Vidno, že obludnost obchodní politiky Astry začíná nabývat nebývalých rozměrů. Za prvé - společnost Astra nemá ŽÁDNÉ možnosti, jak objektivně zjistit počet klientů v ČR, kteří ji přijímají, může se pouze DOMNÍVAT na základě velice nepřesných odhadů, které nezahrnují případy jako více karet v domácnosti, atd.
Za druhé - Astra vysílá již přes dvacet let a její obchodní politika v uplynulých letech silně pomíjela regiony a země střední a východní Evropy. Co se týče západní Evropy, zde se zejména proslavila tragicky neúspěšnou snahou o zakódování veškerého svého vysílání. Vysoké ceny a křečovitost s jakou vystupují manažeři Astry rozhodně neodpovídá kvalitám poskytovaných služeb. Mj. odchod UPC direct z platformy Astra také svědčí o lecčems; vysoké ceny nutily UPC k tragické kvalitě obrazu a ani kvalita platforem CS Link, SkyLink v SD formátu rozhodně není k výskání a u mnohých programů se v průběhu let výrazně zhoršila.
Za této situace považuji hrdinné svolávání tiskové konference Astry v ČR s cílem chlubení se nějakým údajným milionem přijímatelů za výsměch všem klientům. Potupná přítomnost představitelů SkyLinku a CSLinku této frašce jistě punc nepřidá.
Co má společného Astra s kódováním? Vlastní přece jen satelity a transpondéry (jako ČRa antény a vysílače pro pozemní vysílání). Kódování je věcí poskytovatele satelitní služby (obdoba operátora sítě DVB-T) a poskytovatele obsahu vysílání (programu).
No oni spíše zjišťují, že nějako přestávají hrát tu slavnou první roli, jak říkáš jsou předražení a tak jim UPC vesele zdrhlo k Norům na Thor a na Slovensku si drze jede Magio od Židů z Ámosu. Tak hošíci z Astry dostali bobky a honem na sebe upozorňují a nahánějí ovečky do houfu atd. To je celé...