Pokud se vyjadřoval k cílení, tak se vyjadřoval špatně...
RTB využívá cookies, takže umožňuje remaketing. Také systém RTB zvažuje typ obsahu a relevanci k tématu reklamy.
K tématu můžu přidat můj starší článek: http://seowebmaster.cz/real-time-bidding
To znamená, že pokud je třeba prodávané místo v článku o luxusních autech, tak se zobrazuje reklama na luxusní auta...
Tedy je to kombinace kontextové reklamy a remarketingu. Proto jsou také konverze vyšší, než u klasického CPT. RTB totiž zvažuje osobnost uživatele a předkládá mu reklamu, která by ho měla zajímat.
Ještě na doplnění zdroj o RTB: http://www.doublesense.cz/wiki/rtb-real-time-bidding/
Přesně nevím, kde jsem to o tom kontextu četl, ale bude to v některém z těch článků. Věnoval jsem se tématu dva dny a už přesně nevím, kde jsem co četl, ale z tohoto článku jsem vycházel.
my jsme ve firme RTB zkouseli letos v zime, ale bud nam to agentura spatne nastavila, nebo se to neudelalo poradne, vysledek kazdopadne byl ze to bylo o dost drazsi a prineslo to mensi konverzi nez normalne nakoupene bannery na imprese nebo prokliky. Ted resime podzimni/zimni kampane a i kdyz budou zamerene jeste vice na vykon, tak tam nikde RTB neni :-) Ale to nechci zobecnovat, jen rikam ze kdyz se to poradne nepromysli, tak to zadny zasadni efekt nema.
Docela mě zajímá, jak to dopadne s cenami. Domnívám se, že volného prostoru na serverech je opravdu hodně, což se při standardním prodeji méně projeví. Nyní bude mít každý inzerent k dispozici velký objem konsolidovaného prostoru, tím pádem po čase velmi klesnou ceny.
Tož uvidíme.
pravdu můžete mít oba.
v RTB můžete využívat různé datové zdroje, záleží na tom co umí vaše DSP a jaké data máte k dispozici. můžete mít napojený DMP, která sbírá kontextuální data a můžete mít zaplý jen retargeting.
klidně i jedna DSP může nabídnout různou reklamu dle kontextu. pokud se náš uživatel zajímal o plínky i auta (a oba inzerenti s námi - DSP - inzerují), je možné že mu nabídneme reklamu na auta pokud je zrovna na auto-webu. bude to záležet na algorytmu který vypočítá pravděpodobnost prokliku nebo ještě lépe konverze při zohlednění všech dostupných informací (o ploše i uživateli).
no, ne každý kdo se chtěl svézt na novém trendu přesně věděl jak na to :)
taky se možná projevilo, že agentura není vlastník technologie a když si nasadí k ceně DSP ještě svoji marži, nedokáže to zoptimalizovat na požadované ROI a pokud ano tak s velmi malým objemem. (nemluvě o smotné použité technologii)
To nemáte tak úplně pravdu. Luxusní auta by mu to ukazovalo, pokud by byl předtím na webu o luxusních autech, ten web byl v RTB zapojen a pak by se mu ukazovaly nabídky z daného webu. Pokud tam nebyl, uvidí třeba plenky, protože na nich byl naposled, inzerent přebiduje konkurenci apod.
Takže vás mohou provázet po webech naprosto nesouvísející inzeráty s obsahem webu jen díky vaší předchozí surfovací historii a tomu, jaký z daných webu je zapojen, jak biduje apod.