Hlavní navigace

Rekordní léto skupiny Barrandov: minulý týden rostla nejvíc ze všech, pokořila hranici 7 %

10. 8. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Česká televize jako skupina nadále nad Novou, od které si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let drží odstup pěti procentních bodů.

Mezitýdenní vývoj (vs. 31. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Velmi úspěšné léto prožívá televizní skupina Barrandov. V uplynulém týdnu si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšila nejvíc ze všech českých televizních skupin, když si připsala 0,17 procentního bodu a pokořila hranici sedmiprocentního podílu na trhu. Konkrétně dosáhla hodnoty 7,16 procenta. Nepatrného růstu se dočkala i Česká televize, která si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila o tři setiny procentního bodu na hodnotu 31,28 procenta. Opět si udržela pozici lídra a před Novou si zachovává náskok téměř pěti procentních bodů. Skupina Nova minulý týden ztrácela 0,11 procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 26,62 procenta. Největší pokles ale připadl na skupinu Prima, která se propadla o 0,21 procentního bodu na hodnotu 20,75 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova skokanem týdne, jako skupina ale stále zůstává hluboko pod ČT

Z jednotlivých televizních stanic se minulý týden v porovnání s tím předminulým nejlépe dařilo zpravodajské ČT24, která si polepšila o 0,35 procentního bodu na 5,02 procenta. Dařilo se ale také hlavnímu kanálu Barrandova, který poskočil o 0,26 procentního bodu na podíl 6,12 procenta, což hladce stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televizní stanice v zemi. Dařilo se i Smíchovu, který si připsal 0,17 procentního bodu na 1,76 procenta. Největší pokles potkal hlavní kanál Novy, který se propadl o 0,28 procentního bodu na hodnotu 17,42 procenta. Obdobný pokles zaznamenala i ČT art, která se propadla téměř na polovinu svého podílu z předminulého týdne – o 0,22 procentního bodu na 0,36 procenta. Poklesu se nevyhnulo ani Óčko, které přišlo o 0,18 procentního bodu a minulý týden uzavřelo na hodnotě 0,79 procenta.

Top 10 všechny stanice (32. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšil Smíchov. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si připsal 0,34 procentního bodu na hodnotu 2,85 procenta. Rostl také podíl sesterské Novy Cinema, a to o 0,31 procentního bodu na 5,88 procenta. Obdobně si polepšila i Prima Cool, která si polepšila o 0,26 procentního bodu na podíl 5,90 procenta, který jí stačil v této cílové skupině na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Naopak největší pokles u mladšího publika nastal u Óčka, které přišlo o 0,31 procentního bodu a dosáhlo podílu 1,49 procenta (součet podílů Óčka a Óčka Gold). Velmi výrazně se propadla ČT art (- 0,29 procentního bodu na 0,26 procenta) a pokles neminul ani Primu Zoom (- 0,19 procentního bodu na 1,99 procenta).

MINULÝ ROK: ČT skončila za Novou, meziročně klesla o tři procentní body

Z pohledu celých televizních skupin se u mladšího publika dařilo spíše větším komerčním hráčům. Jestliže skupiny Nova a Prima zaznamenaly v širší divácké kategorii 15+ poklesy, u mladšího publika od 15 do 54 let si polepšily. Skupina Nova v souhrnném celodenním podílu oproti předminulému týdnu stoupla o 0,63 procentního bodu na hodnotu 33,58 procenta a vzdálila se České televizi o víc než devět procentních bodů. Podíl skupiny Prima vzrostl o 0,11 procentního bodu na 21,08 procenta. Naopak Česká televize zaznamenala u mladších diváků pokles o 0,41 procentního bodu na hodnotu 24,27 procenta. A nepatrný pokles potkal i skupinu Barrandov, která přišla o dvě setiny procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 5,28 procenta.

Kanály – průměrné podíly (32. týden 2015)
Graf podílu kanálů (32. týden 2015)
Graf podílu skupin (32. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 32. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým srpnovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT1. Její podíl vzrostl o 1,44 procentního bodu na hodnotu 16,95 procenta, čímž se o půl procentního bodu přiblížila k vedoucí televizi Nova. Ta naopak meziročně nejvíc ztrácela: propadla se o 2,57 procentního bodu na hodnotu 17,42 procenta. Mezi rekordní meziroční skokany patří i nárůst ČT2 o 0,67 procentního bodu na podíl 5,39 procenta a také nárůst TV Barrandov o 0,45 procentního bodu na letošních 6,12 procenta. Naopak rekordními poklesy překvapil Fanda (- 0,57 procentního bodu na 1,31 procenta) a Prima Zoom (- 0,55 procentního bodu na 1,72 procenta).

Česká televize rekordně meziročně rostla i jako skupina. V souhrnném celodenním podílu všech svých šesti programů si polepšila o 2,48 procentního bodu na hodnotu 31,28 procenta. Výrazný růst zaznamenala i skupina Barrandov, která těžila jak z lepší sledovanosti svého hlavního kanálu, tak ze spuštění dvou dalších televizních stanic. Připsala si 1,49 procentního bodu na letošních 7,16 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázala skupina Nova, která se propadla o 3,62 procentního bodu na hodnotu 26,62 procenta. S výjimkou Telky klesaly všechny programy Novy. Mírně klesala i skupina Prima, ale ve srovnání s Novou ne tak výrazně: pohoršila si o 0,52 procentního bodu na hodnotu 20, 75 procenta.

MMF24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila Prima Cool. Připsala si 0,70 procentního bodu na hodnotu 5,90 procenta. Významný skok zaznamenal i hlavní kanál Barrandova, který si polepšil o 0,62 procentního bodu na letošních 4,29 procenta. Menší nárůst než u širší skupiny 15+ vykázala ČT1, jejíž podíl meziročně stoupl o 0,48 procentního bodu na 12,70 procenta. Opačný trend vykázal hlavní kanál Novy, který se meziročně propadl o 1,29 procentního bodu na hodnotu 22,02 procenta. Ještě výrazněji ztrácely televizní stanice zastupované agenturou Atmedia, které jako celek přišly o 1,86 procentního bodu a vykázaly podíl 2,77 procenta. Nedařilo se ani Fandovi, který se propadl o 0,56 procentního bodu na hodnotu 1,59 procenta.

Největší meziroční růst jako skupina zaznamenala u mladšího publika skupina Barrandov. V součtu všech tří svých kanálů a v porovnání s loňským výsledkem své tehdejší jedné stanice si polepšila o 1,61 procentního bodu na hodnotu 5,28 procenta. Mírné zlepšení zaznamenala i Česká televize, která si připsala 0,55 procentního bodu na souhrnný podíl 24,27 procenta. Naopak největší pokles vykázala skupina Nova, která přišla o 2,30 procentního bodu a klesla na hodnotu 33,58 procenta. Mírně klesala také skupina Prima, a to o 0,48 procentního bodu na letošních 21,08 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).