Rok 2016 znamenal další pokles pro programy TV Nova, u diváků nad patnáct let ztratily meziročně přes tři procenta podílu

4. 1. 2017
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY SE SROVNÁNÍM ROKŮ 2015 A 2014 – Podíly skupiny Nova nepřestávají u všech sledovaných skupin klesat, naopak daří se Primě i stanicím TV Barrandov.

Meziroční srovnání (vs. rok 2015)

Cílová skupina 15+

Oproti minulému roku si nejvíce polepšila Prima Max, která zahájila vysílání koncem předloňského listopadu. Svůj podíl u obecné divácké skupiny pak za uplynulých třináct měsíců dokázala navýšit o 1,24 procenta. Druhý největší nárůst hlásí další kanál spuštěný v roce 2015, Barrandov Plus, jehož podíl meziročně poskočil o 0,69 procenta. Dařilo se i mateřské TV Barrandov, jejíž podíl se oproti předminulému roku zvedl o 0,62 procenta.

V opačném gardu se nejhůře vedlo hlavní Nově, která si u obecné cílové skupiny pohoršila o 1,13 procenta. Pokles vykázaly i kanály sdružené v rubrice Ostatní, oproti předminulému roku jim ubylo 0,96 procenta diváků starších patnácti let. Třetí největší ztrátu pak vykázala hlavní Prima, která ve srovnání s předloňským rokem přišla o 0,49 procenta obecné divácké skupiny.

Mezi televizními skupinami vykázala ztrátu pouze Nova, která meziročně odepsala 1,98 procenta skupiny diváků nad patnáct let. Naopak nejlépe se dařilo kanálům TV Barrandov, které si polepšily o 1,81 procenta. Prima pak svůj podíl navýšila o 0,91 procenta a Česká televize oslovila o 0,54 procenta obecné divácké skupiny více než v roce 2015.

ROK 2015: ČT dotahuje v celoroční sledovanosti Novu

Cílová skupina 15–54

I u mladší divácké skupiny si nejlépe vedla Prima Max, která meziročně navýšila svůj podíl o 1,39 procenta. Druhý největší nárůst hlásí mediazastupitelství Media Club, které se mezi sledovanými kanály začalo objevovat koncem roku 2015. Letos dokázalo zvednout svůj podíl o 1,08 procenta. Třetí největší nárůst pak vykázala další novinka z předloňského roku, podíl programu Barrandov Plus se oproti roku 2015 zvětšil o 0,55 procenta.

I u své primární obchodní skupiny dopadla v meziročním srovnání nejhůře hlavní Nova, jejíž podíl ve srovnání s rokem 2015 klesl o 1,22 procenta. Nedařilo se ani kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, které meziročně ztratily podíl ve výši 0,85 procenta. Třetí největší pokles u diváků ve věku od 15 do 54 let pak potkal program Nova Cinema, která loni oslovila o 0,29 procenta diváků méně než v roce 2015.

Také u mladší cílové skupiny vykázala jediný pokles podílu mezi televizními skupinami Nova, která přišla o 1,88 procenta své primární obchodní skupiny. Naopak komerční dvojka Prima si u mladších diváků polepšila o 1,76 procenta. Jednociferný nárůst vykázaly i kanály TV Barrandov, jejichž podíl meziročně narostl o 1,06 procenta. Mírně svůj podíl navýšila i Česká televize, která oproti roku 2015 posílila o 0,21 procenta.

1. 1. 2016 – 31. 12. 2016

Share    Trend     Trend      Share    Trend  Trend

Vybraný kanál

15+

2015 (%)

2014 (%)

15–54

2015 (%)

2014 (%)

