Trh s televizní reklamou v Česku se stále propadá. Za prvnmí tři kvartály letošního roku putovalo do televizních spotů a dalších typů televizní reklamy v ceníkových cenách o 6,7 procenta méně peněz než za stejné období roku 2012. Vyplývá to z monitoringu Admosphere, dceřiné společnosti realizátora peoplemetrového měření televizní sledovanosti v Česku, společnosti Mediaresearch. Do televizí podle něj putovalo od ledna do září letošního roku 18,63 miliard korun, zatímco loni za stejné období 19,97 miliardy Kč.
K TÉMATU: Televize budou muset od června ztišit reklamu, nařídí jim to zákon
“Vzhledem ke změnám obchodní politiky televizní skupiny Nova byl obdobný pokles očekáván,” konstatuje Admosphere. Meziroční pokles potkal také reklamní výnosy v tisku (klesly o 1,8 procenta), zatímco internet a venkovní reklama rostly. “Celková ceníková hodnota reklamního prostoru ve třech čtvrtinách roku oproti srovnatelnému období roku 2012 poklesla o 1,2 %. Srovnání nezahrnuje data za mediatyp rádio. Společnost Admosphere totiž od ledna 2013 v rámci zkvalitňování svých služeb přešla na nezávislý monitoring rozhlasu, a proto meziroční porovnání tohoto mediatypu zatím není možné,” uvedl ředitel Admosphere Karel Honzl.
Ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí vypovídat o investicích do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení a nezahrnuje různé slevy a bonusy.