Kdo měl s novým panem předsedou nějaká očekávání? To je neskutečně naivní pohled. Pan předseda má jedno z nejnižších inventárních čísel na tomto zcela zbytečném úřadu, který nás stojí kolem miliardy korun ročně. Nelze si nevzpomenout, jak se mu po zádech vyhrabal do funkce radního jistý šmok, Ondřej Malý, který začal upozorňovat na orchideové království tehdejšího hlavního Floristy úřadu Pavla Dvořáka, který právě osobou pana Předsedy úspěšně pohřbíval digitální dividendu v podobě aukce na 3G. Nelze zapomenout na jeho účast na přípravě dotačních titulů na výstavbu vysokorychlostních sítí el. komunikací, které dopadly absolutním fiaskem a v neposlední řadě i fiasko výběru 4. mobilního operátora. Lepší nezmiňovat dlouhodobé spory o propojovacích poplatcích a jeho výroky na řad malých operátorů.
Pokud budeme držet své emoce na úzdě, označíme Marka Eberta za fundamentálního konzervativce se zálibou ve správních zákopových válkách.
Ještě za působení jistého pana předsedy Nováka, který se pokoušel o otevření nových relevantních trhů v podobě VO nabídek hlasových a datových služeb v sítích 3 mobilních operátorů se z ČTÚ ozývaly sice tiché, ale pravidelné vzdechy v podobě označení trhu mobilních služeb za tacitní koluzi, přesně v intervalech, jak mobilní operátoři zezádu přiráželi do svých černých koňů v regulačním orgánu.
Od Marka Eberta lze očekávat pouze jedno jediné: řádné správní postupy, formálně správné rozhodování a nulovou dávku invence.
pomalé znamená, že změna není vidět hned, ale až za nějakou dobu. Za jeho premiérování se ukázaly změny předchozích vlád, za téhle vlády zase jeho změny. Těžko tahle vláda může něco změnit, když licence na 700 Mhz pásmo je už udělena.
Aukce nových kmitočtů neprobíhá za každé vlády, velký balík z let 2001 až 2005 byl následován až dalším velkým přídělem právě za období Babišovi vlády.
Takže ano, tohle bude dáváno za vinu Babišovi a Havlíčkovi ještě dlouho, protože se to nedá zase tak rychle napravit a nový operátor se tady jen tak neobjeví. Mimochodem právě změna podmínek, kterou prosadil Halvíček umožnila, aby Poda si svoje vydražené pásmo mohla v klidu letos prodat Vodafonu. Náhoda?
Byl 8 let ve vládě a z toho 5 let premiér a to bylo před 2 lety. Jak myslíš, že jsou ty procesy rychlé? Karel Havlíček sám několikrát se zaručil, že bude další operátor a proběhne zlevnění mobilních služeb, nestalo se dnes nic, samozřejmě, že se jim to dává za vinu a ještě nějakou dobu bude, tohle nelze odčinit za pár let.
Nepochopil....
Myslíte že virtuál RedBull v Rakousku má jediný cíl poskytnou telco služby sociálně slabým příznivcům adrenalinových sportů?
Pointa byla že virtuálové v ČR ikdyž to dostanou levněji se nepřenesou přes stín služeb pro nebonitní klienty. A nehledal bych v nich spásu .
Nečekám že by nabídli víc než uniformitu velkých operátorů . Nenabídnou nějaké zajímavé zařízení (např Pixel, IOT stavebnice ), nenabídnou zajímavé ale né mainstreamové služby a slevy . Bude to zase jen šeď.
Nj, referenční nabídka výborně funguje, proto ji používá aspoň polovina virtuálů, všichni díky ní umí zreplikovat libovolný tarif nebo balíček, mají přístup k technologiím jako 5G, VoLTE, VoWifi.. a ceny virtuála v roamingu pak nejsou ani náhodou nižší než v ČR - ale jen díky EU regulaci, vč. roamingového přístupu k 5G síti :-(
Nechce nějaký virtuál nakoupit v zahraničí za regulované ceny a prodávat tady s českým číslem, když už máme ten otevřený EU trh? :-)
Mobile network operators must meet all reasonable requests for wholesale roaming access, in particular in a manner that allows the roaming provider to replicate the retail mobile services offered domestically where it is technically feasible to do so on the visited network.
The service offered must not be less advantageous than that offered domestically, in particular with regard to quality of service, where the same generation of mobile communications networks and technologies are available on the visited network.
Já si nic nemyslím, reaguju na realitu jaká je nyní v ČR, nemám potřebu spekulovat co by se stalo, kdyby to bylo jinak nebo jaké cíle mají virtuálové za podmínek v zahraničí. Pokud jsou virtuálové svázaní podmínkami velké trojky, např. mohou prodávat jen konkrétní datové balíčky a ještě dráž, než za kolik je mají spotřebitelé nebo dvakrát dráž než firmy, spása to opravdu nikdy nebude. Ani ČTÚ, ani EK si výhodné podmínky pro virtuály nepřeje, MNO to ze své vůle nikdy výhodněji neudělají.
A co jde, když furt se omílá jak mají vysoké počáteční náklady a jak je to drahý?
Mimo k cenotvorbě, různé služby a zboží můžou mít různé náklady přesto rozdíl koncové ceny není přímo úměrný těm nákladům.
A nevím , že by smlouvy velkých operátorů blokovaly že virtual nesmí dodávat třeba dotované / pronajaté zařízení Google (Pixel, Chromecast, Chromebook a Google Iot. Nebo výhodný přístup k nějakému VoD , nebo jiné služby či prodej zboží a tak podobně.
Myslím že bez ohledu na počáteční vysokou cenu , virtualové a i Trojice postrádají nějakou přidanou hodnotu , něčím čím by se odlišovaly, něco navíc.
I kdyby je Trojice vzala na milost , stále budou padat do kategorie ...predplacenka s dobíjením v trafice...