Názor k článku S Karlem Janečkem o významu matematiky a informatiky pro prosperitu České republiky na BIF 2011 od ttt - Myslel jsem to tak, ze inteligentni clovek si...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 5. 2011 9:44

    ttt (neregistrovaný)

    Myslel jsem to tak, ze inteligentni clovek si uvedomi, ze to, jak to dela je neefektivni a poohledne se po reseni, ktere to zefektivni. Proto klidne stredoskolak - programator behem reseni problemu zjisti, ze to nemuze resit stavajicim zpusobem, najde si knizku o algoritmech a nauci se za pochodu vse potrebne. Tyto znalosti pak muze uplatnovat celou karieru, aniz by byl zatizen balastem, ktery mu vnuti matematici. Proste tvrdim, ze neni nutne byt dobrym matematikem, aby clovek mohl byt dobrym programatorem. Znam napriklad cloveka, ktery je clenem Mensy a pritom nebyl schopen dokoncit vysokou skolu. Inteligence urciteho druhu neni zarukou toho, ze clovek bude na VS excelovat, stejne tak podle mne neni prima umera mezi znalosti matematiky a umenim programovani - protoze programovani je skutecne umeni.
    Co se tyce iPhone programovani, pak na tom Stanfordu to samozrejme take neni hlavni predmet. Pokud jde o navrhove vzory, sw inzenyrstvi, tak ty znalosti v nem nabyte take nejsou navzdy, stejne jako vsechno ostatni i tento obor se vyviji a meni. Meni se UML jazyk apod.
    A co se tyce gigantickeho IS, mam moznost sledovat vyvoj jednoho takoveho od pocatecni faze navrhu, pres implementaci, deployment a muzu Vam rici, ze navrh a programovani neceho takoveho naprosto nesouvisi s VS vzdelanim. Ten system, ktery popisuji navrhovali a programovali sami vysokoskolaci (informatici) a presto je to neskutecny moloch, ktery neni skalovatelny, spousta veci je v tom zakodovana natvrdo a jsou velke problemy se skalovatelnosti reseni v ostrem provozu. Clovek, ktery jej nyni vede je sice opravdu kvalitni a jde na nem videt, ze sve praci rozumi, ale bohuzel jej nevedl od zacatku. Kdyby ten projekt vedl na zacatku nekdo bez VS vzdelani, ale zato se selskym rozumem a dostatecnou praxi, mozna by to dnes vypadalo lepe. Na zacatku delali analyzu a implementaci cerstvi absolventi VS, sice nabuseni znalostmi o sw inzenyrstvi, navrhovych vzorech apod, ale bez praxe. Kdyby analyzu delal stredoskolak s dvacetiletou praxi, dopadlo by to lepe.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).