No, nevím, zda GDPR je pro společnost (myšleno jako pro lidi, ne pro firmu) vyložený dobro
...
Dokud to nebylo
, měl jsem možnost mít svá data pod nulovou kontrolou
, kde to mělo smysl. Nemusel jsem kvůli každému telefonátu do banky dávat souhlas, nemusel jsem odklikávat nesmyslné GDPR bannery o cookies, nemusel jsem se o takové věci starat - pokud jsem nechtěl.
Podle mne to napáchalo mnohem více škody, než užitku. Ne proto, že by kontrola na osobními údaji byla něco špatného - ale proto, že se to zvrhlo ve všudypřítomný obtěžující úřad. (Když dneska nastartuji auto, musím dvakrát potvrdit, že to může sdílet moji polohu a některé technické údaje - a to potvrzení je tak důležité, že to klidně naskočí přes obraz z kamery, takže ani v klidu nevycouvám z parkoviště, musím pustit volant a ťuknout na správné místo displaye. TO je GDPR v praxi!)
Obávám se, že s NIS2 to dopadne podobně: zvýší se množství lejster, počet povinných školení a případně udělených pokut, ale reálně se pro bezpečnostní odolnost sítě udělá jen málo.