Reklamy na Foursquare se otevřely všem zadavatelům, cílí podle blízkosti

14. 10. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Foursquare
Foursquare po měsících betatestování vstoupilo do fáze, kdy se kromě ladění pokusí na svých službách také vydělávat peníze. Možnost zadávat reklamy otevřela všem firmám.

Foursquare je mezi uživateli sociálních sítí v Česku drobečkem, podle dostupných statistik službu používá jen asi 45 tisíc uživatelů (ve světě jich je kolem 40 milionů) a jejich počet už neroste tak rychle jako dřív. Zpráva o tom, že Foursquare celosvětově otevřela možnost zadávat reklamy, ale může být zajímavá i pro některé tuzemské zadavatele.

Služba umožňuje reklamní sdělení vytvářet v několika jednoduchých krocích – firma zadá fotografii, krátký popisek své nabídky a limit financí, které chce za zobrazování reklamy utratit. Banner se pak uživatelům zobrazuje na základě dvou typů blízkosti.

První je samozřejmě ta geografická – reklamu na úvodní obrazovce nebo u vyhledávání uvidí uživatelé, kteří se nacházejí v blízkosti zadavatelské firmy. Druhou blízkostí je příbuznost zájmů – aplikace vyhodnocuje například to, zda uživatel provedl check-in v tematicky podobné provozovně v jiné části města, nebo cílí podle klíčových slov, která zadal do vyhledávání. 

Zadavatelé neplatí za zobrazení reklamy, ale za akci, kterou na jejich základě uživatelé provedou – tedy za proklik nebo check-in. Firmy mají samozřejmě k dispozici statistiky shlédnutí, počtu uživatelů, které reklama přilákala, i ceny, kterou firma za kampaň zaplatí.


Autor: Foursquare

Zdroj: Blog Foursquare

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).