Hlavní navigace

Rozhlasová digitalizace je hudbou budoucnosti, ne prioritou

14. 4. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
14. 4. 2009

Digitalizaci rozhlasu se věnovalo poslední vydání pořadu Média a svět na ČT24. Zúčastnění se shodli na tom, že digitální rádio není otázkou nejbližších let, a úspěchem bude, když se podaří v nejbližších letech vyjasnit alespoň platformu, na které se bude vysílat.

Mluví se o tom, že by Český telekomunikační úřad mohl v roce 2013, 14 dát nějaký plán, stanovit technologii, na které by se dalo vysílat. Potom by byla nějaká doba, během které by se mohli jednotliví provozovatelé připravit na digitální vysílání a pak v letech 2020, 2025 by mohlo dojít k onomu vypnutí,“ uvedl v pořadu Libor Coufal, ředitel úseku internetových aktivit mediálního domu Lagardére, který provozuje rádio Frekvence 1 i Evropu 2.

WT100

K TÉMATU:
Jiří Hrabák: Rozhlasová diginovela prospěje všem, i menším rádiím
Martin Hroch: Na digitalizaci rádií se dívám s nedůvěrou
Michal Zelenka: Rádia nezabetonují trh na věky, digitál přinese konkurenci

V pořadu vystoupil i bývalý ředitel Country rádia a Rádia Hey Jan Zilvar, který se zabývá analýzou rozhlasového trhu. „Digitální autorádio je hudba hluboké budoucnosti, protože to skutečně pro prosazení rádiové digitalizace u nás není úplná priorita. Pokud jde o poslech digitální stanice, tak posluchač v autě bude mít v podstatě stejný servis a komfort jako dneska, bohužel, co bude muset takový majitel digitálního autorádia udělat, je, že si bude muset koupit buď nový tuner, nebo set-top box, nebo nějaké jiné zařízení, které mu umožní tento příjem,“ uvedl.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).