Foursquare je mezi uživateli sociálních sítí v Česku drobečkem, podle dostupných statistik službu používá jen asi 45 tisíc uživatelů (ve světě jich je kolem 40 milionů) a jejich počet už neroste tak rychle jako dřív. Zpráva o tom, že Foursquare celosvětově otevřela možnost zadávat reklamy, ale může být zajímavá i pro některé tuzemské zadavatele.
Služba umožňuje reklamní sdělení vytvářet v několika jednoduchých krocích – firma zadá fotografii, krátký popisek své nabídky a limit financí, které chce za zobrazování reklamy utratit. Banner se pak uživatelům zobrazuje na základě dvou typů blízkosti.
První je samozřejmě ta geografická – reklamu na úvodní obrazovce nebo u vyhledávání uvidí uživatelé, kteří se nacházejí v blízkosti zadavatelské firmy. Druhou blízkostí je příbuznost zájmů – aplikace vyhodnocuje například to, zda uživatel provedl check-in v tematicky podobné provozovně v jiné části města, nebo cílí podle klíčových slov, která zadal do vyhledávání.
Zadavatelé neplatí za zobrazení reklamy, ale za akci, kterou na jejich základě uživatelé provedou – tedy za proklik nebo check-in. Firmy mají samozřejmě k dispozici statistiky shlédnutí, počtu uživatelů, které reklama přilákala, i ceny, kterou firma za kampaň zaplatí.
Zdroj: Blog Foursquare