Názor k článku Roaming za týden dále zlevní, za rok ale možná úplně zmizí od JKL - 1) VoIP je mnohem kvalitnější, modernější a celkově...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 6. 2013 23:26

    JKL (neregistrovaný)

    1) VoIP je mnohem kvalitnější, modernější a celkově lepší technologie než klasická PSTN telefonní síť. Umožňuje například přenášet HD Voice
    Krásnou ukázku má například Ipex:
    http://www.ipex.cz/volani-a-internet/vyhodne-volani/sluzby-site-voipex/hdsp-hdvoice

    2) Pokud jsou jakékoliv nekvality, výpadky atd., tak VoIP je závislá na kvalitě Internetové konektivity. Takže nejspíš máte problémy s konektivitou k Internetu a proto slyšíte každé páté slovo nebo máte někde chybu v konfiguraci datové sítě.

    Jinak sám osobně mám s VoIP hovory do zahraničí vynikající zkušenosti. Prakticky denně jsem cca rok volal ČR >> Sardinie a Sardinie >> ČR, kde to byly opravdu dlouhé hovory, klidně na hodinu... A všichni, kdo jsme takto volali jsme uznali, že kvalita hovorů je mnohem vyšší než v běžné telefonní síti.

    Samozřejmě jsem volal i do USA nebo Číny, ale tam se jednalo o kratší hovory, ale ani tam jsem nepozoroval žádné problémy.

    Mimochodem řada operátorů řeší mezinárodní volání právě stylem PSTN1 (klasická telefonní síť) >> VoIP 1 >> VoIP 2 >> PSTN2 (klasická telefonní síť), takže přes VoIP uživatel volá, i když volá z mobilu :-)).

    Jinak například O2 nabízí službu NetCall (*55) pro mobily http://www.o2.cz/osobni/roaming/43427-net_call.html

    a službu Xcall (970 00) pro pevné linky
    http://www.o2.cz/pa/198031-roaming_a_mezinarodni_volani/56138-xcall.html
    kdy je hovor normálně volaný přes VoIP a jenom část mezi O2 a mobilem nebo pevnou linkou účastníka jde přes klasickou telefonní síť a zbytek jede normálně přes VoIP.

    Služby jsou sice strašně předražené vzhledem k jinak běžným cenám, ale přes Xcall a NetCall volali už miliony lidí a rozhodně nemají problémy s tím, že by slyšeli "každé páté slovo". :-)

    Nehledě na to, že už i samotné O2 každému podnikateli automaticky cpe službu "Neomezená linka" http://www.o2.cz/podnikatel/191844-pevna_linka/110816-o2_neomezena_linka.html
    což není nic jiného než normální VoIP a k tomu VoIP telefon, spousta lidí to používá a ani neví, že volají přes VoIP :-).

    Takže takové ty kecy o "nekvalitě" celých technologií jako celku jsou jenom nesmysly podložené zkušeností Franty Vopelky z místního JZD, který to zkoušel, nefungovalo to, takže je to totálně na prd!
    Rozdejte lidem laserové skalpely a taky bude spousta názorů jak jsou úplně na prd... Jenže k laserovému skalpelu se Franta nedostane, ale VoIP bránu nebo telefon si koupí v každém obchodě za pár korun :-D.

    A zvlášť menší firmy si občas najmou Frantu jako "technika" a pak jsou z toho podobné zkušenosti. Kdyby musely být na instalaci a konfiguraci VoIP atestace podobně jako na medicínu a bez nich to dělat nešlo, tak nebude taky nikomu telefon koktat :-).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).