Proč se tak moc řeší Heureka.cz a provázanost slevového portálu Slevomat.cz a agregátoru Skrz.cz nevadí nikomu? Přitom toto spojení reálně zlikvidovalo desítky slevových portálů (tedy "zkonsolidovalo trh", jak se vyjádřil pan Kováčik). Nebo je v něčem rozdíl? Také by si to zasloužilo článek.
provázání byli od začátku, ale skrz postupovalo shodně jako heureka, chtělo informace o naprosto všech objednávkách, které sleváč udělal, neměl to podmíněné programem "ověřeno zákazníky", ale vydával svoje statistiky prodejů a když neměl všechna čísla, daný portál se propadl klidně mimo žebříček.
Každopádně si nemyslím, že trh zvyklidovali, slevomat byl od začátku velice silný, jeho marketing byl účinný a služby zákazníkům vždy o krok napřed, lokty měl ostré jako všichni ostatní.
Vždyť několik let byla první trojka sleváčů majetkově provázaná a zabírala 80 % trhu.
Jistě že zlikvidovali, stačilo třeba přestat poskytovat datový feed ostatním srovnávačům ze slevomatu a vykupta - kromě skrzu samozřejmě :) Ono i ta narušená rovnováha na trhu srovnávačů celkem zajímavě přispěla k totalnímu monopolu.
Slevový trh tímto také prakticky zničila, protože bez skrzu nový server už jen těžko vyroste a pokud půjde s ním, tak současně tím vzniká stejná paralela jako alza/heuréka. To stejné platí i pro ty, kteří tam stále inzerují - už pro ně neexistuje možnost vystoupit, což jen dále křiví celý tento kolotoč.
A je myslím jasné, že kluci ušatí dávno vědí, proč je pro ně prakticky nutnost se orientovat na eshopy a řetězce - protože slevový trh je už tak kanibalizovaný, že by za chvíli agregovali už jenom sami sebe :)
Roste tu další hydra, které ostatní zatím rádi krmi hlavy, ale pak můžou také asi očekávat podobný scénář..
spíš bych řekl, že nový sleváč vyroste těžko ne jen kvůli skrzu, ale kvůli tomu, že všichni mají už několik let to stejné a kvalita služeb jde razantně dolu, vůbec způsob odbavování, záruk, popisů je nesrovnatelný.
Pořád tady je malý prostor pro oborové a lokální sleváče, ty skrz nepotřebuji.
Ano, je tady obrovské riziko, že tohle celé dost zdegraduje český trh eshopů. Nejsem zastánce žádný srovnávačů a nelíbí se mi, jediný kdo na tom vydělává je vždy srovnávač, eshopy umělě snižují cenu, aby byly vidět a narazí si dopravu nebo pojištění, zaplatí to zase jen zákazník.
Ad nový sleváč: že se uživí to asi ano, ale už těžko vyroste do zajímavé velikosti - o což v asi podnikání jde. Navíc trh už dávno ukázal, že čistě lokální nebo oborový server bude vždy příliš malý na to, aby mohl pořádně fungovat a konkurovat ostatním, to prostě bez objemu nijak neutáhnete. Proto prakticky všechny oborové a lokální už dávno zmizely, čest cca dvěma polomrtvým vyjímkám :)
A proto vám ty tisíce relativně levných návštěvníků ze skrzu budou opravdu chybět, problém je v tom, že díky neexistující srovnatelné konkurenci se tím už zase krmí ta hydra.
Najvtipnejšia časť článku:
„Heureka bude fungovat jako nezávislý subjekt a nebude propojena s e-shopy z naší skupiny, tak jak jsme plánovali od samého začátku. V rámci služby Ověřeno zákazníky bude Heureka i nadále dbát na ochranu dat a dalších údajů, jak má už dnes zaneseno v Kodexu používání dat.“