Doporučení, jak se mají označovat pořady, které obsahují takzvaný product placement, tedy umístění výrobku za úplatu přímo do jeho vysílání, má především posloužit televiznímu divákovi. V dopise novinářům to konstatovala předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) Kateřina Kalistová. Doporučení má zjednodušit aplikaci nové právní úpravy všem zúčastněným stranám, tj. zejména divákům a provozovatelům,
konstatovala Kalistová.
K TÉMATU: RRTV vydala doporučení pro označování pořadů s product placementem
RRTV se nelíbilo, jak se stanice sdružené v Asociaci televizních organizací (ATO) k product placementu stavějí. Členové se rozhodli, že budou označovat pořady, v nichž bude umístěn produkt, značkou PP
a zbytek je pak na uvážení každého z nich. Doporučení, které však RRTV vydala, vychází podle Kalistové nikoliv z její iniciativy, ale právě ze strany diváků. Materiál vznikl v reakci na řadu nejenom telefonických dotazů ze strany diváků, kteří požadovali vysvětlení základních faktů vztahujících se k umístění produktu do vysílání,
uvedla Kalistová v dopise.
ČTĚTE TAKÉ: Product placement je realitou. Jak se k němu staví české televize?
Záměrně byly voleny zevšeobecňující formulace, které měly splnit srozumitelnou informační roli, bez aspirace na vyčerpávající výčet všech možností výskytu umístění produktu ve vysílání. Tento materiál se žádným způsobem závazně nedotýká provozovatelů televizního vysílání,
upozornila předsedkyně RRTV a dodala: Většina provozovatelů ve svých dopisech vyjádřila názor, že by při aplikaci nové právní úpravy uvítala jednotný postup, a to zejména pro označování pořadů s umístěním produktu.