ČT1

16,27

0,40

1,06

12,29

0,16

–0,04

ČT2

4,46

–0,08

0,10

3,64

–0,17

–0,13

ČT24

3,99

–0,23

–0,35

2,22

–0,05

–0,17

ČT sport

4,46

0,37

0,09

4,59

0,20

–0,19

ČT :D

1,40

0,04

0,08

2,35

0,08

0,14

ČT art

0,38

0,04

0,11

0,33

–0,01

0,03

Prima

12,83

–0,49

–1,21

10,76

–0,09

–0,51

Prima COOL

3,03

–0,23

–0,22

5,20

–0,13

0,21

Prima love

2,25

–0,02

0,00

2,52

–0,20

–0,25

Prima ZOOM

1,62

–0,20

–0,39

1,70

–0,31

–0,47

Prima MAX

1,37

1,24

#####

1,57

1,39

#####

Media Club

0,63

0,62

#####

1,09

1,08

#####

Atmedia

3,09

–0,31

–0,79

2,42

–0,24

–1,50

Stanice O

0,73

–0,03

#####

1,32

–0,07

#####

Nova

20,83

–1,13

–2,41

23,74

–1,22

–1,71

Nova Cinema

3,89

–0,45

–0,50

5,67

–0,29

–0,08

FANDA

1,32

–0,08

–0,26

1,57

–0,08

–0,23

SMÍCHOV

1,34

–0,12

–0,06

2,13

–0,18

0,02

TELKA

1,34

–0,19

–0,03

0,97

–0,10

–0,11

TV Barrandov

5,51

0,62

0,93

3,39

0,11

0,06

KINO Barrandov

1,15

0,69

#####

0,95

0,55

#####

Barrandov PLUS

0,56

0,39

#####

0,55

0,37

#####

Barrandov MUZIKA

0,12

0,10

#####

0,04

0,04

#####

Ostatní

7,41

–0,96

–0,75

8,95

–0,85

–0,65

 ---------------------

Česká televize

30,96

0,54

1,09

25,42

0,21

–0,36

Prima

21,72

0,91

0,17

22,86

1,76

1,66

Nova

28,72

–1,98

–3,26

34,08

–1,88

–2,11

Barrandov

7,34

1,81

2,76

4,93

1,06

1,60

Srovnání s rokem 2014

Cílová skupina 15+

Dramatičtější vývoj pak nastává při srovnání mezi roky 2016 a 2014, kdy největší ztrátu vykázala hlavní Nova, jejíž podíl se v daném období snížil o 2,41 procenta. Výrazný pokles u obecné divácké skupiny vykázala i hlavní Prima, která přišla o podíl ve výši 1,21 procenta. Třetí nejvýraznější ztrátu vygenerovaly kanály zastupované společností Atmedia, jejíž podíl u diváků starších patnácti let se loni oproti roku 2014 snížil o 0,79 procenta. Podíl kanálů z rubriky Ostatní se pak snížil o 0,75 procenta.

Naopak nejlépe si ve srovnání s rokem 2014 vedla ČT1, která loni oslovila o 1,06 procenta více diváků ve věku nad patnáct let. Druhý největší nárůst pak vykázala TV Barrandov, jejíž hlavní kanál loni oproti roku 2014 nabral 0,93 procenta. Zisky ostatních kanálů už pak nebyly tak výrazné, třetím nejvýraznějším nárůstem se může pyšnit ČT art, jejíž podíl u diváků starších patnácti let loni narostl ve srovnání s předminulým rokem o 0,11 procenta.

Z pohledu televizních skupin zůstala víceméně na svém Prima. Podíl kanálů FTV Prima se loni oproti roku 2014 navýšil o 0,17 procenta. Výraznější nárůst hlásí Kavčí Hory, když si programy České televize polepšily o 1,09 procenta. Suverénně největší nárůst ale hlásí stanice TV Barrandov, jejichž podíl loni narostl oproti roku 2014 o 2,76 procenta. Jedinou ztrátu tak vykázala skupina Nova, která přišla u diváků starších patnácti let o podíl ve výši 3,26 procenta.

ROK 2014: Nova si v roce 2014 podržela prvenství ve sledovanosti, nejvíc ale rostly ČT sport a ČT :D

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny došlo loni ve srovnání s předloňským rokem jen k velmi málo nárůstům, které jsou navíc takřka neznatelné. Nejlépe si vedla Prima Cool, která svůj podíl navýšila o 0,21 procenta. Druhý největší nárůst u diváků ve věku od 15 do 54 let vykázala ČT :D, jejíž podíl poskočil o 0,14 procenta. Třetím „skokanem roku“ pak je TV Barrandov, která loni oslovila oproti roku 2014 o 0,06 procenta více zástupců z mladší cílové skupiny.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Záporné trendy už tak nevýznamné nejsou, hlavní Nova loni ztratila ve srovnání s předloňským rokem 1,71 procenta své primární obchodní skupiny. Nedařilo se ani stanicím, které obchodně zastupuje společnost Atmedia. Ty přišly u mladší cílové skupiny o podíl ve výši 1,5 procenta. Kanály sdružené v rubrice Ostatní si pak ve srovnání s rokem 2014 loni pohoršily o 0,65 procenta.

Ve srovnání s rokem 2014 loni lehce ztrácela kromě tradiční Novy i Česká televize, která přišla o 0,36 procenta podílu u mladší cílové skupiny. Nova si ale u své primární obchodní skupiny pohoršila mnohem výrazněji, když ztratila podíl ve výši 2,11 procenta. Naopak největší nárůst vykázala Prima, jejíž kanály loni oslovily o 1,66 procenta mladších diváků více než v roce 2014. Dařilo se i programům TV Barrandov, jejichž podíl stoupl o 1,6 procenta.  

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).