Týdenní revize: mobilní přenositelnost na vlastní kůži

21. 1. 2006
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Uplynulý týden začal reálným nástupem přenositelnosti mobilního čísla. Zajímá vás, jak při jejím testování dopadl František Fuka? Ani další události však nezůstaly svou zajímavostí pozadu. GTS Novera obvinila Český Telecom z nekalé soutěže, kulminoval zájem o vtipy o blondýnách, IETF oslavila dvacetiny a zjistili jsme, jak účinné jsou anonymizéry či jaký je zájem Čechů o evropské domény.

Týdenní revize je nový seriál, ve kterém vám budeme přinášet souhrn nejzajímavějších článků, blogspotů a událostí v uplynulém týdnu tak, jak je Lupa zachytila. Pokud tedy během týdne pokaždé nestíháte pochytávat vše důležité, nevadí – stačí přijít i v sobotu a ověřit si, že vám skutečně nic neuniklo.

Začněme mobilní přenositelností. Dlouho očekávaná událost získala na dynamice, když jednotliví operátoři zveřejnili podrobnější podmínky, za jakých budou pouštět své zákazníky ke konkurenci (a naopak). Postoj každého z operátorů je pochopitelně trochu jiný…
Jiří Peterka: Stalo se: mobilní přenositelnost už je dostupná

Že reálná praxe s přenositelností bude vyžadovat o něco více trpělivosti a štěstí, než jak nám namlouvají reklamy operátorů, bylo od začátku jasné. Že však může jít i o takovou „divočinu“, jakou při pokusu o přenesení čísla zažil František Fuka, to by věru každý nečekal.
Blog Františka Fuky na Lupě: Vodafone mě vítá
Blog Františka Fuky na Lupě: Vodafone mě vítá II – Drama
Blog Františka Fuky na Lupě: Vodafone mě vítá III – Katarze

Vaší pozornosti by také neměl ujít zajímavý spot Jilma na jeho blogu na Lupě o kontextovém systému AdFox. Subjektivní, leč dobře argumentovaný rozbor autorových zkušeností s tímto systémem přinesl nemálo podnětů k přemýšlení a přinutil jednoho z autorů AdFoxu k reakci v diskusi…
Jilmův blog na Lupě: adFOX – „kontextová“ reklama

Právě tato reakce ostatně přiměla i Marka Antoše ke komentáři, ve kterém se pokusil odhadnout množství peněz, které v loňském roce protekly českými PPC kampaněmi: 70 milionů korun pro Google a 20 milionů pro eTarget. Kolik říkáte vy?
Blog Marka Antoše na Lupě: Kolik peněz je v českých PPC kampaních?

Tip: Stále oblíbenější je kromě blogů na Lupě také speedmeter – jednoduchý, ale důkladný test rychlosti připojení. Tenhle nástroj se vám nebojí říct pravdu, však to zkuste – změřte si to také!

Ať už vtipy o blondýnách máte rádi či ne, tenhle kousek vám nejspíš neušel. Podle počtu citací jde totiž nejspíš o nejúspěšnější vtip tohoto typu, jaký kdy Internetem koloval. Zatímco Ján Simkanič jej pojal jako příležitost k hlubšímu zamyšlení nad povahovými rysy Internetu, František Fuka se (pro změnu) pokusil o trochu nezvyklejší přístup. Své sympatie oběma anekdotám můžete vyjádřit sami. Třeba tím, že na ně někde odkážete…
Ján Simkanič: A tenhle znáte?
Blog Františka Fuky na Lupě: Super vtip o blondýnách!!!

Nemálo pozornosti sklidilo i ADSL. Po ohlášení nových velkoobchodních podmínek, za které Český Telecom přeprodává ADSL ostatním poskytovatelům, totiž všichni očekávají jejich promítnutí do koncových cen pro uživatele. A první operátoři tak už učinili: Volný a Tiscali. GTS Novera však kromě toho oznámila, že si stěžuje Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na Český Telecom. Proč? Prý kvůli tomu, že se do jeho velkoobchodních cen nepromítají různé akční nabídky, a celkové přímé náklady pro alternativní operátory se tak dostávají nad úroveň koncových cen Českého Telecomu.
Martin Vyleťal: ADSL na počátku roku: čekání na revoluci
Jiří Peterka: Je české ADSL pod náklady?

IETF, nejdůležitější organizace pro rozvoj Internetu, oslavila dvacáté narozeniny. Věděli jste, že první schůzka v historii se uskutečnila 16. ledna 1986 v San Diegu jen mezi 21 nadšenci? Vzpomínka na nostalgické staré časy však může být i příležitostí k pohledu kupředu. Jaká budoucnost čeká Internet?
Rita Pužmanová: IETF slaví „dvacítku“

Anonymizéry jsou šikovní prostředníci, kteří za vás mohou vyřešit problémy s identitou na Internetu. Nebo také nemusí. Jak účinné jsou některé z těchto pomůcek, jsme prakticky vyzkoušeli v dvojdílném seriálu. Ke čtení doporučujeme tmavé brýle!
Ondřej Bitto: Jak účinné jsou dostupné anonymizéry? (1.)
Ondřej Bitto: Jak účinné jsou dostupné anonymizéry? (2.)

Radiokomunikace spustily novou bezdrátovou síť v bezlicenčním pásmu 5,4 GHz. Nabízí v ní přístup na Internet za zajímavé ceny a ovšem také hlasové služby. Podmínkou je však samozřejmě přímá viditelnost na některý z vysílačů.
Jiří Peterka: Další Bluetone Premium, tentokráte Sky

MM 25 baliček

Evropské domény (ty s koncovkou .eu) stále budí nemalý zájem médií. Jak je to však se zájmem registrujících? A pokud možno těch z České republiky? Podařilo se nám zjistit zajímavá čísla přímo ze zdroje, totiž z bruselského EURidu, a také od českých registrátorů.
Jan Kálal: Mají Češi zájem o .eu domény?

A nakonec další zajímavý postřeh na blozích na Lupě: Seznam má novou lištičku a Jilm je z ní bez nadsázky unesen. Online slovník je bezesporu skvělá věc, navíc je-li použit Firefox, je o prý o zážitek postaráno…
Jilmův blog na Lupě: Skvělá Seznam Lištička

Vyzkoušeli jste už přenos mobilního čísla?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).