Zbytečně vysokou hladinu hlasitosti reklamy, teleshoppingu a označení sponzorů vyčetla provozovateli tematického kanálu Sport 5 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Hladina hlasitosti vysílání reklamy, teleshoppingu a označení sponzora musí odpovídat normované úrovni –23 LUFS,
konstatoval regulátor a dodal: Provozovatel dne 27. října 2013 na programu Sport 5 (…) odvysílal blok obchodních sdělení (…) o hladině hlasitosti –21.2 LUFS a (…) –26.4 LUFS – tedy v obou případech nebyly hladiny hlasitosti normovány na hodnotu –23 LUFS s tolerancí ±1 LU.
K TÉMATU: Televize budou muset od června ztišit reklamu, nařídí jim to zákon
Sport 5, který má na nápravu sedm dní od doručení stanoviska rady, ale není v porušování hlasitosti sám. Blog DX Radio zaznamenal i další hříšníky, například v Praze a středních Čechách nově šířenou stanici Fajnrock TV. Integrovaná hladina hlasitosti je v měřeném hodinovém úseku na hodnotě-15,9 LUFS, tedy výrazně hlasitější, než je doporučovaná hladina –23 LUFS. Zařazuje se tak k programům Óčko, Óčko Gold či Óčko Expres, které příliš vysokou hlasitostí trpí již několik měsíců,
uvedl. RRTV zatím hříšníky nijak nepostihuje, pouze upozorňuje. Zákon, který upravuje hlasitost reklamy, začal platit poměrně nedávno.