Jenom kontrolní dotaz, nevím totiž, zda vám dobře rozumím: má se snad výuka další generace ve školách přizpůsobovat statisticky doloženému stavu o generaci starší populace? Z praxe si vzpomínám na velmi poučný příklad z doby před patnácti lety, kdy kolegyně vedoucí účtárny absolvovala školení na obsluhu 8bitového počítače Robotron A5120, jeho OS a účetní aplikace. Po půl roce trápení se systémem, který více méně emuloval práci děrnoštítkových účtovacích strojů, jsme přešli na CP/M a napsali vlastní účetní aplikaci. Kolegyně dala výpověď, protože její sešit s poznámkami převážně o klávesových zkratkách z několika týdnů školení jí byl nanic. Od té doby jsem v nejrůznějších kancelářích viděl podobných nešťastnic či nešťastníků spousty a někdy mám obavy, že jich je většina. Děsivé je, že často jde i o čerstvé absolventy středních škol.