Reklamní příjmy podle výzkumu Nielsen Admosphere u všech médií rostou

20. 7. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Monitorované reklamní výdaje u všech sledovaných mediatypů rostly. Nejvýrazněji tomu bylo u televize, kde meziročně vzrostly téměř o dvacet procent.

Celkem utratili zadavatelé za první pololetí ve sledovaných médiích 34,474 miliardy korun v ceníkových cenách, což je téměř o patnáct procent více než za stejné období loňského roku. Nejvíce si v hrubých investicích polepšila televize, kterou za prvních šest měsíců proteklo podle monitoringu reklamních příjmů Nielsen Admosphere takřka dvacet miliard korun, oproti necelým sedmnácti miliardám za první půlrok loňského roku.

Skoro srovnatelně rostly výdaje inzerentů do tiskové a rozhlasové reklamy, které ve srovnání s prvním pololetím loňského roku narostly o 9,6, resp. 10,5 procenta. Tisk si od letošního ledna do června přišel na 8,853 miliardy korun a rádiová reklama vyinkasovala za stejné období 3,33 miliardy korun. Nejmenší nárůst tak vykázala outdoorová reklama, která si meziročně polepšila o 5,4 procenta a investice do ní dosáhly za první letošní půlrok 2,393 miliardy korun.

MM 25 baliček


Autor: Nielsen Admosphere

Za červen pak sledované mediatypy vyinkasovaly v ceníkových cenách 6,274 miliardy korun, což je nárůst o více než dvanáct procent ve srovnání s loňským červnem. Opět si nejlépe vedla televizní reklama, do které zamířilo 3,46 miliardy korun, tedy o necelých šestnáct procent více než loni v červnu.

Takřka o deset procent narostly i hrubé příjmy tiskových a rozhlasových médií, přičemž tisková reklama letos v červnu spolkla 1,707 miliardy korun a v rádiích nakoupili zadavatelé reklamu za 661 milionů korun. Relativně nízký meziroční nárůst vykázala outdoorová reklama, která ve srovnání s loňským červnem posílila o pouhých 1,1 procenta a v ceníkových cenách si přišla na 446 milionů korun.


Autor: Nielsen Admosphere

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).