tam kde se u te starsi po nejakem najezdu vymeni pec, se u tech novych vymenit neda, protoze ji projistotu nikdo nedodava. Pricemz podotykam, ze neni rec o piditiskarnach za par tisicikorun, ale spise o par desitkach tisic/ks.
thr 68 (12,06):
Zkus si vymyslet nějakou méně blbou výmluvu. 1/ nejsme v USA, kde uživatel dokáže hodit do pračky kočku a pak výrobce žalovat, že kočka nepřežila vyvářku s předpírkou. 2/ Napsat do návodu, že uživatel, který nemá patřičnou kvalifikaci, by neměl do útrob stroje lézt a pokud ano, jedná na vlastní riziko není až tak velký problém a výrobce i prodejce by tím měli být dostatečně krytí. 3/ Některé starší modely tiskáren měly odpadní nádržku snadno vyjímatelnou a vylévatelnou, dnes se to dělá jen výjimečně a u profesionálních strojů, takže když se chce, tak to jde, jenže ono se nechce. 4/Sumasumárum: jde o ničím neopodstaněné omezování práv uživatele k výrobku, které ,,piráty" neodradí a ty slušné jen zbytečně opruzuje.