UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejvyššího průměrného celodenního podílu na sledovanosti od svého zařazení do peoplemetrů dosáhla minulý týden televize Barrandov. Hodnotou 3,07 procenta přesáhla očekávání managementu stanice, který si pro letošek stanovil za cíl dosáhnout denního průměrného podílu mezi dvěma a třemi procenty. Překvapivým skokanem minulého týdne v nárůstu podílu na divácích však byla televize Prima.
Primu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 16,72 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,60 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během hlavního vysílacího času od 19 do 23 hodin ale průměrný podíl Primy klesl na hodnotu 15,44 procenta. Výrazně lépe se dařilo Primě Cool, která v celodenních číslech dosáhla nejlepšího výsledku od zařazení do peoplemetrů: 1,49 procenta (o 0,15 procentního bodu více než minule). Během prime time si udržela slušný podíl 1,36 procenta.
Televizi Nova se minulý týden dařilo o něco hůře. V celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 38,15 procenta, což je o 0,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavních večerních časech ale vystoupala na průměrný podíl 43,86 procenta. Filmový kanál Nova Cinema si oproti předminulému týdnu polepšil v celodenních číslech o 0,10 procentního bodu na 2,37 procenta, v hlavním vysílacím čase dokonce až na 2,77 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
České televizi se příliš nedařilo. První program minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,79 procenta dospělého publika, o 0,18 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech podíl ČT 1 stoupl na 19,77 procenta. Program ČT 2 dosáhl celodenního průměrného podílu 4,86 procenta, což je o 0,37 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase průměrný denní podíl Dvojky klesl až na 3,81 procenta.
TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009
Hůře se dařilo i sportovnímu kanálu ČT 4. Veřejnoprávní Čtyřku sledovalo po celý den v průměru 1,13 procenta dospělého publika, což představuje mezitýdenní pokles o 0,89 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase podíl ČT 4 netradičně klesl až na hodnotu 0,76 procenta. Zpravodajská ČT 24 si v celodenních číslech udržela stejnou hodnotu jako v předminulém týdnu, 2,07 procenta. Během prime time ale její průměrný denní podíl klesl na 1,17 procenta.
Plnoformátová digitální televize Barrandov sice v celodenním podíle na dospělém publiku dosáhla historického rekordu 3,07 procenta, což znamená nárůst o 0,47 procentního bodu oproti předminulému týdnu, v hlavním vysílacím čase jí to ale nestačilo na filmový kanál Nova Cinema. Zatímco Barrandov během prime time upřednostňovalo 2,66 procenta dospělého publika, Novu Cinema o 0,11 procentního bodu více. I tak si ale Barrandov v prime time výrazně polepšil.
Lepších výsledků dosáhly i malé kabelové a satelitní televize. Po celý den je sledovalo v průměru 11,35 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize (o 0,47 procentního bodu více než v předminulém týdnu), v hlavním vysílacím čase jejich průměrný denní podíl klesl na hodnotu 8,40 procenta.